Full version: Svenska trupper
Sidor: 1, 2
gnon49
CITAT (Huggorm @ 07-04-2011, 21:36) *
Afghanistan är inte moget för demokrati och frihet. Sådant måste komma inifrån, en tillräckligt stor del av befolkningen måste vara positiv och drivande. I Afghanistan verkar det vara alltför många som hellre vill backa utvecklingen och införa sharialagar och liknande. Det är ett misstag vi gör i västvärlden att tro att alla vill ha just samma levnadssätt som oss.

Det finns en entreprenör i varenda man/kvinna. Även i Afghanistan. Tro mig. yes.gif
Huggorm
CITAT (gnon49 @ 07-04-2011, 21:49) *
Det finns en entreprenör i varenda man/kvinna. Även i Afghanistan. Tro mig. yes.gif

Det betvivlar jag inte, men är ganska säker på att det inte finns någon frihetsförespråkare i varje kvinna eller speciellt man
Överbölingen
Helt oinsatt if rågan så måste jag nog tillstå att har vi ett avtat med UN eller NATO oavsett medlemskap så är vi nog nödda och tvugna att ställa upp. I varje fall borde det vara bra praktik för våra flygande besättningar. Tyvärr kan vi inte göra som strutsen. Även om det är svensk mentalitet att sköta sig sjäv och skita i andra. Det höll nöd och näppe i världskrigen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon