Ussch - jag tror jag får nervsammanbrott...
Jag vill ha reda på
om jag skulle kunna få ADSL och lyckades på Telias sajt till slut hitta ett ställe där man skulle skulle kunna skriva in sitt telefonnummer och få besked. Men
icke - det blev inget som helst besked åt endera hållet
Då började jag leta efter en epostadress för att helt enkelt skriva och fråga, men istället vallades jag runt, runt utan att finna vare sig någon sådan adress eller ett formulär.
OK då, jag får väl ringa då och
tala med någon, tänkte jag, och fann direkt numret 90 200, slog det och tänkte att då svarar väl (som förr)en människa och fixar ärendet. Men
icke - en talsvarsmaskin var det, och efter ett tags "intelligenstest" med tryckningar hit och dit uppmanades jag knappa in mitt telefonnummer för att få besked om jag skulle kunna få bredband.
Relativt glad i hågen knappade jag in numret, bara för att få beskedet (typ): "Du har slagit in ett felaktigt telefonnummer".
Nåja - knappa in fel nummer kan vi alla göra göra, tänkte jag, och knappade återigen in mitt nummer, denna gång medan jag noggrant tittade på displayen för att se att det verkligen blev rätt.
"Du har slagit in ett felaktigt telefonnummer" - "Du kan inte göra fler försök.", hördes i luren. Gissa vem som
slängde på luren!
Inte att undra på att så många människor nuförtiden drabbas av psykiska besvär, utbrändhet, nervsammanbrott m.m..