Meriona
10-06-2011, 21:45
CITAT (Aqvakul @ 10-06-2011, 22:26)

Nej, ibland är det mer originellt än vettigt. Trädgårdar "inreds" som man stylar en lägenhet... Annar gillar jag tonen och fotot i programmet - missar det aldrig...
Jag misar det så ofta jag bara kan, jag tycker att hela programmet är urfjantigt.
Men jag gillar dig ändå.
merlin68
10-06-2011, 21:48
Gillar egentligen trädgårdsfredag som är ett mysigt program men nu har det blivit för mycket av det goda...köpeblommor??? blääää så trist
Trädgårdsfredag !trams bara inget som vanliga odlare har nytta av ,och vem F.n äter granbar?
Gillar däremot den där Danske Ungbonden på TV 2 (tro det är tv 2)han lär ut ett och annat som är bortglömt.
merlin68
10-06-2011, 22:01
Psst jag äter granbar och lägger in unga skott i honung

Tittade på danska Camilla Plum idag - också ett härligt program. Fick sån lust att göra sylt och hennesrecept på rabarberchutney ska jag prova
*Stintan*
10-06-2011, 22:01
Jag gillar att det inte är en dussinträdgård dom pular i, att det inte är så perfekt allting och att det är lättsamt fast jag kan hålla med om att det inte är så smart att plantera blommor i stuprännan och duscha väggen när man vattnar.
Rabarberchuttny !det är supergott ju !särskillt till fläskkött har tappat bort mitt recept !men vet att det ska vara rödvinsvinäger farinsocker gulök kanel men vet inte mängderna
Platinum
10-06-2011, 22:10
Jag gillade första säsongen med Mandelmann bäst, andra säsongen tyckte jag inte om alls, den sista bättre men måste säga det är John och Tareq som håller upp programmet...och som sagt, plantera så man duschar väggen...svt4 =bakläxa med råge.
Personligen tycker jag att det ska vara glädje i att odla och inte dör man av lite ogräs heller ,har legat i två dagar och rensat ogräs och personligen ger det mig avkoppling plus att jag får himmla ont i bena

men det är ju en del av odlandet detde in dom tillsamans ,har kvar lite än

I år har vi växthus med gurka tomater paprika chilli och en vindruvsranka plus en Melonplanta.Men att se olika trädgårdsprogram ger en mycket ider och sporrar en till att prova nya saker !ser vårt växthus som en provkörning till nästa säsong då kanske man lärt sig mer

Nä nu ger jag upp !häften av det man skriver försvinner ju
Aqvakul
11-06-2011, 05:51
CITAT (*Stintan* @ 10-06-2011, 23:01)

Jag gillar att det inte är en dussinträdgård dom pular i, att det inte är så perfekt allting och att det är lättsamt fast jag kan hålla med om att det inte är så smart att plantera blommor i stuprännan och duscha väggen när man vattnar.

Precis min uppfattning också!
Vill jag lära mig nya saker om trädgård så finns det mycket litteratur och kompisarna på Odla!
malcolm
11-06-2011, 16:33
Jag älskar Trädgårdsfredag, det är precis på lagom nivå för min del och jag gillar alla tre programledarna. Tycker om den lite retsamma stilen mellan dem och Pernilla är både vacker och har den rätta busiga glimten i ögat, visst finns det säkert "förstå-sig-påare" som retar upp sig på att de inte är tillräckligt proffsiga men vem är det. Jag är inte intressrad av en massa latinska namn och en massa konstiga arter som i alla fall inte finns att hitta på plantskolan och för mig duger Plantagen och liknande ställen alldeles utmärkt. de program där jag skulle vilja att det var lite mer djupgående är sådana som handlar om renovering av gamla bilar och liknande men de finns inte ännu vad jag vet och jag tittar på alla sådana.
Eva i Skåne
11-06-2011, 16:51
CITAT (merlin68 @ 10-06-2011, 22:48)

Gillar egentligen trädgårdsfredag som är ett mysigt program men nu har det blivit för mycket av det goda...köpeblommor??? blääää så trist

Vaddå köpeblommor???
John jobbar i Slottsträdgården i Malmö och mig veterligt drar dom upp varenda planta själv där
och jag förutsätter att det som används i Trädgårdsfredag kommer därifrån.
Jag tycker om programmet. Jag tittar inte för att lära mig utan för att underhållas i trädgårdsmiljö, men trots allt får man lite inspiration. Programledarna är mysiga tycker jag.
Jag har varit på studiebesök i Slottsträdgården med guidning av John. Kanon!
malcolm
11-06-2011, 16:58
Spelar det någon roll då huruvida plantorna är "köpeblommor" eller inte? Programmet är trivsamt men en del kanske retar sig på att Pernilla ser så bra ut trots sin ålder.
Jag tycker om programmet. Jag tittar inte för att lära mig utan för att underhållas i trädgårdsmiljö, men trots allt får man lite inspiration. Programledarna är mysiga tycker jag.
Jag håller med dig Eva, för mig är det underhållning, läran om trädgård tar jag från andra platser.
*Stintan*
11-06-2011, 17:51
Vadå trots sin ålder? Blir man fulare med åldern menar du eller? Finns väl massor med människor som ser jäöttebra ut när dom är 45.
Meriona
11-06-2011, 18:00
CITAT (*Stintan* @ 11-06-2011, 18:51)

Vadå trots sin ålder? Blir man fulare med åldern menar du eller? Finns väl massor med människor som ser jäöttebra ut när dom är 45.
Ja de flesta vill jag påstå. Se på mig!
CITAT (Meriona @ 11-06-2011, 19:00)

eller på mig.
Meriona
11-06-2011, 18:08
45 plus.
*Stintan*
11-06-2011, 18:20
CITAT (Meriona @ 11-06-2011, 19:00)

Precis!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.