|
Det finns så mycket negativt omkring oss nu för tiden så jag tänkte försöka starta en ny tråd !"Lycka är"Ja så jag börjar väl då  PS!lycka kan vara så mycket små saker men ändå stora för var och en  Lycka är :mina barn och barnbarn !
Lycka för mig är när livet flyter på utan bekymmer. Måste väl också nämna mina barn
Vardagslyckan är för mig när man kan lägga sig utan bekymmer som stör nattsömnen, som sjukdom, ekonomi eller annat som gnager i sinnet. Lycka kan ju vara olika saker för människor men det oväntade positiva man ibland kan uppleva kan ju upplevas som just lycka. Ett möte, en aha-upplevelse eller t.om ett minne kan få positiva effekter på både kropp o själ. Det bästa är nog att bli lycklig av det lilla. Då slipper man leta efter den och bli besviken.
Jubbe063
01-10-2011, 00:48
Lycka är min sambo.
Aqvakul
01-10-2011, 05:39
Lycka är kärlek!
tosizer
01-10-2011, 10:31
å vilken bra tråd, jag behöver verkligen hjälp med att fokusera på det fina ibland. lycka för mej är de stunderna, då jag kan se hur fruktansvärt bra jag har det. jag har inte gott om pengar, men jag får ändå pengar för att kunna vara hemma med mitt lilla barn som ju är lycka personifierad. att titta på honom och försöka få in i huvet att han kommer från MEJ...det är så nära lycka jag kan komma tror jag! jag bor inte extravagant heller men har typ allt jag behöver. o det är skönt. jag o min familj är friska och mår bra, jag har folk som älskar mej som jag älskar tillbaka. det är lycka!!! lycka är ju också att se att ett frö jag satt har börjat gro, vilken tillfredsställelse och spänning...
Krolliljan
01-10-2011, 12:29
Lyckligast känner jag mig när mina närmaste mår väl både till kropp och själ. Försöker också njuta av stunden och nuet. Idag njuter jag av en lampa jag köpt och går och tittar på den hela tiden. Det är nästan så att jag vill ha den jämte sängen i natt. När jag var lite hade jag alltid nya saker, stövlar, en bok, ett munspel, jämte sängen.
merlin68
01-10-2011, 13:21
Lycka är när min familj, jag och våra djur får vara friska och livet flyter på utan större bekymmer än vad man ska äta till middag  . Är oftast väldigt nöjd med mitt liv och njuter av de enkla tingen, matar fiskarna i dammen och går på en skön promenad i skogen eller vid havet. Lyckan kostar ju ingenting och kan ej köpas för pengar hur rik man än må vara
Myosotis
01-10-2011, 13:40
Lycka är tilliten och kärleken som djuren ger mig.
Ugglemormor
01-10-2011, 15:02
LYCKA ÄR, - att vara tacksam att det finns så många goa vänner som ställt upp för min skull under den gångna tiden och fortsätter att peppa på. Jag blir gråtfärdig av tacksamhet.....
Lycka är en sådan här härlig dag att få vara ute ta och rensa 8 kilo trattisar och ha älsta barnbarnet här :)Lycka är att vår svårt sjuka granne kom ner i sin rullstol och vi fick en härlig stund ute tillsamans som vi haft många gånger förut
Meriona
01-10-2011, 21:10
Lycka kan även vara nåt så trivialt som att en bror och svägerska snällt hjälpte mig att göra klart såserna idag på kalaset.
Lycka är att kunna se solnedgången över sjön och njuta av stillheten och alla färgerna alldeles ensam
Har kommit på att även små saker kan göra mig lycklig. Varje gång en ny planta ser dagens ljus så känner jag mig lycklig men för att inte verka allt för ytlig hänvisar jag till inlägg nr 2 i tråden. Det är vad som gör mig riktigt lycklig... Och min fru.
Tycker att livet känns underbart dom gånger man kan känna lycka över småsaker och inte bara dom självklara sakerna. Har varit med om i princip allt negativt man kan vara med om i livet men är på väg upp och hoppas att den possitiva trenden håller i sig. Vill verkligen inte tillbaka ner i träsket.
blomkronan
01-10-2011, 22:26
Min lycka just nu är... att jag funnit nya vänner att umgås med. Vänner som förstår mig... och talar samma språk! i IRL har jag funnit flera nya vänner som är lika blomtokig som jag!  Internet är ett fantastiskt ställe...
zaaritha
01-10-2011, 22:58
Lycka är: att djuren mår bra!
herkules
02-10-2011, 07:41
CITAT (zaaritha @ 01-10-2011, 23:58)  Lycka är: att djuren mår bra!
Lycka är när mina kära hundar mår bra!
Ugglemormor
02-10-2011, 13:34
LYCKA ÄR, --- att bli "anfallen" av sina tokiga djur efter en tids bortvaro. ... om än en enda timmes paus...
mamamaggan
02-10-2011, 17:46
Lycka just nu har varit att få åka bort en vecka och att sedan få komma hem igen.
Lycka är det också att släktforskningen som vi ägnat oss åt senaste veckan har gått bra och att få träffa så många av min mans trevliga släktingar.
Lycka är att hitta fram till husgrunden där min mans mormor en gång bott .
Lycka är också att få höra äldre släktingar berätta allt som man inte kan läsa sig till i kyrkoböckerna.
Är så glad för att vi verkligen kom oss för att starta släktforskningen på min mans sida.
Ugglemormor
02-10-2011, 18:05
Håller med mamamaggan....... LYCKA är så många saker som man kanske inte tänker på/ser på nära håll i smått och allt därifrån. Tur ÄR; - att komma på det och leva i nuet och tacka för det, för det är nog inte alltid just detta vi tänker på...
solbrud
02-10-2011, 18:15
Lycka kan vara så mycket. För mig är det:
Att ha träffat en ny underbar man mitt i livet
När mina söner som är ibörjan av tonåren kommer hem nöjda och harmoniska från den nya skolan efter att ha tvingats flytta till en annan stad mot sin vilja.
Att äntligen få en egen trädgård, där går jag runt och är aldeles salig varje dag sen i somras då den blev vår.
Men även mycket som är gratis. Fina kollegor, ett gott skratt, samförstånd med andra människor, en go kram, att få vara snäll mot någon annan helt utan egen vinning, att ha förmåga att välja att se positivt...solsken, vacker natur, en promenad i skogen, havet, löv i höstfärger...
Att ha mina sinnen i behåll så jag kan njuta av att känna, höra, se, lukta, smaka.
Lycklig är jag att ha förmåga att uppskatta och bli lycklig av det lilla(stora) runtomkring mig
Att LEVA!
Överbölingen
02-10-2011, 18:22
Håller med Aqua och tillägger –Att vakna om morgonen och ha lusten att fullfölja det jag har påbörjat.
Lycka är att fortfarande efter 45 år tillsammans då och då sitta uppe en hel natt och bara prata över en flaska vin. Lycka är att han fortfarande efter 45 år är min allra bästa vän, min älskare och min mest älskade Lycka är att den där lite runda, flintskallige gubben som en gång var stans snyggaste kille, en 19-årig Jonny Deep- look-a-like,fortfarande får mig att känna mig varm i hela kroppen. Lycka är att kunna känna total tillit till någon annan, att vilja hans absolut bästa och att veta att han vill mitt allra bästa. Lycka är också att våra barn, båda två, lyckats skapa det liv de ville ha. Ja, jag är lyckligt lottad. Gita
merlin68
02-10-2011, 20:58
Dagens "lilla lycka" är att ha kunnat skörda årets sista hink med tomater i alla former, färger och storlekar när jag städade ut växthuset idag
Ugglemormor
03-10-2011, 10:07
Dagens lycka, --- att bli ducshad av maken ......  och sedan få frukost......
CITAT (Ugglemormor @ 03-10-2011, 11:07)  Dagens lycka, --- att bli ducshad av maken ......  och sedan få frukost......  Ja,det låter härligt! Gita
Ugglemormor
03-10-2011, 18:42
..... jo men visst är det....
ingrid fuxwall
03-10-2011, 19:11
Dagens lycka var att bära in nymålade och torra brädor - trots att det är oktober
Lycka är !att ha älsta barnbarnet här(9år) sedan i fredags och en lycka till är att vi skördat rödbetor tillsamans kokat och lagt in för vintern :)ett varmt minne som jag kommer att bära med mig .
Ugglemormor
04-10-2011, 13:41
Lycka är --- maratonsamtal av vänner som väntar......
Meriona
04-10-2011, 13:53
Lycka är att vänner samlar gnag.
Lycka är att ladda sin första egna borrmaskin och veta att man snart får använda den i sitt alldeles egna hus
*Stintan*
04-10-2011, 15:15
Lycka är att plocka egna jordgubbar i oktober  dagens skörd 6 st.
Chamomille
04-10-2011, 15:44
CITAT (*Stintan* @ 04-10-2011, 16:15)  Lycka är att plocka egna jordgubbar i oktober  dagens skörd 6 st.  Skitunge
*Stintan*
04-10-2011, 16:19
Lycka, att få sitta ute på en balkong den fjärde oktober, i gassande sol med min far som njuter i fulla drag.
Biggan_
04-10-2011, 16:46
*Stintan*
04-10-2011, 16:50
CITAT (Biggan_ @ 04-10-2011, 17:46)  Det blir nog några till så då kan jag skicka en, ska kolla om jag har nån port ledig
Biggan_
04-10-2011, 16:51
CITAT (*Stintan* @ 04-10-2011, 17:50)  Det blir nog några till så då kan jag skicka en, ska kolla om jag har nån port ledig  Det ser jag fram emot!  Glöm inte grädden!
Biggan_
04-10-2011, 17:12
CITAT (torvan @ 04-10-2011, 15:19)  Lycka är att ladda sin första egna borrmaskin och veta att man snart får använda den i sitt alldeles egna hus  Lycka Till med huset torvan!
Tack Biggan, jag har jobb för fler år framåt...jättespännande och kul efter ha bott i samma lägenhet i 31 år.
Lycka är ! att kunna gå ut i nattsärken tidigt på morgonen med kameran och ta kort på allt vackert som händer vid sjön varje dag
Ugglemormor
05-10-2011, 13:35
Lycka är att kunna vakna till en bra dag......
Elisabeth-Västkustkolonisten
05-10-2011, 13:56
Lycka är att kunna gå upp varje morgon......
Ugglemormor
05-10-2011, 14:02
Lycka är --- just det att kunna gå upp ur sängen..... inget kan man ta för givet.....
mamamaggan
05-10-2011, 20:06
Håller med dig Ugglemormor ( och hoppas att jag kan ta mig ut i morgon ).
Ugglemormor
06-10-2011, 12:28
Tack snälla du och jag hoppas att du får en bra dag! Lyckan är ---- även att önska lycka till dem som behöver det just nu.....
Idag är lycka för mig: att lyssna på fåglarnas kvitter utanför mitt fönster att varit på morgonpromenad med mina kära goa vovsingar att har fått äta mig mätt att få sitta här att kunna läsa att kunna tala att kunna gå att kunna andas att kunna höra att kunna läsa att kunna tro på medmänniskornas godhet att kunna iakta mina egna tankar att kunna älska mina medmänniskor att få på våran underbara planet att all värk är borta att jag håller på att lära mig att sluta fördöma mina omständigheter och medmänniskor att jag har ett hem att bo och leva i Sverige att vi har fred i Sverige och mycket mycket mycket mera lyckan har verkligen satt bo inuti mitt eget hjärta!!!
Blomstertanten
24-06-2012, 14:18
Lycka är att gräva en ny rabatt på min alldeles egna uteplats och att emellan varven klappa lite på grannkatten!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|