Sidor: 1, 2
Kryddan03
CITAT (Rihane @ 27-10-2011, 18:44) *
Nej, då är steget inte långt till att klona människor och jag har läst för många SF för att tycka det är bra.

Gick det inte en SF på TV för en tid sedan där några lurades att tro att världen utanför byggnadskomplexet var farligt så att dom inte skulle rymma?.
Dom var kloner som "betalades" av rika människor som ville ha reservdelar till sig själv.

The Island?
Rihane
CITAT (Kryddan03 @ 27-10-2011, 19:19) *
The Island?

Japp. yes.gif
Biggan_
CITAT (Gossen Ruda @ 27-10-2011, 18:25) *
Om en människa klonas med sina egna gener blir kopian då en gengångare?

biggrin.gif
Huggorm
Om en människa klonas, äger man då sin klon? Det är ju på sätt och vis samma individ, så det är man själv. Slår man ihjäl idioten kan väll ingen säga något om det?
Myosotis
CITAT (Huggorm @ 27-10-2011, 21:13) *
Om en människa klonas, äger man då sin klon? Det är ju på sätt och vis samma individ, så det är man själv. Slår man ihjäl idioten kan väll ingen säga något om det?

w00t.gif Vilken bra idé!! Så kan man få utlopp för sina aggressioner.
Orkidétjuven
Nu har jag sett oustiders i kanal 5 play. Hon har inte fobi för då skulle hon inte kunna öppna dinosaurieboken. Hon säger att hon inte vet vad om det ska kallas fobi, och så så långt har hon rätt..
Men hur stora tror hon de är? Hon kanske skulle titta lite mer i boken? T-rex var ca 6 meter. Hon ser ut att bo bra högt upp i ett hus, och med den utsikten att den skulle titta upp över trädtopparna???
Jag tror hon är mer rädd för Godzilla!

Förövrigt rätt ful dinosaurie bok med illa illustrationer.
Jan Lindgren
CITAT (Orkidétjuven @ 25-10-2011, 19:29) *
Även om inte husdjur, vad skulle ni säga om nyligen utdöda djur?

NU idag klargjordes det att den sista individen av Vietnam populationen av java noshörningen dött ut. TRoddes vara utdöd fram till 1988 då man hittade en liten kvarlevande population på ca 50 individer och trots massiva bevarande projekt sköts den sista i tjuvjakt förra året.

Iochmed att noshörningen har en viktig plats i ekosystemet vore det läge för att faktiskt klona för att få tillbaka sin plats i systemet så andra arter kan överleva på sikt med. Ett exempel på sådant är den frukt som bla noshörningen lever av som behöver full sol för att gro. I regnskogen gror inte fröet, men genom att bli uppäten och transporterad ut i gläntor och öppna ytor så gror den i spillningen efter noshörningen. HUr ska det gå nu för det trädet?
Alternativt flytta närliggande population av en annan genetisk bakgrund eller närbesläktad art med samma ekologiska nisch, men när den lösningen inte finns heller vad gör man då? För min del och ekosystemets överlevnad hoppas jag att arter utplånade av människor kan komma tillbaka. Jag gillar inte ideen med klonade saker, men det här överväger det negativa.

Hej!
Trist att den inte fångades in och skyddades i djurpark. En art som hotas av utrotning kan ibland förökas genom invitro befruktning och insättning av embryot i en närbesläktad art.

Jag skulle kunna tänka mig att klona ett värdefullt avelsdjur eller någon utrotningshotad art.
MVH
Jan Lindgren
merlin68
Jag fasar för dagen min hund går bort för en så fin hund lär jag aldrig mera få. Han är blandras så just den mixen lär jag inte kunna få igen. Fantastisk karaktär så om jag vore jätterik skulle jag kanske kunna tänka mig att klona honom. Han är kastrerad så man kan ju heller inte få valpar efter honom och då skulle det ju bli en annan blandning dessutom confused.gif Har haft honom sedan han var liten så jag tror nog att "klonen" skulle utvecklas likadant för förutsättningarna skulle ja vara desamma.
aanderss
klona nisse nääääääääääääääääääääääääääääääää
Gita
CITAT (herkules @ 25-10-2011, 19:13) *
om jag kunde få en exakt herkules till så visst skulle jag klona.

Ja varför inte? Jag gillar mig själv, så en till av mig skulle ju vara trevligt.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 26-11-2011, 20:49) *
Ja varför inte? Jag gillar mig själv, så en till av mig skulle ju vara trevligt.
Gita

Vad heter din husse och matte då?
Anma
CITAT (*Stintan* @ 26-11-2011, 22:51) *
Vad heter din husse och matte då?

giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon