|
Full version: Träningstråd
Christa
25-03-2011, 20:42
CITAT (ryss_бори @ 23-03-2011, 01:12)  Man ska träna alla muskler som avlastar knäna. Dvs vader,framsida smalben, framlår, baklår, alla småmuskler runt knät, insida lår, utsida. Bål (mage rygg, nedre delen av höftpartiet), Även fotmusklerna är bra att träna upp för balansen.... För min del försvann det onda i knäna när jag började cykla på våren. Exakt vilka muskler som används då vet jag inte men på vintern gick jag mycket i skogen och vaderna borde ju få arbeta då. Jag tvivlar inte på att alla du nämner är viktiga men jag har vandrat och gått väldigt mycket men ändå haft dåliga lårmuskler så det är nog ofta dom som är extra dåliga. Huvudbudskapet är i alla fall att man med muskelträning kan bli av med det onda. Min kompis gick till läkare för sina onda knän. De skickade honom till röntgen men såg inget fel och då släppte dom bara alltihop och så fick han gå där med sina onda knän. Det gjorde att han slutade röra på sig och fick till slut diabetes typ 2. Numera har dom nog blivit bättre på att ordinera träning istället. Min kusin fick styrketräing ordinerat när hon sökte för ont i knäna. Jag gick inte till läkare eftersom jag inte trodde det var lönt eftersom jag då bara hade hört att de skickade folk till röntgen. När det onda försvann av cyklingen förstod jag ju sambandet. Lårmusklerna var så svaga så jag inte kunde stå på huk. En kille jag känner blev ordinerad skogspromenader i ojämn terräng för sina dåliga ledband. Jag som gått mycket i obanad terräng kan trampa snett så det skriker om det utan att stuka mig eller få ont efteråt så det är nog bra att inte bara gå på vägar och släta stigar.
Tränat skiten ur mig ikväll  Gjort av med en himla massa kalorier på löpbandet och lyft en massa vikter, döööögött.
Farbror Blå
26-03-2011, 09:15
CITAT (Cathis @ 25-03-2011, 21:34)  Tränat skiten ur mig ikväll  Gjort av med en himla massa kalorier på löpbandet och lyft en massa vikter, döööögött. Oj här är det en träningstokig, tror jag
Meriona
26-03-2011, 09:50
CITAT (Farbror Blå @ 26-03-2011, 09:15)  Oj här är det en träningstokig, tror jag  Uppenbarligen. Den som kallar det LÖPBAND måste vara lite tokig, det heter ju GÅBAND!
CITAT (Farbror Blå @ 26-03-2011, 09:15)  Oj här är det en träningstokig, tror jag  Japp jag erkänner och inspektionen tror jag att jag klarade med iaf med ett G CITAT (Meriona @ 26-03-2011, 09:50)  Uppenbarligen. Den som kallar det LÖPBAND måste vara lite tokig, det heter ju GÅBAND! 
Konstaterar att odlande människor inte är några träningsmänniskor... Sedan förra veckan har jag hunnit med två träningspass på gymmet och igår lyckades jag äntligen klara av 2 x 20 min på löparbandet. Känns riktigt härligt och knät klarade av det också. Så klart blev det styrketräning med. Lite powerwalk har jag också hunnit med. ;-) Hundrundorna räknas inte alldeles för mycket stillastående
Farbror Blå
02-04-2011, 11:22
Ojoj verkar som vi andra får ta oss i kragen här, känner att det skulle vara skönt att vara sådär vältränad som man en gång var, är ju egentligejn bara slöhet som hindrar.
Jamen kom igen sötnos, snöra på dig skorna nu  Måste tydligen peppas lite
Farbror Blå
02-04-2011, 12:41
man blir allt lite soffpotatis om man inte aktar sej. Kollade framför spegeln nyss å kan faktiskt se rätt bra ut om jag sträcker på mej å spänner här å där.. nu är konsten att få till det när jag är avlappnad också Blir nog en del jobb
Biggan_
02-04-2011, 15:15
Christa
02-04-2011, 17:00
CITAT (Biggan_ @ 02-04-2011, 16:15)  Som anorektiker fast åt andra hållet...
andersen
03-04-2011, 16:00
Skulle iväg på en femmila tur, men fick punka efter ett par km, böt slang på stället, men vågade inte fortsätta för jag hadde bara en extra slang med mej, så jag drog hem och lagade slangen hemma, så det blev bara en kort tur, få se om jag kan ta igen det i morgon efter jobbet. Har kommit igång bra med cyklingen ligger på 15-20 mil i veckan och det är bra för årstiden.
Farbror Blå
04-04-2011, 16:38
CITAT (andersen @ 03-04-2011, 17:00)  Skulle iväg på en femmila tur, men fick punka efter ett par km, böt slang på stället, men vågade inte fortsätta för jag hadde bara en extra slang med mej, så jag drog hem och lagade slangen hemma, så det blev bara en kort tur, få se om jag kan ta igen det i morgon efter jobbet. Har kommit igång bra med cyklingen ligger på 15-20 mil i veckan och det är bra för årstiden. Bravo!=)
Farbror Blå
16-04-2011, 22:35
Jasha, soffliggare, bara Cathis som håller igång träningen eller?
CITAT (Farbror Blå @ 16-04-2011, 23:35)  Jasha, soffliggare, bara Cathis som håller igång träningen eller? Ja verkar så, men den rapporterar jag direkt till dig ju istället
Farbror Blå
16-04-2011, 22:54
Haha, ja verkar ju inte vara så många andra odlaiter som tränar...
CITAT (Farbror Blå @ 16-04-2011, 23:54)  Haha, ja verkar ju inte vara så många andra odlaiter som tränar... Nä det verkar det inte vara Edit: Tagit bort lite :-(
Hårt trädgårdsarbete och tandtråd !
Farbror Blå
17-04-2011, 00:32
CITAT (Cathis @ 16-04-2011, 23:46)  Ja verkar så, men den rapporterar jag direkt till dig ju istället  Mm, gör det, varför blanda in dom andra här?
Skruttis
17-04-2011, 05:52
CITAT (Farbror Blå @ 16-04-2011, 23:35)  Jasha, soffliggare, bara Cathis som håller igång träningen eller? Närå! Det finns fler här som tränar, men i det tysta.
merlin68
17-04-2011, 18:49
Har en motionskrävande hundras så vi är ute flera timmar varje dag i ur och skur. Har inte tid att gå på gym, men cyklar, springer och åker skidor med jycken. På somrarna simmar vi
ryss_борис
17-04-2011, 21:07
Är den här "farbror blå" någon sorts moderator/admin här eller?
Farbror Blå
18-04-2011, 16:01
CITAT (ryss_бори @ 17-04-2011, 22:07)  Är den här "farbror blå" någon sorts moderator/admin här eller? Inte det minsta, bara en glad skit som gärna skriver trådar och lägger sej i andras
Urusel träning idag, suck. Men det blev iaf 30 min på löpbandet och sedan lite lyftningar här och där. Jag som tänkte jag skulle klara mer än 40 min på löpbandet men icke sa nicke...
Farbror Blå
26-04-2011, 21:26
Vissa dagar går det inte lika bra som annars, men det är bara att ta nya tag nästa gång. Tillochmed karolina Klüft brukar ju ha formsvackor =)
CITAT (Farbror Blå @ 26-04-2011, 22:26)  Vissa dagar går det inte lika bra som annars, men det är bara att ta nya tag nästa gång. Tillåme karolina Klüft brukar ju ha formsvackor =) Tack sötnos ska tänka på det nästa gång
Farbror Blå
01-06-2011, 16:24
Idag har tillåme jag tränat! (liite) Gjorde bicepscurls med stång
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|