Sidor: 1, 2
abbbe
Har suttit och bläddrat genom trådar som jag har skrivit i från 2006 och framåt (man kan göra det). Herre jösses vilken nostalgi! Riktig lördagsnöje, men samtidigt känner jag för första gången att detta forum betyder något för mig. Då är det inte människorna, utan något annat som har med "atmosfären" att göra. Hade måste jag skriva. Den känslan som fanns förut finns inte kvar längre. Kanske för att man var en liten sparvunge och såg på världen med helt andra ögon.

Oj, oj, så jag låter unsure.gif
Red Top
Du låter väl inte så illa. smiley_small_hug.gif

Eftersom jag bara varit med sen våren 2008, och dessutom är lastgammal, blir jag inte så nostalgisk när jag läser mina egna gamla inlägg. Läser dem i alla fall ibland, när jag tycker att jag själv låter som ett eko från svunna tider. giggle.gif slap.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
abbbe tycker du själv att du låter mera vuxen nu eller?
Red Top
Och du verkar ha vaknat på fel sida på söndagsmorgonen. smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Red Top @ 27-03-2011, 07:58) *
Och du verkar ha vaknat på fel sida på söndagsmorgonen. smile.gif

Varför det?????? Får man inte skoja längre?
andersen
Nja inte mina egna inlägg, men jag brukar använda sök, för att läsa andras gamla inlägg, men det är svårt i det här forumet pga att folk inte håller sig till ämnet, vilket borde styras upp!.
Alba
När jag använder sök så hamnar jag ju ibland på egna inlägg. Det är ganska kul att läsa hur man tänkte om olika saker då.
Sen dyker det ju upp medlemmar som var väldigt aktiva förut men såm man inte ser till längre - de saknar jag.
Ofta är det roligt att läsa gamla trådar men det finns ju även trådar man inte vill påminnas om.
abbbe
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-03-2011, 05:55) *
abbbe tycker du själv att du låter mera vuxen nu eller?

Å ja, det tycker jag smile.gif
herkules
nej, jag läser inte mina gamla inlägg och sökfunktionen använder jag bara i trädgårdsdelen. däremot har jag en del trådar där gamla hederliga medlemmar som endast kommer tillbaka i riktiga bråktrådar betett sig synnerligen illa gentemot enstaka andra medlemmar sparade på min dator, de brukar jag plocka fram ibland och läsa, speciellt roligt är det att läsa dem när dessa gamla hederliga medlemmarna som hoppat av forumet men gärna kommer tillbaka och talar om det uttalar sig så jävla slå-sig-för-bröstet-präktigt i nya trådar.
smile.gif
Gita
CITAT (herkules @ 27-03-2011, 11:13) *
nej, jag läser inte mina gamla inlägg och sökfunktionen använder jag bara i trädgårdsdelen. däremot har jag en del trådar där gamla hederliga medlemmar som endast kommer tillbaka i riktiga bråktrådar betett sig synnerligen illa gentemot enstaka andra medlemmar sparade på min dator, de brukar jag plocka fram ibland och läsa, speciellt roligt är det att läsa dem när dessa gamla hederliga medlemmarna som hoppat av forumet men gärna kommer tillbaka och talar om det uttalar sig så jävla slå-sig-för-bröstet-präktigt i nya trådar.
smile.gif

Skulle vara kul att få veta under vilken rubrik du samlar alla dina egna mer eller mindre välgenomtänkta och välformulerade inlägg
Gita
Aqvakul
Nej, jag läser inte mina gamla inlägg - föredrar att skriva nya.. tongue.gif
Rihane
w00t.gif
Gick in och kollade hur gammal du är. 1 år. w00t.gif

Skämt å sido. Jo jag kollar gamla inlägg. Tycker det är bra med den självreflektionen. När man är mitt i en situation eller ett "tänk" är det svårt att se sina egna brister. Men med tiden som distans är det lättare.
Meriona
Nej jag orkar heller inte kolla gamla inlägg, varken mina egna eller andras. Däremot händer det att jag tittar tillbaka i bildtrådar för de fina fotonas skull.
Anma
Nej, läser inte bakåt om det inte finns någon vettig anledning eller om inte någon länkar till något gammalt. Har hänt att jag ramalt över något inlägg som jag tyckt att wow! och så har det visat sig att det var jag som skrev det. Men det har också hänt att jag tänkt precis tvärt om också, i ärlighetens namn. biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Anma @ 27-03-2011, 15:04) *
Har hänt att jag ramalt över något inlägg som jag tyckt att wow! och så har det visat sig att det var jag som skrev det.

giggle.gif
netha
Läser aldrig bakåt.
pejori
Nej. inte om jag inte måste.
(Kan vara för att överbevisa en falsk anklagelse då) tummenupp.gif
Huggorm
Nej, jag gör mitt bästa för att glömma alla dumma inlägg jag skrivit genom åren
netha
CITAT (Huggorm @ 28-03-2011, 22:54) *
Nej, jag gör mitt bästa för att glömma alla dumma inlägg jag skrivit genom åren

Var inte ledsen för det ... det finnns alltid någon/några här som håller stenkoll ... det har jag erfarit. smile.gif
Finns till o me folk som sparar trådar och info om medlemmar ... Helt sjukt tycker jag ... men så är det.
Anma
CITAT (netha @ 28-03-2011, 23:03) *
Var inte ledsen för det ... det finnns alltid någon/några här som håller stenkoll ... det har jag erfarit. smile.gif
Finns till o me folk som sparar trådar och info om medlemmar ... Helt sjukt tycker jag ... men så är det.

det har jag också erfarit. Men låt dom hållas. smile.gif
*Stintan*
Ja jösses det har jag också märkt. Dom får väl hålla på så slipper jag.
netha
CITAT (Anma @ 28-03-2011, 23:09) *
det har jag också erfarit. Men låt dom hållas. smile.gif

Och nu vet jag att du anspelar på PM du skickade ... men NEJ ... jag har inte fått någon info från dig och således inte heller lämnat ut någon sådan.

CITAT (*Stintan* @ 28-03-2011, 23:12) *
Ja jösses det har jag också märkt. Dom får väl hålla på så slipper jag.

Jag förstår uppriktigt sagt inte att folk ids hålla reda på vad vem skriver osv ... eller att hålla reda på var folk bor osv ... Det är för mig totalt ointressant ... förutom i odlingsfrågor.
*Stintan*
Nej men en del kommer man väl ihåg och det räcker för det mesta.
Anma
CITAT (netha @ 28-03-2011, 23:15) *
Och nu vet jag att du anspelar på PM du skickade ... men NEJ ... jag har inte fått någon info från dig och således inte heller lämnat ut någon sådan.

Skärp dig. det hade inte nåt med PM att göra. Jag anspelade på exakt samma sak som du. Att jag råkat ut för någon som hållit reda på saker som hänt evigheter sen.
PM grejer tas på PM inte öppet i forumet!
Så låt inte din fantasi flyga i väg på det där sättet.
netha
CITAT (Anma @ 28-03-2011, 23:30) *
Skärp dig. det hade inte nåt med PM att göra. Jag anspelade på exakt samma sak som du. Att jag råkat ut för någon som hållit reda på saker som hänt evigheter sen.
PM grejer tas på PM inte öppet i forumet!
Så låt inte din fantasi flyga i väg på det där sättet.

OK ... Nej här flyger ingen fantasi ... barta ren fakta. smile.gif
Anma
CITAT (netha @ 28-03-2011, 23:36) *
OK ... Nej här flyger ingen fantasi ... barta ren fakta. smile.gif

Vari ligger faktan att du påstår att jag anspelar på PM när jag svarar helt normalt i ett helt normalt inlägg? Svara på den om du kan. Mycket märklig fakta måste jag säga. Sån fakta kallas fantasi i min värld. I synnerhet när man skriver "jag vet" som du gjorde. Du antog, gissade, inbillade dig, fantiserade något av dessa fyra är mer korrekt. Fakta är det då rakt inte.
karinc
Nu är jag ganska ny på just detta forum, men har varit med i andra i åratal. Läser inte mina egna gamla "för att läsa dem", men ibland när man söker på ett visst ämne så dyker ju ens egna inlägg oxå upp. Jag brukar försöka söka ifall jag misstänker att det pratas om det förr, för att folk ska slippa säga/skriva samma sak flera gånger. T.ex. om man undrar över hur man ska plantera en viss växt.
Fast...i ärlighetens namn frågar jag nog bara oftast... blush.gif
netha
CITAT (Anma @ 28-03-2011, 23:42) *
Vari ligger faktan att du påstår att jag anspelar på PM när jag svarar helt normalt i ett helt normalt inlägg? Svara på den om du kan. Mycket märklig fakta måste jag säga. Sån fakta kallas fantasi i min värld. I synnerhet när man skriver "jag vet" som du gjorde. Du antog, gissade, inbillade dig, fantiserade något av dessa fyra är mer korrekt. Fakta är det då rakt inte.

Sov gott!
pejori
CITAT (netha @ 28-03-2011, 23:03) *

Det bjuder jag på, Netha, jag är ju mänsklig, trots allt. smiley_small_hug.gif kompiskram.gif
Anma
CITAT (netha @ 28-03-2011, 23:45) *
Sov gott!

Förstod väl att du inte skulle kunna förklara dig.
netha
CITAT (Anma @ 28-03-2011, 23:48) *
Förstod väl att du inte skulle kunna förklara dig.

Ska vi ta den med Råttan och repet också?
Anma
CITAT (netha @ 28-03-2011, 23:51) *

Nu är du bara barnslig. Du påstår att ditt hittepå är fakta. Hur fan kan det bli mitt fel? Det jag skickade på PM har ingenting med detta att göra och hör öht inte hit!! Gå och lägg sig istället och bete dig som folk.
netha
CITAT (Anma @ 28-03-2011, 23:53) *
Nu är du bara barnslig. Du påstår att ditt hittepå är fakta. Hur fan kan det bli mitt fel? Det jag skickade på PM har ingenting med detta att göra och hör öht inte hit!! Gå och lägg sig istället och bete dig som folk.

Godnatt! Men jag undrar ... Varför är du så skakis för att jag berättade för en medlem att du vet info om Fuchsian?
Huggorm
CITAT (netha @ 28-03-2011, 23:51) *

Katten och råttan passar väll två kombattanter som er bättre rolleyes.gif
Anma
CITAT (netha @ 28-03-2011, 23:57) *
Godnatt! Men jag undrar ... Varför är du så skakis för att jag berättade för en medlem att du vet info om Fuchsian?

Jag är inte ett dugg skakis. Är bara förbannad över att du lägger dig i saker som inte har med dig att göra. Du kommer aldrig mer att få PM av mig i något ärende, för tydligen läcker du som ett såll angående innehåll i sådana. PM är privata grejer. Fattaru?

Så du visste ändå vad det handlade om. Varför då frågetecknet? Slug är du också.

Till alla nyfikna.
Om någon undrar vad detta handlar om är ni välkomna att fråga på PM.

netha
CITAT (Huggorm @ 29-03-2011, 00:02) *

Nämen det vill jag bestrida!
Anma
CITAT (Huggorm @ 29-03-2011, 00:02) *

giggle.gif
netha
Ingen behöver fråga ... Men vet du vad ... jag har aldrig fantiserat .. kör enbart med fakta.
Anma
Det luktar ruttet här.

Dessutom blir det anmälan. Min första någonsin.
pejori
/::::::/

Till alla nyfikna.
Om någon undrar vad detta handlar om är ni välkomna att fråga på PM.

[/quote]

För egen del, kan jag säga att jag "skiter fullständigt i" var ni har haft för kontakt... tummenupp.gif
"Been there, done that"
Anma
/.../
netha
CITAT (Anma @ 29-03-2011, 00:12) *
Det luktar ruttet här.

Dessutom blir det anmälan. Min första någonsin.

Jag ser alltid till att ha kött på benen innan jag skriver inlägg elleer svarar på PM. smile.gif
Anma
CITAT (netha @ 29-03-2011, 00:14) *
Jag ser alltid till att ha kött på benen innan jag skriver inlägg och PM. smile.gif

Att du bryter mot forumreglerna, eller vad menar du? För det är precis vad du gjort nyss. Spelar ingen roll hur många smileysar du lägger efter. Regelbrott är regelbrott.
netha
CITAT (Anma @ 29-03-2011, 00:16) *
Att du bryter mot forumreglerna, eller vad menar du? För det är precis vad du gjort nyss. Spelar ingen roll hur många smileysar du lägger efter. Regelbrott är regelbrott.

´Forumregler, regelbrott?????
Anma
CITAT (netha @ 29-03-2011, 00:17) *

Är du dum eller gör du dig till? Du har precis lagt ut innehållet i ett privat PM och det är förbjudet enligt forumreglerna! Det finns medlemmar som blivit avstängda pga sånt.
netha
CITAT (netha @ 29-03-2011, 00:17) *

Tvärtemot dig Anma så kan jag stå för varenda bokstav jag skrivit här i forumet.

CITAT (Anma @ 29-03-2011, 00:18) *
Är du dum eller gör du dig till? Du har precis lagt ut innehållet i ett privat PM och det är förbjudet enligt forumreglerna! Det finns medlemmar som blivit avstängda pga sånt.

Nix fröken Anma ... jag har aldrig lagt ut ett PM i forumet.
Anma
CITAT (netha @ 29-03-2011, 00:18) *
Tvärtemot dig Anma så kan jag stå för varenda bokstav jag skrivit här i forumet.

Jag står för allt också! Men jag lämnar inte ut allt öppet. Och det man lämnar ut i PM ska inte ut i forumet.
PM betyder Privat Meddelande. Skulle det inte vara Privat skulle det heta ÖP, Öppet meddelande.
Du har bevisat en sk, dig kan man INTE lita på.
netha
CITAT (Anma @ 29-03-2011, 00:21) *
Jag står för allt också! Men jag lämnar inte ut allt öppet. Och det man lämnar ut i PM ska inte ut i forumet.
PM betyder Privat Meddelande. Skulle det inte vara Privat skulle det heta ÖP, Öppet meddelande.
Du har bevisat en sk, dig kan man INTE lita på.

P & K smile.gif
Anma
CITAT (netha @ 29-03-2011, 00:20) *
Nix fröken Anma ... jag har aldrig lagt ut ett PM i forumet.

Fru, tack. Du har lagt ut innehållet i ett privat meddelande. Det är precis samma sak. Nu låter jag forumansvariga ta ställning. Du är gammal medlem så förmodligen händer ingenting men jag anmäler ändå.
netha
CITAT (Anma @ 29-03-2011, 00:22) *
Fru, tack. Du har lagt ut innehållet i ett privat meddelande. Det är precis samma sak. Nu låter jag forumansvariga ta ställning. Du är gammal medlem så förmodligen händer ingenting men jag anmäler ändå.

Tat lugnt nu ... inte hetsa upp sig för småsaker. trostar.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon