merlin68
Tittade idag igenom mina gamla trädgårdsanteckningar. Började skriva trädgårdsdagbok 2005. Då hade vi bott i vårt hus i två år. De första två åren stammade jag upp befintliga barrträd, tog bort ett morellträd som var angripen av grentorka och iaktog vad som kom upp på vårarna. 2005 var det dags att göra lite ändringar, anlägga frukt och bärbuskar, köksland, växthus en liten damm osv. Det är jätterolig att lasa dessa anteckningar, jämföra hur det ser ut idag och hur tankegångarna ändrades allt eftersom åren har gått. Vissa ideer har förkastats eller inte fungerat, andra har ännu inte förverkligats och vissa saker har fungerat jättebra. Hur är det med er andra odlaiter? Skriver ni ner era tankar och ideer och listor över era växter? Har ni drömmar kvar eller är ni nöjda som det är?
Krolliljan
Jag skriver och ritar hela tiden.
Jag skriver lite om väder och när allt blommar hur allt tar sig och vad jag gör.
Ritar gör jag på vintern. Kanske hälften av skisserna blir verklighet crazy.gif men kul har jag.
Jag har hela tiden listor på allt jag har och i år har jag köpt en ny bok att skriva i." Min egen trädgårdsbok" som jag skickat efter på adlibris här
merlin68
wub.gif Oh så fin trädgårdsboken är. Så underbar gammaldags layout - älskar den! Nu vet jag vad jag önskar mig i födelsedagspresent wub.gif
vanjalarsa
Jättefin bok! Jag skriver i en vanlig anteckningsbok, Det fungerar lika bra. Det man skriver är det viktiga,,
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Katarina Odla.nu
Ett kul och viktigt ämne du tar upp. Att vi har sån himla glädje av att skriva ner tankar och idéer i trädgården. Nu finns ju bloggvarianten också. Jag har bloggat ett par år nu och tycker det är jättekul att gå tillbaka och läsa vad jag har haft för funderingar under olika perioder i trädgården. Kollar ni mycket bloggar? Har ni egna?

Sen jag började arbeta som redaktionschef på Odla.nu (i november förra året) har jag bloggat på Odla. Välkomna dit om ni har lust:
Katarinas Penna&Spade
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon