Full version: Ciao
Sidor: 1, 2
*Stintan*
Hur räknar du? Om moppen drar 2 dl/mil och tanken rymmer 4 l så skulle du kunna åka 20 mil på en tank. Kommer man bara 6 mil på 4 liter så drar moppen 0,67 l/mil. Nästan mer än en bensinsnål bil!
malcolm
Tanken rymmer 2,8 l, det var theresens dunk som rymde 4 l, vår är på 5 l. Blir iof. sig 0,47 l/mil vilket är väldigt mycket för en moppe, bilen drar 0,85 men då är det 200 hk och inte en. Nu vet jag iof. sig inte vad sonen räknar som tom tank, om det är när den verkligen är tom eller när han blir tvungen att slå över till reserven och hur mycket bensin reservtanken innehåller vet jag inte.
theresen
det där var lite för mycket siffror för min del wink.gif

men jag räknar tom tank som helt tom, även tom reserv. jag har skullat köra slut helt på tanken nån gång bara för att se hur långt man kommer men jag är för nojjig och vill inte bli ståendes nånstanns, när mopeden krånglade så blev jag ståendes på helt fel ställen och det var inget kul.

men 2dl/milen låter väl inte helt fel.

fast 20mil på 4liter vet jag inte, jag kör ju iofs inte så långa sträckor utan jag kör ett par tre kilometer. sen startar jag den ofta eftersom jag använder den när jag gör ärenden.

kanske också skulle sätta på en gps eller en milmätare smile.gif
malcolm
Jag tycker också att 2 dl/mil låter mer rimligt, förmodligen har sonen glömt att ta med sig GPS:en alla gångerna, hade köpt en cykeldator som jag tänkte montera men det är inte helt lätt då framgaffeln sitter för långt ifrån hjulet men det går att lösa om man vill och jag skall nog göra det så småningom trots allt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon