Sidor: 1, 2
Inga från Närke
Hatar att städa tyvärr så det gror igen oftast men sedan är det ju kul när man har tagit tag i det och det blir fint.
Tidigare älskade jag att byta gardiner ofta men det har jag slutat med p.g.a. orken som tryter.
Styrker gör jag nästan allt utom strumpor förståss och arbetskläder man har till trädgården.
Diskmaskinen o tvättmaskinen plockar oftast sambon ur men det är inte så tråkigt tycker jag.

Hade jag råd skulle jag anställa någon för inomhusarbetet så jag hade orken att hålla på ute istället men tyvärr så orkar jag inte det längre heller så då blir det bara halvdant allt och det måste man ju acceptera när orken tryter.
Det finns mycket annat roligt att njuta av så länge det går.
Klint
Putsa fönster gillar jag inte,men att byta gardiner det går ju inte ihop egentligen men putsar när jag byter fast jag byter inte så ofta som jag vill pga av det flirting.gif
Överhuvudtaget grejar jag hellre ute än inne tummenupp.gif

Putsa fönster gillar jag inte,men att byta gardiner det går ju inte ihop egentligen men putsar när jag byter fast jag byter inte så ofta som jag vill pga av det flirting.gif
Överhuvudtaget grejar jag hellre ute än inne tummenupp.gif

edit: nej jag stammar inte i vanliga fall ohmy.gif
herkules
jag gillar inte att skala potatis, städar gör jag jämt för att jag gillar att ha det rent omkring mig.
det måste vara svårt att vilja ha det rent och snyggt hemma men inte orka eller kunna pga att kroppen säger ifrån, gratis hemhjälp till er vore på sin plats!

zaaritha
Dammsuga är vidrigt!
anncharlotte
Utan tvekan dammsuga och laga mat, tyvärr dom två sakerna som är svårast att komma undan, det behövs ju jämt och ständigt. :-)
Myosotis
Kom på en till! Riva ost! Jag HATAR att riva ost. Hela handen luktar ost i tre veckor efteråt känns det som, oavsett hur ofta man tvättar den. Och att riva choklad kan driva mig till vansinne när spånen blir elektriskt laddade och flyger upp och sätter sig i halva köket och händerna är alldeles chokladkladdiga.
Eva i Skåne
CITAT (Myosotis @ 08-05-2011, 13:31) *
Kom på en till! Riva ost! Jag HATAR att riva ost. Hela handen luktar ost i tre veckor efteråt känns det som, oavsett hur ofta man tvättar den. Och att riva choklad kan driva mig till vansinne när spånen blir elektriskt laddade och flyger upp och sätter sig i halva köket och händerna är alldeles chokladkladdiga.

Riva ost Myosotis - jag har en liten kvarn som man håller i handen och maler osten i, men jag har googlat och hittar tyvärr ingen bild av en sån, annars är det en idé om man inte vill krama osten. Tupperware har en ostkvarn, men dom är ju dyra. Dock finns det alltid sådana till salu på Tradera för en billigare peng. Vi är storätare av ost och på ett par veckor har jag lätt en stor samling "skalkar" som jag river i matberedaren och fryser in, men man skitar inte gärna ner matberedaren för att riva lite ost till ett par varma mackor eller så.
Kom just på att det finns ju också en "osthyvel" som inte skivar utan river. En variant om man bara ska riva lite.
Riva choklad är kladdigt, jag håller med. Jag brukar riva på en osthyvel. Det blir större flagor som inte blir så flygiga, men att man blir kladdig om händerna går nog inte att undvika.
Huggorm
CITAT (Myosotis @ 08-05-2011, 13:31) *
Kom på en till! Riva ost! Jag HATAR att riva ost. Hela handen luktar ost i tre veckor efteråt känns det som, oavsett hur ofta man tvättar den.

Ungefär som att skiva lök, den lukten sitter också i ett tag trots handtvätt och dusch
Christa
Jag kom på att jag nog inte gillar att laga mat. Det är nog det att man måste göra det flera gånger varje dag och vips är den uppäten.

När man har städat fint så kan man åtminstone glädja sig åt det några dagar och ibland längre beroende på vad man gjort.

Min sambo är inte så förtjust i att städa så han lagar middag på helgerna så städar jag istället. Utmärkt byte tycker jag.

Många har skrivit att de inte gillar att dammsuga. Är det bullret eller vad är det som gör dammsugningen så tråkig?

Jag kan tycka att städningen tar tid från annat som jag vill göra men jag tycker inte att själva sysslan är tråkig. Det är nog likadant med disken. Man vill ju göra andra saker än hushållsarbete också.

caprifol
Rengöra persiennerna! Till och med fönsterputsen skulle gå hyfsat (alla fönster på markplan) om man slapp dessa förfärliga persienner. Har såväl innanförhängande som några i delningsbara fönster. Jag har testat diverse skumplastförsedda tänger, mirakeltrasor m m, men det är lika träligt och tidsödande i alla fall. Och det ligger ju ett dammlager på dem så man måste ta dem den gång man gör en ordentligare fönsterputs... Hur gör ni?
KatteLatte
Allt som är inomhus???

Men värst av allt:

Laga mat.
Onödigt tilltag, speciellt sommarstid när man kan var aute i trädgården. Först gäller det att få undan alla diskhögarna från köksbänken (har inte diskmaskin), sen gäller det att hitta på (öööööken bara det) nånting baserat på vad som finns hemma, vad som man inte har haft nyligen, sen gäller det att få till det så att det går att äta och när man väl ansträngt sig och fått det på bordet så får man höra "har mamma lagat det där - då skall vi inte ha" Yesss.
Och när man väl är klar har man åter genererat fullt med disk.
aanderss
bädda
Iren
CITAT (KatteLatte @ 09-05-2011, 09:43) *
Allt som är inomhus???

Men värst av allt:

Laga mat.
Onödigt tilltag, speciellt sommarstid när man kan var aute i trädgården. Först gäller det att få undan alla diskhögarna från köksbänken (har inte diskmaskin), sen gäller det att hitta på (öööööken bara det) nånting baserat på vad som finns hemma, vad som man inte har haft nyligen, sen gäller det att få till det så att det går att äta och när man väl ansträngt sig och fått det på bordet så får man höra "har mamma lagat det där - då skall vi inte ha" Yesss.

Ha ha, kan bara instämma!!!
Biggan_
Städa! All städning är ju bara så tråkigt!
Peztis
CITAT (KatteLatte @ 09-05-2011, 09:43) *
Allt som är inomhus???

Men värst av allt:

Laga mat.

giggle.gif
aanderss
bädda
Myosotis
CITAT (Eva i Skåne @ 08-05-2011, 14:30) *
Riva ost Myosotis - jag har en liten kvarn som man håller i handen och maler osten i, men jag har googlat och hittar tyvärr ingen bild av en sån, annars är det en idé om man inte vill krama osten. Tupperware har en ostkvarn, men dom är ju dyra. Dock finns det alltid sådana till salu på Tradera för en billigare peng. Vi är storätare av ost och på ett par veckor har jag lätt en stor samling "skalkar" som jag river i matberedaren och fryser in, men man skitar inte gärna ner matberedaren för att riva lite ost till ett par varma mackor eller så.
Kom just på att det finns ju också en "osthyvel" som inte skivar utan river. En variant om man bara ska riva lite.
Riva choklad är kladdigt, jag håller med. Jag brukar riva på en osthyvel. Det blir större flagor som inte blir så flygiga, men att man blir kladdig om händerna går nog inte att undvika.

Nej, jag känner inte alls för att krama smiley_small_hug.gif osten giggle.gif

Tack för tipsen! Kvarn verkar ju smidigare än att försöka hitta en person som jag kan övertala att riva osten åt mig. En sån där osthyvel har vi faktiskt.
Choklad med osthyvel ska jag testa. Man kanske kan bli chokladig om bara två fingrar?
fridasj
Tråkigast - alla kategorier: Vika tvätt och lägga in i skåp/lådor!! BLÄ!! sick.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon