Full version: Odlarnas hemliga liv
Sidor: 1, 2
Fenja
Tack alla! Jo nu kan det ju bara bli bättre smile.gif
Mvh
Fenja
Motti
Det många inte vet är att jag är en riktig lipsill när jag ser hur svårt andra har det .Men det vore värre om man inte kände något . Jag ställer gärna upp för mina vänner och barn barnbarn om dom behöver mig .Ställer gärna upp och hjälper grannar också .
malcolm
Jag var medlem på olika dejtingsajter från 1998 till 2010 men är fortfarande singel... -cry-.gif
Eva i Skåne
CITAT (Fjortispower @ 09-11-2011, 17:49) *
Jag samlar på chockrosa saker.

Nu har det kommit ut en bok som är för dig, åtminstone till färgen, "Rosa - den farliga färgen"
skånepåg
Jag samlar på filmer och spel och tio tusentals bilder, olagliga vägen men det har ni nog förstått vid det här laget ^^
skånepåg
Säkert tusen filmer och serier i den lådan men med 5 terrabyte hårddiskytrymme i datorn så 2000 filmer till och säkert 500 serier, säkert fler serier för har massor med manga ^^
malcolm
Jag har alla avsnitt av saltkråkan och Madicken inspelade på VHS och säkert 250 långfilmer men vem tittar på video numera...
sommarhumla
Jag har alla visdomständerna kvar.
Har än så länge klarat mig från att bryta armar/ben.

renate
CITAT (Fenja @ 19-11-2011, 14:54) *
I år har jag:
- Blivit utstämplad från försäkringskassan i april.
- Brutit fotleden på tre ställen i maj, det tog sex veckor innan jag gick igen.
- Opererat bort en honungsmelonstor cysta på vänstra äggstocken i början av juli. Den var godartad och man tog bort äggstockar, livmoder
och hela baletten eftersom jag har sådan cancer i släkten.
- I mitten av juli fick jag stafylokocker (stavning) i operationssåret och åt en massa penicillin, två kurer.
- I början av september fick jag blodförgiftning i samma sår som jag gick med i fyra dagar innan jag började hallucinera så mycket att min
sambo ringde ambulans. Då hade blodförgiftningen slagit ut vänster njure som låg i blod och var förstorad så de fick sätta in en dubbel J
kateter. Jag låg på sjukhuset i 10 dygn för detta och fick massor av penicillin igen.

Nu är jag helt slut efter detta, har ingen kraftreserv alls och återhämtandet går så sakta. Måtte det inte hända något mer!!

Mvh
Fenja

Men Fenja det där låter ja verkligen hemsk,så mycket på så kort tid,stackars dig.Hoppas oturen har vänd nu och du blir frisk.Jag önskar dig allt gott.
stor kram från mig! smiley_small_hug.gif
renate
Jag är ingen samlare,men har en förkärlek för termometer.Jag har en väderstation med vindmätare,regnmätare mm.Termometer i nästan varje fönster/väderstreck och några innomhus.De med en sensor funkar inte längre,de visar bara innomhustemp nu.Väggklockor har jag också ett antal.2 av dem radiostyrt så jag slipper ställer om klockan,baara byter batteri då och då.
Fenja
Tack Renate! Nu kan det bara bli bättre kompiskram.gif
Mvh
Fenja
Farbror Blå
Nån som förstår vad Skånepågs T-shirt ska betyda?
Förutom att den är en direkt ripoff från en amerikansk.. märks på den haltande svenskan..

att vi alla är olagliga?
Farbror Blå
Ber genast om att få be Skånepåg om ursäkt, där kan man se vart fördomarna för oss, *skäms*

trodde tröjan var ett motdrag mot organisationen Ingen människa är ILLEGAL, som kämpar för asylsökandes rätt till vård, sjukvård, identitet mm.

Nu har jag googlat fram att dloggan, som jag tyckte såg otäck ut, verkligen ÄR otäck, det är FRA:s logga.
Försvarets radioanstalt, alltså och uppropet är emot avlyssgning, lagring av data mm.

Skånepåg, förlåt.!
skånepåg
Hihi ^^
Berith
Jag har, om inte Sveriges, så iaf världens skitigaste fönster.

För ett tag sen hittade/köpte jag en tandborste som jag blev helnöjd med. Köpte några till bara för att jag just blev så nöjd med den. Kom då på att köpa alla såna tandborstar jag hittade så det blev 14 stycken i ett enda köp.

Så nu behöver jag inte köpa tandborste igen på sju år. Minst! yahoo.gif
Farbror Blå
Då kan du ju göra ren fönstren med dom? hihi=)

å Sveriges NÄST skitiga om ja får be..wink.gif
Peztis
När vi är inne på skitiga fönster osv...

Jag AVSKYR-AVSKYR-AVSKYR att städa!!!

Fast mina fönster är faktiskt rena för de var här och fixade med bullerisoleringsklanterier och då var jag ju tvungen att plocka bort allt från fönsteren så då kände jag mig så illa tvungen att putsa dem.

Fast jag kan ju göra ett tillägg: idag när solen skiner så ser jag att putsa fönster - det är verkligen inte min starka sida! biggrin.gif
aanderss
jag är ett fd tidningsbud
Krolliljan
fd?? Något jag missat. Jobbar du inte som tidningsbud längre?
aanderss
nä de gör jag inte wink.gif
Krolliljan
Då har jag alltså ingen nytta av denna bilden längre[attachment=66361:cykle04.gif]
aanderss
hehe Nä wink.gif

för jag knegar som lagerarbetare nu
Krolliljan
OK
[attachment=66362:tn150x_s...lstapler.gif]
aanderss
wink.gif
skånepåg
Men annars när jag var runt 12-20 år så höll jag på med en hel del rollspel, det var mest Drakar & Demoner och Kult, sen de sista åren blev det mycket Warhammer ett figurspel som man spendera ett par tusen på och tusentals timmar bara måla dem biggrin.gif
Aspergare som man är så var ju detaljerna viktiga ^^
sommarhumla
Jag är världsförälder hos UNICEF.
Wilmer
CITAT (sommarhumla @ 24-11-2011, 15:48) *
Jag har alla visdomständerna kvar.
Har än så länge klarat mig från att bryta armar/ben.

Jag har också visdomständerna kvar, fyra stycken. Men det ror jag jag berättat i någon tand-tråd (haha) här för många år sedan, så för den med fantomenminne är det ingen hemlis.
Myosotis
CITAT (Wilmer @ 01-12-2011, 22:24) *
tand-tråd (haha)

biggrin.gif

Jag har också visdomständerna kvar, det är väl därför jag är så vis. sleep.gif

Jag bröt högerarmen när jag var 6.
Noak
Jag har inga visdomständer kvar och min man har aldrig fått några. Vi borde vara en korkad familj, om det inte var så att barnen aldrig haft hål i tänderna, så vi har i alla fall kunnat lära dem att borsta gaddarna...?
Dessutom har jag jobbat hos polisen i min ungdom. Och på kennel. Och på bokhandel.
Jag vet också att man inte ska börja meningar med och, men det sk-ter jag i.
Diabolique
CITAT (Farbror Blå @ 05-11-2011, 15:21) *
Hej!

Jag tänkte dela med er att jag samlar på porslin och sånt.
Total Ekebyfan, men även annatm Nittsjö, gefle, tyska märken. Nyligen börjat intressera mej för det engelska också..
Vad har DU att erkänna?

Käre gamle Odla-vän.
Det hade jag ingen aning om.
Själv samlar jag lite på Zebra-porslinet eftersom min mormors pappa, Eugen Trost, skapade den. smile.gif
Tyvärr är måste man betala dyrt för dem, och det är ingen vidare brukskvalité... sad.gif

Jag är anställd som betéendevetare, men på fritiden är jag också Pinup-modell och har skapat ett alterego som jag kallar Lucy-Fair.

Foton på Lucy-Fair
Biggan_
Vilken söt pinuppa! kompiskram.gif
Klint
Diabolique! Ä de sant? Me like! Du ä ju skitsnygg! å snygg rekvisita
Diabolique
CITAT (Klint @ 24-04-2012, 17:14) *
Diabolique! Ä de sant? Me like! Du ä ju skitsnygg! å snygg rekvisita

Ja, det är sant. smile.gif
Tack!
Men nu var det ett tag sedan jag stod framför kameran. Ungefär ett halvår sedan.
Louise Berg Pouron´s filmstjärne-morgonrockar

Jag har legat lite på latsidan. Det är bara en kul hobby, och jag ställer bara upp på fotograferingar som jag själv känner för. Jag tjänar knappt några pengar på det. Har jag tur täcker det mina utgifter för rekvisita, kläder mm.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon