|
*Stintan*
19-10-2011, 22:46
CITAT (Motti @ 19-10-2011, 23:17)  Å då kan jag ju tycka SUCK tur vi inte har presidentkanpanjer i Sverige !på tal om vinstdrivande mutor mm:) Förstår inte alls vad du pratar om.
herkules
21-10-2011, 06:51
CITAT (Motti @ 19-10-2011, 22:19)  Att vara betalande medlem innebär inte att man är det offeciellt alls i så fall bara inom partiet.Men går man i 1-majtåget så är man väl offeciell eller hur där syns man ju offentligt där ser väl alla vilken partihörighet man har !. helt fel, man kan faktiskt gå i ett första majtåg utan att för den skull tillhöra det partiet. jag vet:)
Aqvakul
21-10-2011, 06:52
CITAT (Motti @ 19-10-2011, 22:19)  Att vara betalande medlem innebär inte att man är det offeciellt alls i så fall bara inom partiet.Men går man i 1-majtåget så är man väl offeciell eller hur där syns man ju offentligt där ser väl alla vilken partihörighet man har !.
CITAT (Motti @ 19-10-2011, 22:19)  Att vara betalande medlem innebär inte att man är det offeciellt alls i så fall bara inom partiet.Men går man i 1-majtåget så är man väl offeciell eller hur där syns man ju offentligt där ser väl alla vilken partihörighet man har !. Man kan väl delta i massor av olika aktiviter utan att vara medlem. Men om man verkligen är anhängare är det väl ganska självklart att man löser medlemskap, man vill väl stödja det man tror på? Det gör man ju bäst genom ekonomiskt stöd...eller???
tomas99
21-10-2011, 10:18
CITAT (Motti @ 19-10-2011, 19:37)  Jag tycker att på något sätt om man röstat på ett parti i många många år så är man väl ändå en slags medlem och annhängare även om alla inte betalar en medlemsavgift !röstar man tex på sossarna så är man väl ändå en medlem av partiet även om man inte stöder dom ekonomiskt ? Konstigt skrivet,att vara medlem handlar inte om att stödja dom ekonomiskt. Utan det är nog helt andra orsaker att man är medlem.
*Stintan*
21-10-2011, 11:14
CITAT (tomas99 @ 21-10-2011, 11:18)  Konstigt skrivet,att vara medlem handlar inte om att stödja dom ekonomiskt. Utan det är nog helt andra orsaker att man är medlem. Inte bara konstigt skrivet utan helt fel dessutom. Inte sjutton blir man medlem i ett parti för att man röstar på det. Hur skulle det då bli för alla som röstar på olika partier i riksdags- och kommunalval som många faktiskt gör. Medlem blir man inte om man inte själv söker medlemskap i ett parti och blir registrerad i deras rullor. Medlemsavgiften är helt ovidkommande för om man väljer ett medlemskap eller inte.
Blir man medlem i ett parti så röstar man ju inte på något annat parti. Den låsningen gör nog att dom flesta drar sig för att bli medlemmar i ett visst parti. Är nog lätt att man får ideologiska skygglappar och int tar till sig vad andra partier för för politik. Själv föredrag jag öppna sinnen för alla partier och det dom står för.
CITAT (gnon49 @ 21-10-2011, 12:58)  Blir man medlem i ett parti så röstar man ju inte på något annat parti. Den låsningen gör nog att dom flesta drar sig för att bli medlemmar i ett visst parti. Är nog lätt att man får ideologiska skygglappar och int tar till sig vad andra partier för för politik. Själv föredrag jag öppna sinnen för alla partier och det dom står för. Samtidigt är det ju så att om man gått med i ett part kan man också gå ur. Om man nu skulle tycka att deras politik inte längre passar.
andersen
21-10-2011, 12:34
CITAT (Anma @ 21-10-2011, 13:11)  Samtidigt är det ju så att om man gått med i ett part kan man också gå ur. Om man nu skulle tycka att deras politik inte längre passar. Jo så kan det ju vara, men jag tror att dom som är med i ett parti är mycket trogen det partiet, så var det för mej, fast jag har ju bytt ett par gånger, men det har alltid varit ett vänsterparti.
Huggorm
21-10-2011, 14:40
Finessen med att vara medlem i ett parti är att partiet får partistöd eller vad det heter, ett ekonomiskt bidrag. Det var ju detta sossarna fuskade med för ett par år sedan, de hade en massa fejkade medlemmar i registret för att få mer bidrag. Det är något med sossar och bidragsfusk
malarmaster
21-10-2011, 15:28
CITAT (Huggorm @ 21-10-2011, 15:40)  Finessen med att vara medlem i ett parti är att partiet får partistöd eller vad det heter, ett ekonomiskt bidrag. Det var ju detta sossarna fuskade med för ett par år sedan, de hade en massa fejkade medlemmar i registret för att få mer bidrag. Det är något med sossar och bidragsfusk  nu svär du i kyrkan igen, huggis. Ulf
Red Top
21-10-2011, 16:09
CITAT (Huggorm @ 21-10-2011, 15:40)  Finessen med att vara medlem i ett parti är att partiet får partistöd eller vad det heter, ett ekonomiskt bidrag. Det var ju detta sossarna fuskade med för ett par år sedan, de hade en massa fejkade medlemmar i registret för att få mer bidrag. Det är något med sossar och bidragsfusk  Nu var det ju inte själva partiet som anklagades för fusk, utan ungdomsförbundet, SSU Stockholm. SSU-fuskModerata ungdomsförbundet, Muf, i Malmö, visade sig vara lika goda kålsupare, när de året därpå polisanmäldes för bidragsfusk. Muf polisanmäls för bidragsfuskDet är sådana här påståenden, som blir till sanning, när det upprepas tillräckligt många gånger. Läs på innan du påstår saker.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|