Sidor: 1, 2
pejori
CITAT (Anma @ 29-03-2011, 00:22) *
Fru, tack. Du har lagt ut innehållet i ett privat meddelande. Det är precis samma sak. Nu låter jag forumansvariga ta ställning. Du är gammal medlem så förmodligen händer ingenting men jag anmäler ändå.

Tror inte det har betydelse, hur länge man har varit medlem.
Kommer ihåg en annan "gammal medlem" som blivit avstängd för brott mot forumreglerna.
Anma
CITAT (netha @ 29-03-2011, 00:24) *
Tat lugnt nu ... inte hetsa upp sig för småsaker. trostar.gif

Det är inte småsaker att lägga ut innehåll i PM.
netha
CITAT (pejori @ 29-03-2011, 00:27) *
Tror inte det har betydelse, hur länge man har varit medlem.
Kommer ihåg en annan "gammal medlem" som blivit avstängd för brott mot forumreglerna.

Jamen så klart att den som bryter mot forumreglerna kan avstängas ... Men om vi tittar bakåt så har inte klausulen utnyttjats.
Huggorm
Vart kan man läsa forumreglerna?
Edit: Hittade själv
netha
CITAT (Anma @ 29-03-2011, 00:29) *
Det är inte småsaker att lägga ut innehåll i PM.

Ångrar du?

CITAT (Huggorm @ 29-03-2011, 00:31) *
Vart kan man läsa forumreglerna?
Edit: Hittade själv

tummenupp.gif
Anma
CITAT (netha @ 29-03-2011, 00:32) *
Ångrar du?

Vadå?
netha
CITAT (Anma @ 29-03-2011, 00:34) *
Vadå?

Kanske inte fanns nån substans i ditt påstående ... eller ... Varför skulle du annars vara sååå rädd?
pejori
CITAT (netha @ 29-03-2011, 00:31) *
Jamen så klart att den som bryter mot forumreglerna kan avstängas ... Men om vi tittar bakåt så har inte klausulen utnyttjats.

Kan hålla med där.
Ibland ramlar en del, igenom.
Men förr eller senare, så ryker dom värsta...
Red Top
Ärligt talat tycker jag du gjorde fel, Netha, som lämnade ut innehållet i ett PM ställt till dig. Oaktat forumregler är det i mina ögon ett riktigt klavertramp.

Det spelar ingen roll vad PM-et handlar om. Det är helt enkelt oförskämt att göra som du gjorde. Ditt förtroendekapital gick snabbt i botten. thumbdown.gif

Tyckte du kanske att forumet blivit för lugnt för din smak, så du var tvungen att ställa till med bråk?

Om du och Anma har något otalt med varandra, tycker jag ni ska lösa det på annat sätt. Inte som du gör, med tvetydiga ofullständiga kommentarer.

Du låter som den värsta skvallerkärring.
Anma
CITAT (netha @ 29-03-2011, 00:36) *
Kanske inte fanns nån substans i ditt påstående ... eller ... Varför skulle du annars vara sååå rädd?

Vadå, försöker du fiska fram vem hon är eller? Kommer inte att lyckas.
Jag är inte ett dugg rädd, däremot tycker jag att man ska hålla hårt i att PM är PM och inte offentligt innehåll.

I ett enda fall ger jag ut PM innehåll, det är om jag skulle få hot i PM. Då skulle jag enbart meddela forumansvariga.

Du måste ha extremt tråkigt liv som hittar på en massa intriger där inga finns.
netha
CITAT (Red Top @ 29-03-2011, 00:45) *
Ärligt talat tycker jag du gjorde fel, Netha, som lämnade ut innehållet i ett PM ställt till dig. Oaktat forumregler är det i mina ögon ett riktigt klavertramp.

Det spelar ingen roll vad PM-et handlar om. Det är helt enkelt oförskämt att göra som du gjorde. Ditt förtroendekapital gick snabbt i botten. thumbdown.gif

Tyckte du kanske att forumet blivit för lugnt för din smak, så du var tvungen att ställa till med bråk?

Om du och Anma har något otalt med varandra, tycker jag ni ska lösa det på annat sätt. Inte som du gör, med tvetydiga ofullständiga kommentarer.

Nämen där har du 100%v fel ang mig, Är ingen skvallerkärring och lämnar inte ut privatra PM ... berättade bara i stora drag vad Anma eg var ute efrter. Allt går inte att lämna ut ... det vet jag.
Jag har inget otalt med någon i forumet! Är mig helt främmande att ta ett forums inlägg på stort allvar.

CITAT (Anma @ 29-03-2011, 00:48) *
Jag är inte ett dugg rädd, däremot tycker jag att man ska hålla hårt i att PM är PM och inte offentligt innehåll.

I ett enda fall ger jag ut PM innehåll, det är om jag skulle få hot i PM. Då skulle jag enbart meddela forumansvariga.

För det första så vill jag gtala om förr dig att jag fullständigt skiter i vem som är vem.
I ett Internetforum gäckar många inte riktigt friska ... jag påstår inte att du tillhör dem.
pejori

Håller med till en viss del, men är det ett PM som innehåller rena hot, så tycker jag nog at man kan publicera dom.
Jag väljer Admin först, men är inte främande för, att lägga ut rena hot PM.
Anma

Tack för ditt stöd.
Jag skiter i detta nu. Jag har mailat forumansvariga och nu får de ta ställning.

Jag har inte ljugit och inte är jag rädd heller. Privat är privat.
Jag har i ett par års tid fått Odlamedlemmars mest privata saker i PM, deras riktiga namn och adress (tomte och påskhare) Jag skulle över min döda kropp ge ut den infon till någon obehörig. I det här fallet är obehörig alla förutom jag själv. Samma gäller även F och några till som jag har adresser till.
Det handlar inte om rädsla, det handlar om förtroende. PM innehåll ska och bör i alla lägen vara PRIVAT.
pejori
CITAT (Anma @ 29-03-2011, 00:48) *

Håller med där.
Rena hot, ska publiceras, för övrigt är det Admins jobb, att avgöra var gränsen går.
Red Top
Det håller jag helt med om , Pejori. Nu syftade jag på det Netha gjorde. Där verkade inte finnas något hotfullt innehåll i PM:et.
pejori
CITAT (Red Top @ 29-03-2011, 00:56) *
Det håller jag helt med om , Pejori. Nu syftade jag på det Netha gjorde. Där verkade inte finnas något hotfullt innehåll i PM:et.

tummenupp.gif
Anma
CITAT (netha @ 29-03-2011, 00:53) *
Nämen där har du 100%v fel ang mig, Är ingen skvallerkärring och lämnar inte ut privatra PM ... berättade bara i stora drag vad Anma eg var ute efrter.

I stora drag?!? Du skrev exakt innehåll i ett PM jag skrivit till dig! Ett Pm som jag skrev när du vägrade tro på ingemar eller om det var göran när de sa att reserv och f inte är samma person!

Stå för vad du gör åtminstone och sluta slingra dig!

netha
CITAT (Anma @ 29-03-2011, 00:54) *
Tack för ditt stöd.
Jag skiter i detta nu. Jag har mailat forumansvariga och nu får de ta ställning.

Jag har inte ljugit och inte är jag rädd heller. Privat är privat.
Jag har i ett par års tid fått Odlamedlemmars mest privata saker i PM, deras riktiga namn och adress (tomte och påskhare) Jag skulle över min döda kropp ge ut den infon till någon obehörig. I det här fallet är obehörig alla förutom jag själv. Samma gäller även F och några till som jag har adresser till.
Det handlar inte om rädsla, det handlar om förtroende. PM innehåll ska och bör i alla lägen vara PRIVAT.

Men herregud ..,. vad är det du vill ha sagt?

Du berättade för mig att du har tillgång namn adress och personnummer ... `så?

Jag har aldrig skickat PM till dig ... bara svarat på dina och aldrig att jag skulle lämna ut mitt namn och adress till en okänd i ett forum.
herkules
hej hopp, här händer det grejer.

trist om folk samlar personnummer på medlemmar i forumet, vad ska man med sånt till?
någon som vill ha mitt personnummer och i sådant fall till vad? smile.gif

Berith
CITAT (herkules @ 29-03-2011, 08:24) *

trist om folk samlar personnummer på medlemmar i forumet, vad ska man med sånt till?

Man kanske kan ha det till stående lottorad? g.gif

Ibland kan det hända att jag läser gamla inlägg, tex om jag frågat något tidigare om en växt eller odling och vill uppdatera minnet. Men jag läser inte mina gamla inlägg för att beundra min lysande skaldekonst.
Anma
CITAT (netha @ 29-03-2011, 01:02) *
Men herregud ..,. vad är det du vill ha sagt?

Du berättade för mig att du har tillgång namn adress och personnummer ... `så?

Jag har aldrig skickat PM till dig ... bara svarat på dina och aldrig att jag skulle lämna ut mitt namn och adress till en okänd i ett forum.

Det enda jag vill ha sagt är att MAN LÄMNAR INTE UT PM INNEHÅLL OAVSETT VAD ETT PM INNEHÅLLER!
förlåt för stora bokstäver men du verkar lite trög. Och mitt paralell till PM jag fått, hur skulle det se ut om jag spred ut allt det innehåll över hela odla forumet?

CITAT (herkules @ 29-03-2011, 08:24) *

Jag samlar då rakt inte. Då har du redigt missförstått du också.
Anma
Nu verkar denna tråd jättemärklig. Men det beror på att Forumansvarig har tagit bort text i inlägg #38. Tyvärr syns inte sådan redigeringar på något sätt. I ett inlägg tidigare skrev Netha exakt innehåll i ett PM jag skrivit till henne. Det är nu borttaget och problemet är för min del utrett.
Cacki
CITAT (Anma @ 29-03-2011, 11:29) *
Nu verkar denna tråd jättemärklig. Men det beror på att Forumansvarig har tagit bort text i inlägg #38. Tyvärr syns inte sådan redigeringar på något sätt. I ett inlägg tidigare skrev Netha exakt innehåll i ett PM jag skrivit till henne. Det är nu borttaget och problemet är för min del utrett.

Va´bra!
Jag tycker att det vore jättebra om FA kunde skriva en liten kommentar i samband redigering så att, som i det här fallet du, inte ska behöva förtydliga saken själv.
abbbe
Oj såna vändningar trådar tar giggle.gif
Förstår iaf ingenting
gnon49
Läser aldrig gamla inlägg i småprat. Dom är historia o bortglömda. Inläggen i småprat har en bästföredatum, och det passeras ganska snabbt. Nya aktuella ämnen som tillkommer är däremot intressanta. Inget är så gammalt som gårdagens tidning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon