|
mamamaggan
03-08-2011, 22:48
Gjorde vad jag ville , stack iväg på en rockspelning i en större stad. Härligt , det var som att vara 20 igen !!!!
Grattis til de 20  låter häfftigt
Skulle vilja måla brädor men är tvungen att jobba
Överbölingen
06-08-2011, 11:47
Tänkte mig en dag med diverse plantor, lite trädgårdsmys mm. Men barnbarnen gillar att arbeta. Två killar, sju och nio, vill jobba i skogen på gården så det får bli lite röjning och de släpar riset. I det avseendet är jag inte motståndare till barnarbete. Dessutom blir det ju kojmaterial åt arvingarna. Det hade jag annars varit tvungen att fixa. Nioåringen hittade förresten tre superfina Stensoppar idag.
Jag skulle velat att plocka svamp men hade ingen som ville följa med. Åkte hem till ett par kompisar med en bärkasse med barnfilmer o blev sittande i deras trädgård halva dagen istället o fika, gick bra det med
Utmärkt väder här för att måla....Men vi var bjudna till grannen på en kopp eftersom vi inte har haft tid till mer än ett par ord.Det var så trevligt vi gick igenom deras hus och vad de hade gjort i det. Sen pratade vi om förr och om en nyutgiven bok där det stod att vår lilla "by" var huvudort förr med kvarn såg 2 kafeer post telegraf och böndernas hus skola och mycket viktigt enligt dessa grannar som är i 70-80årsåldern krigs"kontor" ja dit man gick för att få de här kupongerna man var tvungen att ha för att handla då under kriget.Det var en mycket givande och trevlig förmiddag det var bra att vi tog oss tid att lära känna dessa intressanta människor!
CITAT (merlin68 @ 28-07-2011, 18:29)  Hade velat åka ut med båten men vädermänniskorna påstod att det skulle regna hela dagen....De hade fel inte en droppe regn. Har de någonsin rätt i sina prognoser säg  Plockade bär istället.... Lite lustigt för jag gjorde tvärt om velade skog hav skog hav så blev det havet, har båten strax söder om Gbg. Var har du båten iom din väder prognos om regn?
Jag skulle velat vara på min mors mosters begravning i dag men omständigheterna gjorde det omöjligt , vi skickade blommor i alla fall med en hälsning .Hon var mitt stöd när jag var barn min andra familj där jag alltid var välkommen även när jag var en "snorunge" :)fanns alltid tröst och förståelse där.men jag har haft ett ljus brinnande här hela dagen till minne av henne Elsa som alltid fanns till för mig
Eva i Skåne
12-08-2011, 06:43
Just nu skulle jag velat ligga kvar i sängen hemma  , men det går ju inte en fredag när semestern är slut
Aqvakul
12-08-2011, 07:04
Jag hade velat sova ut ordentligt, men vaknade efter 4 timmars sömn och kunde inte somna om... känns så onödigt...
Skulle behövt "skörda" lite frön, tvätta, klippa gräset och dammsuga undervåningen, MEN istället kom det oväntade semesterfirare på besök. De hade med sig en gooood mandelblomstårta, så det gjorde ABSOLUT ingenting att det andra inte blev gjort ....
Överbölingen
05-10-2011, 18:33
Velat och velat! Jag skulle/borde ha kärrat matjord men gick till skogs igår eftermiddag i stället. Hundstackeren har inte hämtat sig från det äventyret förrän nu i kväll. Hon körde en tiotaggars älgtjur i två timmar. Själv höll på att bli omkullsprungen av honom. Front mot 300 kg köttberg är inte att leka med. Jonna snarkade hela natten som var, men i kväll blir det TV på min mage. Så snart vi sågat kalvlägg till Osso bucon.
mamamaggan
05-10-2011, 18:54
Skulle ha varit till lasarettet och tagit prov och även handlat men min rygg sa ifrån. Skulle ha varit skönt att haft det gjort men vi får se om det kan få bli gjort i morgon i stället.
Meriona
05-10-2011, 19:11
Det håller vi tummarna för mamamaggan!
Överbölingen
05-10-2011, 19:43
Ryggar och diagnos är vanskligt. Hoppas att de hittar vad som är fel.
Ugglemormor
06-10-2011, 14:52
Ja, jädrans......  inget att leka med, men det kan inte bli sämre........  rätt så vanskligt men så nödvändigt.....att den funkar.....
mamamaggan
07-10-2011, 22:45
I dag har jag kunnat göra en del av det jag velat. Handlat färsk fisk , plockat de allra sista gula kantarellerna ( 20 stycken ) och tittat på TV .
Hade velat städa också men det får bli en annan dag , måste ta det lugnt med ryggen .
Eva i Skåne
08-10-2011, 17:16
Idag hade jag velat ha sovmorgon Istället var vi uppe strax efter sju för att hjälpa sönerna att få iväg ett utrivet gammalt kök till tippen. Jag som ändå inte kan bära nåt kunde ju fått ligga kvar och tryna i sängen... nu finns det risk att det blir tidigt sängläge ikväll, tidigare än vanligt
Ahh, Eva, du behövs ju ändå, för att peka med hela handen !! Jag skulle velat vara hemma och hjälpa "grabbarna" med en dikesgrävning, eller iaf ge dem varm och god mat när de var klara vid 17-tiden, men ist var det jobb ...
Överbölingen
10-10-2011, 20:13
Jag skulle hava velat att jaga rådjur men:
om fjorton dagar kommer Lulesonen med familj ner för taxjakt. Och frugan vill till varje pris ha vävstolen på plats!!!! Alltså: Tömma det hittills utnyttjade torkrummet. Dammsuga i tre omgångar. Knäskura golvet med såpa Tejpa golvliten
Hustrun kommer i morgon och skall linolja golvet. Kulör på oljan. Fanns tid för rådjursrunda när jag var klar efter lunch men måste till centralorten och köpa 8 säckar täckbark. Därefter skulle det varit oansvarigt att jaga på grund av nära till mörkrets ankomst. Trotts detta var det strålande sol från väster innan moder sol kröp ner bakom Stadsberget.
Ugglemormor
11-10-2011, 13:41
Skulle velat kolla mina växter i garaget men kommer inte dit utan hjälp........  och hjälpen är förskyld och går inte ut, så det får väl bli endast en tanke .....
*Stintan*
11-10-2011, 13:53
CITAT (Ugglemormor @ 11-10-2011, 14:41)  Skulle velat kolla mina växter i garaget men kommer inte dit utan hjälp........  och hjälpen är förskyld och går inte ut, så det får väl bli endast en tanke .....  Ska väl vara en karl till att inte gå ut för en förkylning  Han har väl värsta sorten kan jag tänka
Ugglemormor
11-10-2011, 17:52
Eva i Skåne
12-10-2011, 19:10
Jag hade planerat storbak idag. nåja, inte storbak som när jag var ung och fyllde köket när jag storbakade, men jag hade tänkt mig både småfranska, kanelbullar och några mjuka kakor. Jag vet ju att jag inte orkar med så mycket per dag, men med några pauser så borde det gått. Först sov jag länge och vaknade med huvudvärk, men den släppte. Sen skjutsade jag sonen till byn med ett par säckar pantburkar (hans reservkapital  ). Medan jag väntade på honom ringde äldste sonen som jag skjutsade till Malmö igår när hans dator fått virus. Nu var den klar att hämta och mamma blev chaufför igen. Kan vi stanna vid Ica Maxi så jag kan handla på vägen hem, undrade han. Först grymtade jag lite, men mina barn vet mycket väl att jag inte kan säga nej. Trodde han inte skulle handla så mycket, men det blev en hel kundvagn och en timme i affären. Så var jag hemma klockan fyra och baklusten var inte lika stor längre, men en omgång ostbullar blev det i alla fall. Det kan dröja länge till baklusten kommer nästa gång.
Ugglemormor
13-10-2011, 12:27
Jag skulle velat komma ut till solskenet, men är så förskyld att väntar med större "äventyr" just nu.... Jag har bakat mycket i mina dar och blev sugen när jag läser om dina bakverk, men det kommer att bli här med så småningom.......
Överbölingen
24-10-2011, 17:47
Skulle ha slutjobbat för vintern i trädgården men orkade inte ta hand om 26 kg älgkött i går kväll så efter den kalla natten så blev det valhänt med frusna fingrar att ta hand om köttlotten. - 3° till kl elva idag.
merlin68
24-10-2011, 17:58
Skulle ha sopat klart gården men det blev inte av för jag hann inte färdigt pga att det blev för mörkt....Imorgon är en annan dag.....
Ugglemormor
25-10-2011, 11:39
Skulle velat att få sova ut idag, men fick gå upp tidigt pga att det togs fasteprover, men har ju hela eftermiddagen att ta igen mig.......  Hur omständigt kan det vara att orka med en så enkel sak!!!  Kanske är det så ändå .....
Ugglemormor
30-10-2011, 13:50
Skulle velat att dottern hade hunnit komma hit också idag, men hon kommer ju snart igen så ..... Vilka katter hon har ........  den ena tokigare än den andre ...  ....blev totalt .....
mamamaggan
30-10-2011, 16:21
Hade velat hoppa över den här dagen , ser fram emot i morgon då det är vanlig vardag och jag kan uträtta det jag vill ha gjort.
Tyvärr så måste jag betala räkningar i dag så det är bara att bita ihop.
merlin68
30-10-2011, 16:34
CITAT (mamamaggan @ 30-10-2011, 16:21)  Tyvärr så måste jag betala räkningar i dag så det är bara att bita ihop. Usch, beklagar....här har det redan betalats räkningar - huga så lite lön det är kvar och månaden är så lååååååång
Eva i Skåne
30-10-2011, 17:06
CITAT (mamamaggan @ 30-10-2011, 16:21)  Hade velat hoppa över den här dagen , ser fram emot i morgon då det är vanlig vardag och jag kan uträtta det jag vill ha gjort.
Tyvärr så måste jag betala räkningar i dag så det är bara att bita ihop. Värsta dagen i månaden är den då räkningarna ska betalas! Så deprimerande  Jag har också gjort det idag trots att jag hellre gjort något trevligare.
Vädret har effektivt satt stopp för det jag helst skulle vilja gjort idag. Att bara komma utanför dörren. Inga kläder i världen hade hjälp idag.
Krolliljan
30-10-2011, 17:42
Regnet och blåsten satte stopp för planerna att plantera lite perenner som jag har i pallkragar.  Kanske bäst att de får stå kvar i pallkragarna till våren.
Slapp återigen att rensa ogräs utanför häcken. De har vuxit sig stora såg jag igår och tänkte att idag så.... men, nej, så blev det inte  Saved by the rain.
Ugglemormor
31-10-2011, 13:38
Skulle velat följa med till stan och få mina toppar klippta men han stannar för länge så det orkar inte jag med än .....
Eva i Skåne
31-10-2011, 17:11
Låna mannens trimmer! Tänk så mycket pengar du sparar då
Ugglemormor
01-11-2011, 11:54
Japp, är nästan smärtfri ...  ..skulle tvättat lite till, men åker till stan ....  ..
Överbölingen
07-11-2011, 23:05
Kom till Böle vid 1-tden tänkte jaga rå. Men det ar för dimmigt att jaga så jag hamnade framför datorn istället.
Jag hade velat vakna i min sköna säng med gubben bredvid mej,gått upp och kissat barfota vi har ju golvvärme sen ut i köket vridit på kranen och satt på kaffet.Ätit en god frukost vid köksbordet.Sen hade jag hängt upp gardiner i mina nyputsade fönster och pysslat med blommorna Jag hade gjort en god lunch vid min nya spis. Sen hade jag vilat middag mens disken blev ren i maskinen.Jag strök lite kläder och la in i fina skåp och SEN efter en lång skön dusch skönk jag ner i min ursköna soffa med en filt och en kopp te njöt av brasans sken.Varför inte?Har bara plats för en våningssäng i varsitt rum,behöver full klädsel för att gå på dass vattnet har inte frusit än men står i en dunk vardagsrum kök består av verandamöbel väldigt sköna som såna men värdelösa när man vill vräka sej! Fönstren är fulla av allsköns byggdamm blommorna har vissnat och blivit kompost Kläderna kigger i lådor,kassar mm Ja nu har dagen kommit jag är trött på detta vill ha mitt hus färdigt NU
Ja jag hade velat slippa gå upp och kissa fyra fem gånger varje natt och vaknat utvilad för en gångs skull .Sedan skulle jag velat ha sol så jag kunde tagit morgonkaffet nere vid sjön .
Eva i Skåne
08-11-2011, 15:13
Jag skulle velat baka några äpplekakor att frysa in. Har äpplen som ligger här och behöver användas. Dock är jag för trött/lat och sitter här istället. Funderar t o m på att lägga mig på soffan en stund...
Ugglemormor
08-11-2011, 15:44
Lägger mig på soffan o ser på något med maken på TV eller löser korsord........  har redan rensat en hel del i garderober så nu känns det göttigöttt!!!!!!!
solbrud
08-11-2011, 19:04
borde planterat alla mina svindyra vårlökar när solen sken efter att ha kommit hem från jobbet redan vid lunch....om inte annat för att få sol, dagsljus,högre seitoninhalt i hjärnan mm.
istället klippte jag ner astrar som hade mjöldagg(var ju ute en liten stund) och hamnade sen på soffan med en ny bok-snickra till trädgården. Det ena behöver ju inte vara sämre än det andra-egentligen!
merlin68
08-11-2011, 19:21
Det här var en sadan där dag då man liksom inte får ändan ur vagnen. Riktigt segt och så var jag trött för jag kom i säng sent igår kväll.
Åka på semester vore ju underbart!
Ugglemormor
10-11-2011, 14:08
Den första solskensdagen på länge och jag längtar ut.......  men ock, det går inte nu när jag blev ensam så det får vänta tills han kommer hem i morgon. Har ju suttit ute en stund och sen besökt vårdcentralen och njutit av det fina vädret mellan dessa ärenden........  . Det kommer mer tid att få komma ut, för ensam får jag inte gå än......  alldeles för stor risk för att falla o då är det finito....
Krolliljan
10-11-2011, 15:42
Jag hade velat gräva. Krasslighet gör att jag inte kunnat det på länge.
Biggan_
10-11-2011, 16:59
CITAT (Krolliljan @ 10-11-2011, 15:42)  Jag hade velat gräva. Krasslighet gör att jag inte kunnat det på länge.  Krya på dej!
Krolliljan
10-11-2011, 17:36
Tack Biggan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|