Full version: Meloditävling nr 3
Överbölingen
I kväll kände jag för att alludera på årstiderna.

Mel nr 1 Linda. Högsommar. Snällt, varmt och en lätt sommarbris. Högt gräs svajar lätt men då och då kommer en frisk fläkt.
3 p

Mel nr 2 Simon. En vindstilla vårvinterdag. Allt är fridfullt. Intet stör ordningen och friden. Långt borta hörs en skoter eller om det är en motorsåg.
4 p

Mel nr 3 Sara. Lite av vårblomning. Bara de allra första blommorna har slagit ut. ”Vårvindar leka och viska…”.
3 p

Mel nr 4 The King. Vinterdag med dåligt flygväder. Markpersonal och flygvärdinnor försöker roa väntande passagerare. All departures are deleted.
4 p

Mel nr 5 Sherleys angels. En ljuvlig högsommardag på stranden. Väldigt städat och prydligt. Ibland slår porlandet från vattenrutschkanan igenom strandsorlet.
6 p

Mel nr 6 Sebastian. Jag kör skoter på härligt skarföre en tidig marsmorgon. På väg för att fiska. Kör varligt för att inte komma vid sidan om spåret. Men lockas ibland att öka farten.
8 p

Mel nr 7 SaraV. Midsommarnatt. Värme, ljus, stilla. Skön svensk sommar. Men tyvärr tror jag att bara svenskar förstår den.
7 p

Mel nr 8 Erik. Ett befriande sommaråskväder. Blixtarna avlöser varandra. Telefonen hoppar och huvudsäkringar löser ut. Regnet vräker ner.
9 p
Alba
Du är ju fantastisk.

Jag röstar på 1 och 8 enligt din beskrivning.
Vem behöver se på TV när man kan lyssna på din poesi.
malcolm
Jag valde bort att se eländet den här gången också, fattar inte varför TV skall suga ur ALLT ur detta spektakel.
Alba
CITAT (malcolm @ 20-02-2011, 13:08) *
Jag valde bort att se eländet den här gången också, fattar inte varför TV skall suga ur ALLT ur detta spektakel.

Jag ser det inte heller. Jag brukar lyssna på radio men nu har P4 valt att inte sända annat än finalen.

Jag tycker det blir för mycket av det goda (eller det dåliga) med så många delfinaler - orkar inte hänga med så jag väljer bort det helt.
malcolm
Jag håller med, förra året sg jag en del deltävlingar i början men kvalitén på låtarna var så dålig att jag slutade titta. Kanske ser jag den stora finalen men vi får se (eller inte).
ninnisky
CITAT (Överbölingen @ 20-02-2011, 12:04) *
I kväll kände jag för att alludera på årstiderna.

Mel nr 1 Linda. Högsommar. Snällt, varmt och en lätt sommarbris. Högt gräs svajar lätt men då och då kommer en frisk fläkt.
3 p

Mel nr 2 Simon. En vindstilla vårvinterdag. Allt är fridfullt. Intet stör ordningen och friden. Långt borta hörs en skoter eller om det är en motorsåg.
4 p

Mel nr 3 Sara. Lite av vårblomning. Bara de allra första blommorna har slagit ut. ”Vårvindar leka och viska…”.
3 p

Mel nr 4 The King. Vinterdag med dåligt flygväder. Markpersonal och flygvärdinnor försöker roa väntande passagerare. All departures are deleted.
4 p

Mel nr 5 Sherleys angels. En ljuvlig högsommardag på stranden. Väldigt städat och prydligt. Ibland slår porlandet från vattenrutschkanan igenom strandsorlet.
6 p

Mel nr 6 Sebastian. Jag kör skoter på härligt skarföre en tidig marsmorgon. På väg för att fiska. Kör varligt för att inte komma vid sidan om spåret. Men lockas ibland att öka farten.
8 p

Mel nr 7 SaraV. Midsommarnatt. Värme, ljus, stilla. Skön svensk sommar. Men tyvärr tror jag att bara svenskar förstår den.
7 p

Mel nr 8 Erik. Ett befriande sommaråskväder. Blixtarna avlöser varandra. Telefonen hoppar och huvudsäkringar löser ut. Regnet vräker ner.
9 p

Varför skrev du först nu--- har varit vaken hela natten och väntat på dina kommentarer thanks.gif äntligen!
renate
Härlig kommentar överbölingen,mitt i prick.Erik Saade..ok,men ett dansband till finalen???näShirleys änglar var bättre.Ha ha jag bryr mig inte,men det vore kul om vi lyckas skicka rätt låt till Düsseldorf.
Gossen Ruda
För första gången var jag och jury-Sverige ganska överens. Jag hade Playtones som nummer ett, och sen Linda, Shirley´s, Sara varga och Saade med ett nja. Det var fart och fläkt över Kingen. Men jag är lite förundrad varför så många av de medverkande som inte kan sjunga? Ingen sångröst för 5 öre. Tror det var Lumholdtskan som var värst där men är inte säker, det var flera kandidater till bottenlistan. Fö tror jag att många med engelska som modersmål inte gillar avstavningen e-ne-my. Det blir väl ungefär som att uttala one o-ne.
Överbölingen
ninnisky! Ärligt talat så somnade jag efter första låtgenomgången i soffan med taxen på magen. Därav lite sen krönika. Förlåt:).
ninnisky
CITAT (Överbölingen @ 21-02-2011, 00:16) *
ninnisky! Ärligt talat så somnade jag efter första låtgenomgången i soffan med taxen på magen. Därav lite sen krönika. Förlåt:).

Du är förlåten smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon