Sidor: 1, 2
Aqvakul
CITAT (Gita @ 18-09-2011, 19:56) *
Du menar väl ändå inte att MP inte står för sitt eget partiprogam? Så illa kan det väl ändå inte vara att de alltid ändrar åsikt efter vem som i stunden har regeringsinnehavet?
Gita

Inget parti är i handling troget sitt partiprogram.. Ideologiska deklarationer och pragmatisk vardag är två väldigt olika saker.. Politik handlar inte bara om viljeyttringar utan än mer om att åstadkomma praktiska resultat..
Gita
CITAT (Aqvakul @ 18-09-2011, 21:00) *
Inget parti är i handling troget sitt partiprogram.. Ideologiska deklarationer och pragmatisk vardag är två väldigt olika saker.. Politik handlar inte bara om viljeyttringar utan än mer om att åstadkomma praktiska resultat..

Citerar mig själv från inlägg 30:
"Jag är inte så säker på detta samarbete hade så mycket med värderingar att göra utan att det snarare var en taktisk bedömning (felaktik visade det ju sig) om en väg till större inflytande"

Som svar på ovanstående hävdade du att jag förenklade och svartmålade politiska motståndare, så vad menar du egentligen?
Gita
gnon49
Man kan i alla fall konstatera att när MP lyckades komma ur den rödgröna tvångströjan så blev deras politik betydligt tydligare. Nu kan dom forma sin egen politik och på köpet sno väljare från S. S kanske får förlita sig på SD o V i fortsättningen. Även om jag inte röstar på MP så känns partiet som ett parti i tiden.
Likt moderaterna känner man förändringens vindar och formar politiken därefter. Grundideologin behöver ju inte ta stryk för det. En förutsättning för att vinna väljare i dagens föränderliga värld. När sedan S väljer Juholt så visar partiet att dom inte är riktigt i takt med tiden ännu. Visst har politiken blivit mer spännande när den inte går i gamla hjulspår.
Piccante
CITAT (Gita @ 18-09-2011, 19:56) *
Du menar väl ändå inte att MP inte står för sitt eget partiprogam? Så illa kan det väl ändå inte vara att de alltid ändrar åsikt efter vem som i stunden har regeringsinnehavet?
Gita

Det tycks tyvärr ha blivit så... MP slåss om medelklassväljare i storstäder och ändrade inriktning om RUT och ROT, 2 veckor före sin kongress i år för att "det var ju så omtyckt". Många MP-ister såg det som en ren kupp av riksdagsgruppen att göra så före kongressen då hela skattepolitiken och partiets prioriteringar skulle behandlas av kongressen.
mamamaggan
Handlar inte politik till syvende och sist om kohandel ?
Aqvakul
CITAT (Gita @ 18-09-2011, 21:32) *
Citerar mig själv från inlägg 30:
"Jag är inte så säker på detta samarbete hade så mycket med värderingar att göra utan att det snarare var en taktisk bedömning (felaktik visade det ju sig) om en väg till större inflytande"

Som svar på ovanstående hävdade du att jag förenklade och svartmålade politiska motståndare, så vad menar du egentligen?
Gita

Du "glömde" påpassligt slutet på citatet..

".. samt Wetterstrands förhoppning om en ministerpost" .. vilket var det jag reagerade på...

Dålig debattstil, minst sagt..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon