|
Det var det tokigaste jag har hört fräknar är jättefint. Det ger ditt ansikte karaktär och gör dig till en unik person.
CITAT (malcolm @ 19-11-2011, 19:28)  Jag tror det mesta handlar om gener, jag har inga rynkor alls trots mina 56 år och ändå har jag inte skött mig alls och tillbringat massor av tid ute i solen, rökt och druckir mängder av alkohol. Har inte fö. inte ett grått hårstrå eller drabbats av håravfall heller och det finns de som tvivlar på min ålder vad det gäller utseendet. Nej men nu skryter du allt lite eller  Men det låter ju härligt, önskar jag kunde säga detsamma;-D
Nu var det ju int hår vi skulle prata om utan hyn !fick veta i dag att Nivea är hundra år gammalt visst är det häfftigt  tänk er att Nivea har hållt marknaden i 100 år  före det kan man ju tänka sig att de möjligtvis annvännde ister och aska . Vet att i Ludvig den 14:des hov så annvände man arsenik i sina krämer för att se blek ut  +nu vill vi vara bruna ocjh annvänder karotin i alla dess former
Biggan_
25-11-2011, 23:40
CITAT (Gossen Ruda @ 25-11-2011, 20:22)  Med tanke på vad det står i rubriken och vad som avhandlats i tråden så hoppas jag att alla tar rätt, dvs rätt av rynkkräm och antirynkkräm.  Alla? Den första är väl till ungdomar som vill se lite vuxna och erfarna ut, och den andra är väl till åldringar som vill dölja att dom är erfarna!  Jag passar helt enkelt inte in!
herkules
26-11-2011, 01:09
finns det ngt häftigare än damer i 75-års åldern som sliter på sig en kort kjol och skor med hög klack? vad har kjollängd med ålder att göra, måste man sluta klä sig som man vill efter en viss ålder? sluta färga håret då också? om jag vill ha grönt hår när jag är 90 bast så färgar jag det grönt.
sen kan man inte alltid se en människas ålder på händerna, mina händer har alltid sett gamla ut, jag har eksem.
*Stintan*
26-11-2011, 05:31
CITAT (herkules @ 26-11-2011, 01:09)  finns det ngt häftigare än damer i 75-års åldern som sliter på sig en kort kjol och skor med hög klack? vad har kjollängd med ålder att göra, måste man sluta klä sig som man vill efter en viss ålder? sluta färga håret då också? om jag vill ha grönt hår när jag är 90 bast så färgar jag det grönt.
sen kan man inte alltid se en människas ålder på händerna, mina händer har alltid sett gamla ut, jag har eksem. Som sagt smaken är som baken, man klär sig som man vill och färgar håret om man vill och går på bluffen om dyra antirynkkrämer och använder tjocka lager med smink även när man är i 75-årsåldern om man vill. Det är upp till var och en men häftigt och snyggt....nej det kan ingen få mig att tycka, snarare beklämmande när 75-åringar spökar ut sig in absurdum.
herkules
26-11-2011, 08:49
CITAT (*Stintan* @ 26-11-2011, 05:31)  Som sagt smaken är som baken, man klär sig som man vill och färgar håret om man vill och går på bluffen om dyra antirynkkrämer och använder tjocka lager med smink även när man är i 75-årsåldern om man vill. Det är upp till var och en men häftigt och snyggt....nej det kan ingen få mig att tycka, snarare beklämmande när 75-åringar spökar ut sig in absurdum. vad är absurt med en kort kjol, får man inte visa sina rynkiga knän? en av de saker som är bra med sverige, man klär sig hur man vill.
*Stintan*
26-11-2011, 09:16
CITAT (herkules @ 26-11-2011, 08:49)  vad är absurt med en kort kjol, får man inte visa sina rynkiga knän? en av de saker som är bra med sverige, man klär sig hur man vill. Kan du inte läsa? Eller får jag inte tycka vad jag vill?
herkules
26-11-2011, 09:31
CITAT (*Stintan* @ 26-11-2011, 09:16)  Kan du inte läsa? Eller får jag inte tycka vad jag vill? jo jag kan läsa, och av det du skriver så läser jag tråkiga fördömanden av äldre människor som vill klä sig och använda sig av kosmetika. klart du får tycka vad du vill, precis som vi får klä oss hur vi vill och måla oss oss hur vi vill. hu för människor som tror att de måste ha knälånga kjolar och sluta färga håret när de fyllt 60.
*Stintan*
26-11-2011, 09:56
CITAT (herkules @ 26-11-2011, 09:31)  jo jag kan läsa, och av det du skriver så läser jag tråkiga fördömanden av äldre människor som vill klä sig och använda sig av kosmetika. klart du får tycka vad du vill, precis som vi får klä oss hur vi vill och måla oss oss hur vi vill. hu för människor som tror att de måste ha knälånga kjolar och sluta färga håret när de fyllt 60. Men det är ju inte vad jag skriver!
Håller med Malcom att mycket ärver man i generna har själv tur att komma från en släkt där vi åldras sent och har få rynkor eller inga .Personligen har jag vid snart 59 års ålder bara lite påsrynkor under ögonen .Tror också att om man äter mycket grönsaker frukt och annat som är bra för hälsan så gynar det att man åldras långsammare. Tycker också att man har rätt att se snygg ut i vilken ålder man än är och varför ska man se ut som sjutti åttio när man inte nått 60 ?grått hår får verkligen människor att se gammla och färglösa ut och tyvär så bryr sig en del inte alls om att vårda sitt yttre på grund av att de ska vara rebeller och vara som gud skapat dom av någon annledning.Men som sakt var och en får göra det de trivs med och se ut hur de vill .Men som ex frisör så kliar det i fingrarna ibland när man ser potensialen hos en del vad man kunde åstakomma för dom med lite färg  Finns dom som är nästan 10 år yngre än mig men ser älder ut än mig för de har slutat bry sig om sitt yttre lite sorgligt tycker jag
mamamaggan
28-11-2011, 21:20
Så det enda sanna är alltid att se yngre ut än man är ?
Varför ?
Varför skämmas för sin ålder ?
Skämmas för att man slutat bry sig om sitt yttre ? Vadå bry sig om sitt yttre ? Blir t ex äpplet bättre om man behandlar äppelskalet med en massa kemilkalier ?
Motti , när du får presenter / julklappar så sparar du alltså omslagspapperet och kastar innehållet ???
Nu för står jag inte riktigt hur du kan gämföra dig med ett julpapper eller ett äppelskal !man behöver inte till varje pris sträva efter ungdom men man kan försöka och piffa till sig med små medel förstår inte vad det är för fel med att framhäva sin naturliga skönhet med lite färg ?det har ju människan gjort i urminnes tider ,skulle det vara så hemskt om man kunde se lite bättre ut med lite hårfärg och läppstift  Naturlig kan man ju vara ändå det sitter väl inombords ?Själv sminkar jag mig ytterst lite här ute på landet lite brunkräm lite ögonbryn och lite läppstift då och då men ska jag in och shoppa målar jag upp mig och klä upp mig för jag tycker det är kul att känna sig snygg om inte för andra så för mig själv :)Kan aldrig vara fel att se bättre ut med lite trix
mamamaggan
28-11-2011, 21:43
Vad jag menar är att för dig verkar det yttre vara det allra viktigaste här i världen. Om man inte försöker se yngre ut så är man dum enligt dig.
Om man bara dömer efter utseende så är man väl en person som kastar innehållet och behåller omslagspapperet ???
Nu har du nog missuppfattat mig totalt !som sakt jag fyller snart 59 år men har generna på min sida men gillar att piffa till mig när jag ska ut på stan annars går jag här relativt omålad hela veckorna ,jag använder brunkräm på grund av ackneärr jag har inte så mycket ögonbryn kvar så jag brukar fylla i dom lite ibland när jag känner för det så tar jag på mig lite läppstift ,läppstift är en bra grej lite färg på läpparna så ser man genast piggare och frächare ut.Du har inte en aning om hur mycket jag har förändrats sedan jag flyttade ut på landet! för gick jag inte ens ut till brevlådan omålad där vi bodde innan, kanske hade lite med mitt yrke att göra då jag ju jobbat som frisör i många år och då krävs det att man ska se snygg ut och vara fräch efter som man är en levande reklampelare så att säga.Jag tycker det är jätteskönt att slippa dom kraven nu mer .
mamamaggan
28-11-2011, 22:04
Finns inte så mycket att missuppfatta . Man kan se fräsch ut utan smink .
Varför är det yttre så viktigt för dig ?
Men snälla du ! nu tror jag du bara sitter här för att jäklas och provosera ,antingen fattar du eller så har du inte fattat något av det jag skrivit eller så läser du bara det du vill se .
*Stintan*
28-11-2011, 22:32
CITAT (Motti @ 28-11-2011, 21:14)  Håller med Malcom att mycket ärver man i generna har själv tur att komma från en släkt där vi åldras sent och har få rynkor eller inga .Personligen har jag vid snart 59 års ålder bara lite påsrynkor under ögonen .Tror också att om man äter mycket grönsaker frukt och annat som är bra för hälsan så gynar det att man åldras långsammare. Tycker också att man har rätt att se snygg ut i vilken ålder man än är och varför ska man se ut som sjutti åttio när man inte nått 60 ?grått hår får verkligen människor att se gammla och färglösa ut och tyvär så bryr sig en del inte alls om att vårda sitt yttre på grund av att de ska vara rebeller och vara som gud skapat dom av någon annledning.Men som sakt var och en får göra det de trivs med och se ut hur de vill .Men som ex frisör så kliar det i fingrarna ibland när man ser potensialen hos en del vad man kunde åstakomma för dom med lite färg  Finns dom som är nästan 10 år yngre än mig men ser älder ut än mig för de har slutat bry sig om sitt yttre lite sorgligt tycker jag  Grått hår är jättesnyggt och får inte folk att se gamla och färglösa ut. Du förnekar dig inte utan är lika fördomsfull som vanligt. Det jag skrev tidigare gällde överdrivet spacklade gamla kvinnor som klär sig som tonårigar men om du tycker att det är att vårda sitt yttre så kan jag lätt föreställa mig hur du brukar se ut. Vem har förresten sagt att man ska se ut som 80 innan man fyllt 60? Och menar du verkligen att man inte vårdar sitt yttre om man inte färgar sitt gråa hår och smetar in ansiktet med smink? För mig är det insidan som avgör om en människa är vacker eller inte. Det brukar avspegla sig i ansiktet.
Tycker du det är konstigt att kvinnor vill se bra ut ?särskillt om du jobbat som frisör i 35 år som jag ! det har varit mitt jobb under större delen av mitt liv att göra kvinnor vackra och göra dom till sin fördel att ta fram det lilla extra som alla kvinnor har,men om du och Mammamaggan är dom som tycker att man ska strunta i sitt utsende så bryr inte jag mig inte ,en del kanske tycker det är snyggt med mustach och skägg och grått hår på kvinnor lite synd bara att ni inte kan se er egen potentsial och lära er att trivas med er skälva för det verkar ni verkligen inte göra efter alla påhopp som ni gör på var enda människa här på forumet som gillar att piffa till sig.Gisses och ni skriker på mig att inte jag läser trådarna här ordentligt :confused:Ni verkar vara allmänt missnöjda med allt i livet
Fjortispower
28-11-2011, 22:52
Motti! Fyf*n (ja man får se upp språket bland ädla damer här) vad du gör tråden rolig ska du veta!
Anki på Öland
28-11-2011, 23:05
CITAT (Motti @ 28-11-2011, 22:48)  Tycker du det är konstigt att kvinnor vill se bra ut ?................ Och kvinnor ser bättre ut av att vara fulla av färg i fejan och kommunalrött hår då??? Är inte det en smaksak eller ska alla ha samma smak som du??? Jag tycker ju försås att alla oäkta färger gör att man ser rätt bedagad ut och ofta som om man försöker se ut som en "gatuarbetare".... men det är mitt tyck....
Tack Fjortispower  har som sakt jobbat i branchen i många år och jag tycker inte det är okej med mustage skägg mm på kvinnor,allvarligt jag förstår inte det resenomanget ,herre gud man blir väl skitglad av att någon säger att man ser fin ut eller ?Var på stadshotellet här för två månader sedan med min man och en 30 åring kom fram och tycket jag var skitsnygg jag påpekade då att jag var snart 59 !skiter jag i sa han tycker du är snygg ändå ! gissa om man blir glad då inte ofta man får sådana komplimanget erbjöd han att komma och hälsapå på morgone efter och se mig tilll vardags omålad ,skulle tro att han hade vänt snabbt i dörren  Men tänk att någon säger någon gång att man ser bra ut att få höra det när man är i min ålder gör en varm i hjärtat  särskillt av en som är 30 :)Alla människor behöver lite beröm och uppmuntran vare sig det är utsende kläder eller annat .Inget har dött av det i alla fall  Hur sjutton är det på forumet ?det bara försvinner en massa text man skrivit! särskillt när man försöker gå till baks och ändra stavfel eller annat då raderas hela meningar bort .
*Stintan*
28-11-2011, 23:10
CITAT (Motti @ 28-11-2011, 22:48)  Tycker du det är konstigt att kvinnor vill se bra ut ?särskillt om du jobbat som frisör i 35 år som jag ! det har varit mitt jobb under större delen av mitt liv att göra kvinnor vackra och göra dom till sin fördel att ta fram det lilla extra som alla kvinnor har,men om du och Mammamaggan är dom som tycker att man ska strunta i sitt utsende så bryr inte jag mig inte ,en del kanske tycker det är snyggt med mustach och skägg och grått hår på kvinnor lite synd bara att ni inte kan se er egen potentsial och lära er att trivas med er skälva för det verkar ni verkligen inte göra efter alla påhopp som ni gör på var enda människa här på forumet som gillar att piffa till sig.Gisses och ni skriker på mig att inte jag läser trådarna här ordentligt :confused:Ni verkar vara allmänt missnöjda med allt i livet  Det är väl verkligen inte vad vi skrivit. Det finns massor av kvinnor som ser bra ut att dom sminkar sig! Vem fasiken har snackat om skägg och mustach? Det finns fler frisörer på forumet. En vet jag har ursnyggt naturligt grått hår. Själv har jag alltid fått beröm för mitt gråa hår som jag haft sen 30-årsåldern och kan du tänka dig även av frisörer. Har dessutom alltid sett yngre ut än jag är. Jag ser dina uttalande om grått hår som rena påhopp Varken mamamaggan eller jag har väl påstått att man ska strunta i sitt utseende var har du fått det ifrån? Ingen har skrikit på dig och det där med missnöjd verkar du mest vara själv så mycket som du klagar så fort man inte tycker som du.
Ang gråhårig/lite färg så måste jag bara säga att skillnaden är himmelsvid! Minst tio år yngre ser man ut med lite färg och bra klippning! Det handlar inte alls om att se ut som tonåring när man är 50+ eller ännu äldre. Apropå klädsel ... Aldrig i livet att jag skulle ta på mig något tantigt även om jag nu närmar mig de sjuttio! Jag klär mig i det jag trivs i oavsett vad andra satt för åldersstämpel på plaggen. och mina barn är glada för det. Smink bryr jag mig inte så mycket om ... lite mascara några ggr/år ... är så vacker utan så ...  Känner mig vacker inombords också ... trots hårtoningen.  CITAT (Anki på Öland @ 28-11-2011, 23:05)  Och kvinnor ser bättre ut av att vara fulla av färg i fejan och kommunalrött hår då??? Är inte det en smaksak eller ska alla ha samma smak som du??? Jag tycker ju försås att alla oäkta färger gör att man ser rätt bedagad ut och ofta som om man försöker se ut som en "gatuarbetare".... men det är mitt tyck.... Kommunalrött och andra konstiga färger ... t.ex svart som så många svenskor väljer ... nej det tyckert jag inte ser brá ut. Men ... att bättra på sin gråa/vita gör sååå mycket! Det är min åsikt!
Skrev jag en enda gång här att man ska vara krigsmålad och rödhårig ?man kan fixa sitt hår så det ser helt naturligt stilfullt och värdigt ut själv gillar jag att vara blondin som jag föddes till ! Men varsågod ! vill ni missförstå och hårdra allt till det ytersta så varsågod jag bjuder på det .Jösses jösses vänsterns kraftfulla kvinnor har tågat in
Anki på Öland
28-11-2011, 23:37
Men Motti, varför måste vi tycka likadant som du??? Kan man inte få tycka att grått hår är snyggt?? Kan man inte få tycka att människor är vackra utan att dom sminkar sig??
Och välvårdad är INTE samma sak som sminkad!
Anki på Öland
28-11-2011, 23:48
CITAT (Lokan @ 28-11-2011, 23:42)  Och välvårdad är INTE samma sak som sminkad!  Absolut inte och det är ingen som sagt att man ska vara ovårdad mer än Motti som tydligen tror att om man inte sminkar sig så har man skägg och mustasch, rynkor och stripigt oklippt hår....
Det måste ni inte alls ! tycka som jag alltså :)men nog är det synd att många inte bryr sig om sig och sitt yttre ibland .Om ni läst tråden så skriver jag att jag själv inte håller på med mitt yttre dag in och dag ut utan är som jag är utom när jag ska åka in till stan och handla då gillar jag att sminka upp mig klä mig snyggt för då känner jag att det är lite speciellt för mig ,jag går här i mina gummistövlar och fiberpäls och helt osminkad så när som på brunkräm för att dölja mina akcneärr och så bättra jag på mina ögonbryn eftersom de börjar försvinna .men när jag målar upp mig då blir jag väldigt mycket snyggare och det gillar jag
*Stintan*
29-11-2011, 00:02
Jag tycker det är synd att många bryr sig så mycket om det yttre.
Lite jobbigt att hålla på med sitt inre också jämt och ständigt ! bäst är väl att hitta en harmoni mellan dom två .Sen finns det kvinnor som har både mustach och skägg och ser för jäkliga ut med hängpattar ner till midjan utan bh skitiga naglar dålig andedräk luktar svet och piss mm ,men jag skrev inte att det gäller alla och inte alla här heller.Är man 58 snart 59 år som jag är har man set både det ena och det andra i min branch och man måste inte tycka att det ska vara naturligt på något sätt, som någon skrev att vara fräcsh har inget med smink att göra mest skälvbevarelsedrifft .Men det är precis upp till var och en hur man vill leva sitt liv och hur man vill se ut . Men att vårda sitt yttre och vilja fixa till sig och sminka sig ser jag inget fel i alls bara positivt.Ju äldre man blir ju mer färg och piff behöver man som jag ser det .när man är ung och naturligt vacker behöver man inte vara ett målarplank inte när man blir gammal heller ,lagom är bäst.
Anki på Öland
29-11-2011, 09:15
CITAT (Motti @ 28-11-2011, 23:53)  Det måste ni inte alls ! tycka som jag alltså :)men nog är det synd att många inte bryr sig om sig och sitt yttre ibland .Om ni läst tråden så skriver jag att jag själv inte håller på med mitt yttre dag in och dag ut utan är som jag är utom när jag ska åka in till stan och handla då gillar jag att sminka upp mig klä mig snyggt för då känner jag att det är lite speciellt för mig ,jag går här i mina gummistövlar och fiberpäls och helt osminkad så när som på brunkräm för att dölja mina akcneärr och så bättra jag på mina ögonbryn eftersom de börjar försvinna .men när jag målar upp mig då blir jag väldigt mycket snyggare och det gillar jag  Men varför sätter du lika med (=) att inte måla sig och att inte bry sig om hur man ser ut!! Läs vad vi skriver! CITAT (Motti @ 29-11-2011, 00:39)  .............Är man 58 snart 59 år som jag är................. Tror du att du är den enda på odla som är över 25??
Ett så´nt märkligt sätt att resnonera! Hur kan man på fullt allvar hävda att vårda sitt yttre betyder att man sminkar sig, och inget annat?! Ett vårdat yttre ser olika ut för olika människor!!! Hel, ren o prydlig är ett vårdat yttre. För vissa hör smink dit av självklarhet, för andra inte. Och handen på hjärtat - för vissa förvärrar smink bara situationen! Visst har vi alla någon gång stött på människor som inte alls kan hantera det där med smink. Istället ser de allt annat än välvårdade ut! Att dra upp mustach, skägg och dålig hygien som alternativ till makeup är oerhört nedlåtande  Personligen har jag aldrig fått som vana att lägga makeup. Det betyder inte att jag är hånfull mot dem som gör det, så som här uttrycks hån mot oss som inte målar oss. Brist på konstgjord färg i ansiktet är inte liktydigt med dålig hygien, eller nonchalans för sitt yttre. Med mitt sätt att se det kan det till och med vara tvärt om, efter som jag är REN.
CITAT (Ramoth @ 29-11-2011, 17:23)  Ett så´nt märkligt sätt att resnonera! Hur kan man på fullt allvar hävda att vårda sitt yttre betyder att man sminkar sig, och inget annat?! Ett vårdat yttre ser olika ut för olika människor!!! Hel, ren o prydlig är ett vårdat yttre. För vissa hör smink dit av självklarhet, för andra inte. Och handen på hjärtat - för vissa förvärrar smink bara situationen! Visst har vi alla någon gång stött på människor som inte alls kan hantera det där med smink. Istället ser de allt annat än välvårdade ut! Att dra upp mustach, skägg och dålig hygien som alternativ till makeup är oerhört nedlåtande  Personligen har jag aldrig fått som vana att lägga makeup. Det betyder inte att jag är hånfull mot dem som gör det, så som här uttrycks hån mot oss som inte målar oss. Brist på konstgjord färg i ansiktet är inte liktydigt med dålig hygien, eller nonchalans för sitt yttre. Med mitt sätt att se det kan det till och med vara tvärt om, efter som jag är REN.  ...säger en som tonar håret ibland och sätter en dutt mascara på fransarna mest varje dag...nästan.
Red Top
29-11-2011, 19:35
 Från en annan, som sällan sminkar sig. Som dessutom är tjusigt vithårig sedan 7 år tillbaka(när min son och hans jämnåriga, tonåringar, sa åt mig att sluta färga håret). Jag vet inte när Motti senast gick en uppfräschningskurs i frisörernas ädla yrke, men de frisörer jag haft förmånen att möta sedan jag lät det vita ta över har bestämt avrått mig från att färga håret. En del har tom varit avundsjuka på mitt numera superkorta, modernt rufsiga vita hår, med en naturligt mörkare nyans i nacken. I övrigt är jag hel och ren och saknar både mustasch och skägg. Har oxå kommit på att mitt ansikte mår lika bra som övriga kroppen med en hyfsad, naturlig bodylotion. De rynkor jag har kommer framförallt från alla glada skratt under drygt 60 år.
*Stintan*
29-11-2011, 20:11
 Ja nog känns det som att det var många år sen Motti jobbade som frisör.
Kanske utryckte mig lite fel i min fasta tro ;)Visst kan det vara snyggt med grått hår men då vill det ju till att personen i fråga bryr sig om resten av sig själv ,som tex lite läppstift snygga kläder och bichoterier ja helheten,men nog gör gråt hår att människor ser äldre ut inte tu tal om något annat ,sedan beror det ju på i vilken ålder som man bli helgrå ! ingen som är 30 år vill väll bli helgrå och se ut som 50 60 när man kan se ut som sin älder!för vad ni än säger så ser man gamnmal ut i grått hår ,har nog inte träffat någon än som vill se äldre ut än vad de är !Sen är det ju upp till var och en att skita i hur man ser ut . sedan kan jag tala om att frisörer och deras yrke förändras hela tiden men det gammla kommer alltid tillbaks hela tiden ,just nu är det inne med uppsatt hår till bröllopp och baler eller hår som är skuret med kniv mm allt det där gjorde jag för länge sedan och jag kan det än ,undrar just hur många av dagens nykläckta frisörer som har den bredden som jag har .Men det är nya tider !
CITAT (Motti @ 04-12-2011, 01:49)  Kanske utryckte mig lite fel i min fasta tro ;)Visst kan det vara snyggt med grått hår men då vill det ju till att personen i fråga bryr sig om resten av sig själv ,som tex lite läppstift snygga kläder och bichoterier ja helheten,men nog gör gråt hår att människor ser äldre ut inte tu tal om något annat ,sedan beror det ju på i vilken ålder som man bli helgrå ! ingen som är 30 år vill väll bli helgrå och se ut som 50 60 när man kan se ut som sin älder!för vad ni än säger så ser man gamnmal ut i grått hår ,har nog inte träffat någon än som vill se äldre ut än vad de är !Sen är det ju upp till var och en att skita i hur man ser ut .--- Nej! Nej! Nej! Här har du väldigt fel. Hur skulle det se ut om tex den här personen i fråga hade läppstift och lite annat?! Han är ju skitsnygg precis som han är!  [attachment=66483:clooney2.jpg]
Eva i Skåne
04-12-2011, 09:25
CITAT (Berith @ 04-12-2011, 09:13)  Nej! Nej! Nej! Här har du väldigt fel. Hur skulle det se ut om tex den här personen i fråga hade läppstift och lite annat?! Han är ju skitsnygg precis som han är!  [attachment=66483:clooney2.jpg] Du har så rätt Berith  Han är bäst naturell
Chamomille
04-12-2011, 09:40
CITAT (Motti @ 04-12-2011, 01:49)  Kanske utryckte mig lite fel i min fasta tro ;)Visst kan det vara snyggt med grått hår men då vill det ju till att personen i fråga bryr sig om resten av sig själv ,som tex lite läppstift snygga kläder och bichoterier ja helheten,men nog gör gråt hår att människor ser äldre ut inte tu tal om något annat ,sedan beror det ju på i vilken ålder som man bli helgrå ! ingen som är 30 år vill väll bli helgrå och se ut som 50 60 när man kan se ut som sin älder!för vad ni än säger så ser man gamnmal ut i grått hår ,har nog inte träffat någon än som vill se äldre ut än vad de är !Sen är det ju upp till var och en att skita i hur man ser ut . sedan kan jag tala om att frisörer och deras yrke förändras hela tiden men det gammla kommer alltid tillbaks hela tiden ,just nu är det inne med uppsatt hår till bröllopp och baler eller hår som är skuret med kniv mm allt det där gjorde jag för länge sedan och jag kan det än ,undrar just hur många av dagens nykläckta frisörer som har den bredden som jag har .Men det är nya tider ! Så du menar alltså att om jag är gråhårig så måste jag sminka mig och ta på mig krimskrams för att se "okej" ut? Nu uttryckte du dig nog lite fel igen Motti. Föresten fick jag visa leg på bolaget för några år sen  Utan läppstift.
Elisabeth-Västkustkolonisten
04-12-2011, 09:47
Men motti tror du verkligen att dina skönhets ideal är det enda som gäller? Smaken är, tack och lov, olika.
Det du tycker är fint, kanske en annan tycker ser förj.....gt ut.
Jag går i alla fall inte rund behängd som en julgran. Men som sagt, smaken är olika
Elisabeth
CITAT (Eva i Skåne @ 04-12-2011, 09:25)  Du har så rätt Berith  Han är bäst naturell  Och du...! Han är född i maj 1961, och en annan mycket omtalad man här i många trådar är född i september 1962. Alltså ett och ett halvt år senare. Där skulle det kanske funka med läppstift för att piffa upp lite?  [attachment=66491:juholt.jpg]
Eva i Skåne
04-12-2011, 13:37
Ett rött får det väl vara i så fall
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|