Irene_L
Nu har jag gjort lite mer trådkonst till trädgården. Ett hjärta av järntråd som man kan ha i trädgården:

[attachment=63871:st_ltr_d..._rpa_ram.jpg]

Det var lite svårt att se hur den såg ut i rabatten så jag ställde den vid altanstaketet medan jag tog kort:

[attachment=63870:st_ltr_dhj_rta_ram.jpg]

Av järntråd blev det också en tupp till hammockklätterställningen:

[attachment=63869:st_ltr_dtupp_ram.jpg]

Innan jag satte upp den ställde jag den vid husväggen och tog kort på den:

[attachment=63868:st_ltr_d...age_namn.jpg]

Järntrådstuppen fick pärlor i stjärtfjädrarna. Dom pärlorna kom från ett gammalt halsband som jag köpt för en billig peng på en secondhand butik. Tuppen satte jag sen fast på en sån där grön pinne som man stöder kompostnät med men den gröna plasten tog jag först bort. Pinnen är av järn så sedan kommer allt bli rostigt och fint.

*Stintan*
Va fint!
HelénE
Snyggt, gör du dem själv?

Helén
Irene_L
thanks.gif Stintan och Helén! Ja jag gör dom själv!

Idag ändrade jag på hjärtat som jag inte blev nöjd med! Jag gjorde ett nytt hjärta som hänger i det stora:

[attachment=63886:st_ltr_d...jort_ram.jpg]

Jag gjorde också en fågel av järntråden:
[attachment=63888:st_ltr_d...batt_ram.jpg]

Här kan ni se hur jag gjorde. Jag tvinnade 2 järntrådar för att få en tjockare tråd. Den färdiga fågeln är till höger;
[attachment=63887:st_ltr_d...age_namn.jpg]
Suz
Verkligen jättefint!!
Vad duktig du är!!!
Överbölingen
Snyggt! Bra grunkor för trädgården.

Bland forumisterna på Allt om trädgårds forum finns kvinna som är hyperduktig på luffarslöjd.
fvd
Supersnyggt !! Det blir min nästa passion jag värderar egen personlig konst väldigt högt. Tänk så mycket glädje du sprider för alla som går förbi ditt hus,
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon