|
CITAT (Azur @ 14-08-2011, 21:52)  Ja, det är en rätt bra låt. Det är Psycho Man, en gammal låt av Black Sabbath. Sångaren är Ozzy Osbourne, numer mest känd som förvirrad mysfarbror i dokusåpan Osbournes. Du tar uppenbarligen texten på allvar, det gör ingen som lyssnar på hårdrock. Om du lyssnar på Tom Jones " Delilah", tror du verkligen att han högg ihjäl en kvinna? Att Tore Skogmans " Bergsprängartango" innebär att han egentligen var kvinna och gifte sig med en bergsprängare i Gällivare?
CITAT (silos @ 14-08-2011, 22:03)  Finns det inte en enda människa som fattar vad jag ville med min tråd?<br /><br />Och finns det inga andra kristna här som vill skriva vad det tycker?<br /> Men du. Om du menar att texterna är farliga och läskiga och att dom som lyssnar till dom tar efter dom, så har du någon gång läst Bibeln? Ta David exempelvis, (gick en film om honom för några dagar sedan) Han gjorde en gift kvinna med barn och skickade hennes make in i ett uppdrag mot säker död. En av hans söner mördade den andre och kvar blev liksom bara Salomo. Menar du att ungdom då blir inspirerade och gör likadant? Om du menar musiken kan jag bara tala för mig själv. Tycker musik frigör. Är inte så förtjust i Heavy Metal ,men gällande musik är det sällan jag lyssnar till texterna om inget speciellt fångar min uppmärksamhet på att dom är speciella. Men visst för egen del tycker jag att musik påverkar min kropp och då på ett positivt sätt. Förstår inte varför du tror att just ungdommar inte kan sålla i texterna och förstå att det som det sjungs om är bara ord eller sagor att man inte kan ta det bokstavligt eller se dom som en uppmaning. Det gick en TV-serie på SVT som heter "Vad är en människa" du kan ju googla och se om avsnitten ligger kvar på SVT-play. I den sade dom något i stil i att vi gör en massa tankekonstruktioner uppe i hjärnan, att vi är mästare på att hitta på orsaker och samband där det inte finns några, vi hittar på vilket är vår styrka som människor. Det som händer uppe i hjärnan är inget farligt och fullt normalt men man får liksom sålla lite hur man agerar på det man tänker. "Demoner och jobbiga" tankar är då tankekonstruktioner en värdering som sker uppe i skallen och musik kan hjälpa till att rensa dom ur kroppen(tror jag). Men jag tror inte att det är det man tänker när man lyssnar på musik. Ett exempel till då: om det är att du tror att ord ihop med musik är extra farligt. Dom texter i Bibeln som är tonsatta då? Om man skulle tonsätta morden som sker i Bibeln med, för all del, Heavy Metal?
CITAT (Rihane @ 15-08-2011, 09:38)  Men du. Om du menar att texterna är farliga och läskiga och att dom som lyssnar till dom tar efter dom, så har du någon gång läst Bibeln? Ta David exempelvis, (gick en film om honom för några dagar sedan) Han gjorde en gift kvinna med barn och skickade hennes make in i ett uppdrag mot säker död. En av hans söner mördade den andre och kvar blev liksom bara Salomo. Menar du att ungdom då blir inspirerade och gör likadant? Om du menar musiken kan jag bara tala för mig själv. Tycker musik frigör. Är inte så förtjust i Heavy Metal ,men gällande musik är det sällan jag lyssnar till texterna om inget speciellt fångar min uppmärksamhet på att dom är speciella. Men visst för egen del tycker jag att musik påverkar min kropp och då på ett positivt sätt. Förstår inte varför du tror att just ungdommar inte kan sålla i texterna och förstå att det som det sjungs om är bara ord eller sagor att man inte kan ta det bokstavligt eller se dom som en uppmaning. Det gick en TV-serie på SVT som heter "Vad är en människa" du kan ju googla och se om avsnitten ligger kvar på SVT-play. I den sade dom något i stil i att vi gör en massa tankekonstruktioner uppe i hjärnan, att vi är mästare på att hitta på orsaker och samband där det inte finns några, vi hittar på vilket är vår styrka som människor. Det som händer uppe i hjärnan är inget farligt och fullt normalt men man får liksom sålla lite hur man agerar på det man tänker. "Demoner och jobbiga" tankar är då tankekonstruktioner en värdering som sker uppe i skallen och musik kan hjälpa till att rensa dom ur kroppen(tror jag). Men jag tror inte att det är det man tänker när man lyssnar på musik. Ett exempel till då: om det är att du tror att ord ihop med musik är extra farligt. Dom texter i Bibeln som är tonsatta då? Om man skulle tonsätta morden som sker i Bibeln med, för all del, Heavy Metal? Tyvärr så kan jag inte svara på alla dina frågor,men ett kan jag:varken jag eller mannen i youtube klippen menade att alla ungdomar blir onda. Och jag anser att det är visst ingen mening att jag går i diskussioner här eftersom ni andra tänker och tro som ni gör och jag tänker och tro som jag gör. Så åter igen var det fel av mig att lägga ut detta om rock and rolls påverkan hit!
CITAT (Whiskuchi @ 15-08-2011, 08:48)  Hårdrockare har alltid anklagats för djävulsdyrkan, till och med prästsonen, golfspelaren och djupt troende mysfarbrorn Alice Cooper.  Här nedan finns om Alice Cooper och han säger att han tro på Gud OCH satan och demoner! http://www.godscare.net/witness/alice_cooper.htm
CITAT (silos @ 15-08-2011, 10:33)  <br />Tyvärr så kan jag inte svara på alla dina frågor,men ett kan jag:varken jag eller mannen i youtube klippen menade att alla ungdomar blir onda.<br /><br />Och jag anser att det är visst ingen mening att jag går i diskussioner här eftersom ni andra tänker och tro som ni gör och jag tänker och tro som jag gör.<br />Så åter igen var det fel av mig att lägga ut detta om rock and rolls påverkan hit!<br /> <br /><br /><br /> Gott nog. Ville bara förstå hur du tänker. Om det är musiken eller orden som är det farliga, eller kombinationen.
CITAT (*Stintan* @ 14-08-2011, 21:18)  Satan finns bara i ditt huvud Silos! Satan finns,men du vet inte det! CITAT (Blomstertanten @ 14-08-2011, 19:14)  Jag oroar mej mer för att barn och barnbarn ska råka ut för religiösa sekter eller fanatiska kristna än att de ska påverkas i negativ riktning av någon typ av musik!!!!!  Jag har tänkt genom det som du skrivit här och vill säga att jag är mer rädd för pedofiler! CITAT (gnon49 @ 14-08-2011, 22:42)  Satan har väl egentligen inte med religion att göra. Eller åtminstone inte kristendomen av idag. Extrema sekter av sjuka människor kanske tillber eller varnar för satan. Satan finns bara om man vill att han skall finnas. Att tillbe gudar har ju följt människan genom historien. Bibeln är ju bara en av många trosläror. För mig är religion här och nu, i denna stund, fylld av upplevelser. Himmelen kan vänta. Gärna en nu runda på vår vackra jord. Vem vill bo bland molnen.  Satan har i högsta grad med kristendom att göra,han är Guds fiende och Gud kommer att göra slut på satan och hans demoner en dag framöver! Kristendom av idag har tyvärr blivit mesig,det vill säga människor (många)vill endast höra om gullegull Jesus! Vi skall inte be olika Gudar,det finns ENDAST en Gud!!! Troende kommer inte att bo bland molnen,utan Jesus kommer att göra en ny jord!HALLELUJAAA!!!!!
Piccante
15-08-2011, 17:57
CITAT (silos @ 15-08-2011, 18:19)  Satan finns,men du vet inte det! Jag har tänkt genom det som du skrivit här och vill säga att jag är mer rädd för pedofiler! Satan har i högsta grad med kristendom att göra,han är Guds fiende och Gud kommer att göra slut på satan och hans demoner en dag framöver!
Kristendom av idag har tyvärr blivit mesig,det vill säga människor (många)vill endast höra om gullegull Jesus! Vi skall inte be olika Gudar,det finns ENDAST en Gud!!! Troende kommer inte att bo bland molnen,utan Jesus kommer att göra en ny jord!HALLELUJAAA!!!!! Snälla Silos sluta med dina Jesusgrubblerier. Du kommer bara må dåligt av detta....
*Stintan*
15-08-2011, 18:04
Silos ibland tror jag att du bara driver med oss för det blir ju bara värre och värre det du skriver.
CITAT (silos @ 15-08-2011, 18:19)  Satan finns,men du vet inte det!
Jag har tänkt genom det som du skrivit här och vill säga att jag är mer rädd för pedofiler!
Satan har i högsta grad med kristendom att göra,han är Guds fiende och Gud kommer att göra slut på satan och hans demoner en dag framöver!
Kristendom av idag har tyvärr blivit mesig,det vill säga människor (många)vill endast höra om gullegull Jesus! Vi skall inte be olika Gudar,det finns ENDAST en Gud!!! Troende kommer inte att bo bland molnen,utan Jesus kommer att göra en ny jord!HALLELUJAAA!!!!!  Fast det där om Satan tvistar även dom kristna om han finns med i Bibeln eller inte. Tycker du spårar ur rejält nu. Har du ingen snäll präst i svenska kyrkan som du kan tala med istället för att titta på klipp i youtube från fundementalistiska krista i USA
Anki på Öland
15-08-2011, 18:08
CITAT (*Stintan* @ 15-08-2011, 19:04)  Silos ibland tror jag att du bara driver med oss för det blir ju bara värre och värre det du skriver.  Eller så har det spårat ur totalt..... Både i den här och i arktråden låter det som om Silos totalt förlorat kontakten med verkligheten.
CITAT (Markus_H @ 15-08-2011, 18:57)  Snälla Silos sluta med dina Jesusgrubblerier. Du kommer bara må dåligt av detta.... Tack för att du bryr dig,men idag är jag starkare än någonsin i min tro och full av frid,och det gör mig ingenting om jag mår dåligt för då vet jag att Satan är efter att få mig i sina klor! Detta händer när den onde märker vad som pågår inom en människa! CITAT (*Stintan* @ 15-08-2011, 19:04)  Silos ibland tror jag att du bara driver med oss för det blir ju bara värre och värre det du skriver.  NEJ NEJ NEJ,jag driver absolut inte!!!! Jag förstår att det blir bara värre från din synvinkel och så är det:jag är galen i världens ögon och det är jag GÄRNA för jag har min tro på Jesus och Han stödjer mig när världen hånar mig!
CITAT (Rihane @ 15-08-2011, 19:04)   Fast det där om Satan tvistar även dom kristna om han finns med i Bibeln eller inte. Tycker du spårar ur rejält nu. Har du ingen snäll präst i svenska kyrkan som du kan tala med istället för att titta på klipp i youtube från fundementalistiska krista i USA Många av dagens kristna tvivlar på mycket,tyvärr och det har även jag gjort! Jag går inte i någon kyrka! Jesus sa:det är människor som är Hans kyrka och jag vill tillhöra kyrkan av Jesus och inte församlingar som inte håller sig till det som Jesus lärde! Ja DU tycker att jag spårar ur o0ch det förstår jag,men jag vet att jag är på rätt väg och jag har tittat på en del av klipp som är katastrofala vad det gäller tron på Jesus och sådant finns tyvärr även här i Sverige. Det lär mig att finna fienden!!!! Jag vill INTE ha en snäll gullegull präst,utan Jesus som alltid har talat sanningen!
Överbölingen
15-08-2011, 18:25
"Du skall inga andra Gudar ha..." Alltså vår Gud, Jahve, Jesus, Mohammed eller satan. Men inte fler. Dyrkan av helgon torde också vara fel om man är renlärig.
Utan att förneka så håller jag mig till en.
Min syn Doktriner, oaktat det är Talmud?, Koranen eller Bibeln har alla ett budskap som i grund är detsamma om jag fattat det hela någorlunda rätt. Skillnaden är tolkningen av utförda av olika retoriker som skapat differensen mellan doktrinerna. Däremot har jag full respekt inför var och en av dessa doktriner som skapades för länge länge sedan och har blivit religioner och dispyten om den "Rätta Läran" satte fart. I stort så tror jag nog att även de asiatiska har samma grundbudskap. Men känner inte till så mycket om dem. Det enda som egentligen stör mig är kvinnornas konstiga ställning i många religioner. Fast vi har ingen anledning att yvas för nu är det snart 100-årsjubiluem för kvinnans rösträtt. Och nog har vår kyrka haft ett finger med i det spelet och sinkat beslutet. Kvinnliga prästfrågan är en annan svårbegriplig punkt där männen tror sig vara bäst.
Du borde läsa Marcus Aurelius "Självbetraktelser". Inte illa av en romersk Kejsare som nog skulle kallas hedning fast han hade en tro.
CITAT (silos @ 15-08-2011, 19:25)  Många av dagens kristna tvivlar på mycket,tyvärr och det har även jag gjort!
Jag går inte i någon kyrka! Jesus sa:det är människor som är Hans kyrka och jag vill tillhöra kyrkan av Jesus och inte församlingar som inte håller sig till det som Jesus lärde!
Ja DU tycker att jag spårar ur o0ch det förstår jag,men jag vet att jag är på rätt väg och jag har tittat på en del av klipp som är katastrofala vad det gäller tron på Jesus och sådant finns tyvärr även här i Sverige. Det lär mig att finna fienden!!!!
Jag vill INTE ha en snäll gullegull präst,utan Jesus som alltid har talat sanningen! Jamen, varför lyssnar du då inte till ditt hjärta istället för att gå till fundamentalister i USA? Den som söker ska inte lägga sin själ i händerna på karismatiska spottfräsare som skrämmer en till lydnad.
Meriona
15-08-2011, 18:32
CITAT (Markus_H @ 15-08-2011, 00:40)  Jag är väl som jag är eftersom jag lyssnade på ebba Grön som tonåring Ebba Grön- Häng gud
CITAT (Överbölingen @ 15-08-2011, 19:25)  "Du skall inga andra Gudar ha..." Alltså vår Gud, Jahve, Jesus, Mohammed eller satan. Men inte fler. Dyrkan av helgon torde också vara fel om man är renlärig.
Utan att förneka så håller jag mig till en.
Min syn Doktriner, oaktat det är Talmud?, Koranen eller Bibeln har alla ett budskap som i grund är detsamma om jag fattat det hela någorlunda rätt. Skillnaden är tolkningen av utförda av olika retoriker som skapat differensen mellan doktrinerna. Däremot har jag full respekt inför var och en av dessa doktriner som skapades för länge länge sedan och har blivit religioner och dispyten om den "Rätta Läran" satte fart. I stort så tror jag nog att även de asiatiska har samma grundbudskap. Men känner inte till så mycket om dem. Det enda som egentligen stör mig är kvinnornas konstiga ställning i många religioner. Fast vi har ingen anledning att yvas för nuär det snart 100-årsjubiluem för kvinnans rösträtt. Och nog har vår kyrka haft ett finger med i det spelet och sinkat beslutet. Kvinnliga prästfrågan är en annan svårbegriplig punkt där männen tror sig vara bäst.
Du borde läsa Marcus Aurelius "Självbetraktelser". Inte illa av en romersk Kejsare som nog skulle kallas hedning fast han hade en tro. Gud är Gud , Jesus är Gud,Den Helige Anden är Gud och alla tre ingår i en och samma Gudom,men de har olika uppgifter som jag har fattat. Här nere finns om Jahve: http://www.alltombibeln.se/bibelfragan/judstat.htmAtt dyrka Helgon ÄR fel!!! Satan är INTE Gud!!! Och som sagtt jag tror att Bibeln är sanningen!!! Personligt lyssnar jag hellre på en manlig präst,det vill säga OM han håller sig till sanningen! CITAT (Rihane @ 15-08-2011, 19:30)  Jamen, varför lyssnar du då inte till ditt hjärta istället för att gå till fundamentalister i USA? Den som söker ska inte lägga sin själ i händerna på karismatiska spottfräsare som skrämmer en till lydnad. Mitt hjärta kan jag ju inte lita på,den kan vara bedräglig,jag litar ENDAST på Gud! Karismatiska spottfräsare tror jag absolut inte på!!! Men vill ju veta var fienden håller hus därav mitt lyssnande!
Men Silos, om man nu tror på en gud som är god så borde man väl se musik, all musik, som en gudagåva?. Musik som ger så mycket kraft och gläjde och skapar så mycket gemenskap. Gita
CITAT (silos @ 15-08-2011, 19:41)  Mitt hjärta kan jag ju inte lita på,den kan vara bedräglig,jag litar ENDAST på Gud! Karismatiska spottfräsare tror jag absolut inte på!!! Men vill ju veta var fienden håller hus därav mitt lyssnande! Men finns inte även Gud där då, både där ditt hjärta är och där dina fiender finns, om din Gud är allomfattande?
Rock and Roll sätter sprätt på mig jag blir glad sprallig och älskar att städa till den musiken !allt går så mycket lättare då .Men när man var tex 15-20 år hörde man bara musiken nu vid 58 års ålder så lyssnar man på texten i alla fall för det mesta .Men på vilket sätt kan det skada att lyssna på Rock and Roll ?det är väl i så fall om man mår skit och är depprimerad !fanns nog folk på 40-talet som tog livet av sig till !String of Pearls" med Glenn Miller också.
skånepåg
16-08-2011, 00:42
Man får sig alltid ett gott skratt av dina trådar, du länkar till de mest dummaste och fanatiska sakerna och du tror på det? Du skulle lämna denna sajten förra året? Vad hände, mer propaganda om skit du inte förstår för du är så frälst i din tro?  Du kanske skulle rådfråga din präst eller likvärdig människa om det är sunt tänkande? Nu var jag taskig, men du måste ju förstå att sånt här leder inget vart, du ursäktar dej hela tiden så varför starta sånt här?
CITAT (skånepåg @ 16-08-2011, 01:42)  Man får sig alltid ett gott skratt av dina trådar, du länkar till de mest dummaste och fanatiska sakerna och du tror på det? Du skulle lämna denna sajten förra året? Vad hände, mer propaganda om skit du inte förstår för du är så frälst i din tro?  Du kanske skulle rådfråga din präst eller likvärdig människa om det är sunt tänkande? Nu var jag taskig, men du måste ju förstå att sånt här leder inget vart, du ursäktar dej hela tiden så varför starta sånt här? Jag skall göra MITT BÄSTA ATT INTE TA HIT SKIT! Hi hi,det tycks vara att så gott som att ALLT är skit som jag skriver om härinne och ÄNDÅ läser medlemmar i mina trådar och även svarar och det SPECIELLT i skit trådar!
Whiskuchi
16-08-2011, 07:43
CITAT (silos @ 16-08-2011, 08:38)  Jag skall göra MITT BÄSTA ATT INTE TA HIT SKIT!
Hi hi,det tycks vara att så gott som att ALLT är skit som jag skriver om härinne och ÄNDÅ läser medlemmar i mina trådar och även svarar och det SPECIELLT i skit trådar! Ja, det vore förmodligen bättre att helt enkelt ignorera sådana här trådar. Men det är svårt att låta dumhet stå oemotsagd.
CITAT (silos @ 16-08-2011, 08:38)  Jag skall göra MITT BÄSTA ATT INTE TA HIT SKIT!
Hi hi,det tycks vara att så gott som att ALLT är skit som jag skriver om härinne och ÄNDÅ läser medlemmar i mina trådar och även svarar och det SPECIELLT i skit trådar! Men då är du väl nöjd då? Folk läser och svarar. Syftet uppnått.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|