Sidor: 1, 2
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 14-06-2011, 12:35) *
Ja men då är det såna jag har! Där är hål i höger stövel så när jag kommer till en bäck svänger de automatiskt till höger för att jag inte ska trampa i vattnet med högerstöveln. Ligger hemma åt det hållet så hittar man t.o.m. hem!

rotfl.gif
Då har du ju det senaste!
Myosotis
CITAT (Christa @ 14-06-2011, 21:21) *
Jag tog inte illa upp. Trodde bara att du inte kände till att stövlarna heter Nokian och att de tidigare hetat Nokia.

Det gjorde jag inte heller, första gången jag hör talas om Nokian. Det var bara min fantasi som skenade iväg, jag såg dig med mobiltelefoner på fötterna. Inte konstigt att de läcker liksom. wink.gif
Anma
CITAT (Christa @ 14-06-2011, 15:39) *
Om du tittar nog så ser du att jag skriver Nokian och inte Nokia. Nokian är visserligen en avknoppning av Nokia tror jag. Har för mig att de tillverkade däck också tidigare.

Det gör de ännu. Nokian tyres

Förresten så är Nokia en mindre stad i Finland. Ligger strax utanför Tammerfors.
Myosotis
CITAT (Anma @ 15-06-2011, 00:04) *
Förlåt för att jag gjort det igen. Bytt signaturbild, alltså. Men det är fortfarande samma gamla Anma (på gott och ont). Ja, jag vet att man inte kan börja en mening med ett Men, men här var det befogat. För att understryka att jag ännu är jag. Eller nåt. Nä, jag är inte full, även om man kan tro det.

Hihi Anma, fin bild och kul signatur wink.gif
Anma
CITAT (Myosotis @ 15-06-2011, 06:36) *
Hihi Anma, fin bild och kul signatur wink.gif

giggle.gif Tack!
Jag kom ihåg att några tyckte att det var lite jobbigt med mina signaturbildsbyten. Men jag kan ju inte vara Påskhare till midsommar ju. naughty.gif
mejram
Åh, jag har exakt samma problem. Har inte haft ett par stövlar som överlevt en säsong, vare sig till mig eller barnen. Visserligen brukar jag köpa billiga stövlar till barnen, eftersom de ändå växer ur dem så fort.

Tretorn är alltså inget att satsa på.
Muckboots är varma vinterstövlar (men jodphursen var onekligen fina och galoscherna var ju fiffiga till höstfinstövlarna)
Nokian är bra?

Vad ska man köpa? Eller funkar det med såna där billiga neonfärgade i lättviktsplast á la Foppatofflor?
Gossen Ruda
Viste att det fanns en gammal tråd om detta. Jag har idag köpt ett par Vikingstövlar. Skall kolla hur dessa håller, sämre än Tretorn kan de nog inte vara.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 24-02-2012, 17:45) *
Viste att det fanns en gammal tråd om detta. Jag har idag köpt ett par Vikingstövlar. Skall kolla hur dessa håller, sämre än Tretorn kan de nog inte vara.

Är de gjorda av älgskinn med pälsen kvar? Annars är det nog inga äkta vikingastövlar
Myosotis
CITAT (Gossen Ruda @ 24-02-2012, 17:45) *

Berätta sen. Jag upptäckte igår att lagningen på mina tretorn har gått upp igen wacko.gif
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 24-02-2012, 17:53) *
Är de gjorda av älgskinn med pälsen kvar? Annars är det nog inga äkta vikingastövlar

Jag har bara gått över kölen. http://www.vikingfootwear.com/
sqrulan
Den som är värdig nog att gå i ett par bra stövlar får nog betala det priset!? flirting.gif
merlin68
De här gummistövlarna sägs vara några av de bästa och ska hålla hur länge som helst utan att spricka:

http://www.google.se/search?hl=sv&cp=9...HEaKO4gSOiPGaDg

De är dock ohyggligt dyra, kostar omkring 1300 kr sad.gif
ingrid fuxwall
CITAT (herkules @ 10-06-2011, 10:48) *
vet inte hur många tretorn (och viking) gummistövlar som spruckit för mig, nu har jag köpt dessa - får se om de håller längre.

Hur mår dina stövlar?
ingrid fuxwall
CITAT (merlin68 @ 24-02-2012, 19:46) *
De här gummistövlarna sägs vara några av de bästa och ska hålla hur länge som helst utan att spricka:

http://www.google.se/search?hl=sv&cp=9...HEaKO4gSOiPGaDg

De är dock ohyggligt dyra, kostar omkring 1300 kr sad.gif

Håller de blir de ju billiga.
Köpte ett par på granngården ganska billigt i somras. Normalt kostade ca. 1 000 kronor och kors i taket har de hållt hela vintern. Trots att de är ofodrade så är de så stora att det bildas något som gör att jag inte fryser om fötterna och så är det en väldigt bra "väghållning" de suger tag i isen så jag har inte ramlat en enda gång denna vinter och det är ju mycket värt
herkules
CITAT (ingrid fuxwall @ 24-02-2012, 20:16) *
Hur mår dina stövlar?

än så länge mår de bra men jag har två par gummistövlar nu så jag byter då och då.
här är de andra, jag hittade dem på rea:
http://nokianjalkineet.fi/en/boots-everyda...color=lightblue
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon