|
Meriona
18-12-2011, 19:05
Jag längtar efter lugn och ro.  Hur god tid man än tror man är ute i och hur lite jul man än ska fira så blir det ändå körigt det sista....
Jag längtar efter onsdag kväll, för då är en ganska eländig hösttermin äntligen slut, och mina minsta stora barn kommer hem...
Den 31 dec har jag sommaren bakom mig, den 1 jan framför mig. Måtte det bli nyår illa kvickt.
Biggan_
19-12-2011, 11:57
CITAT (Krolliljan @ 18-12-2011, 07:09)  Just nu tycker jag att det är trist. Har varit sjukskriven i fem månader nu. Jag längtar till mitt jobb och på att bli kryare eller åtminstone att det kunde bli ljusare och varmare så att jag kunde gå några turer i trädgården. ( Känner mig jättegnällig  Jag vet att det finns värre öden än mitt och ska sätta mig och tänka på det om en stund när jag tyckt tillräckligt synd om mig själv )  Hoppas krafterna återvänder med ljuset!
Biggan_
19-12-2011, 12:09
CITAT (Anma @ 18-12-2011, 12:59)  Jag längtar till att situationen jag är i just nu löser sig. Det spelar ingen roll om det blir bra eller dåligt, bara jag kommer bort från detta ingenmansland.  En liten måndagskram kanske piggar upp för stunden i allafall!  CITAT (herkules @ 18-12-2011, 13:01)  jag längtar efter ett badkar, jag fryser! Du kan få låna mitt, jag använder det ändå inte så ofta!
Krolliljan
19-12-2011, 12:44
CITAT (Biggan_ @ 19-12-2011, 11:57)   Hoppas krafterna återvänder med ljuset!  Känner mig redan gladare i alla fall. Det hjälpte att gnälla lite.
Red Top
19-12-2011, 13:58
Jag gillar din tomte Krolliljan. Hoppas att han hinner fram till dig till jul, fast renen sprang ifrån honom. Hoppas också att ditt humör vänder uppåt. Livet känns lite lättare när man är glad.
Ugglemormor
19-12-2011, 14:15
Jag längtar till nyår, så att det allmänna stojet avtar i affärerna .........
Krolliljan
20-12-2011, 09:28
CITAT (Red Top @ 19-12-2011, 13:58)  Jag gillar din tomte Krolliljan. Hoppas att han hinner fram till dig till jul, fast renen sprang ifrån honom. Hoppas också att ditt humör vänder uppåt. Livet känns lite lättare när man är glad.   Tack. Jag behövde gnälla lite. Nu går det snart fram till jul och sen kan man kanske börja så lite Rackans glad tomte du har.
Eva i Skåne
20-12-2011, 10:12
Här behövs det kramar  till Krolliljan och Anma och säkert fler som har det jobbigt just nu. Kram kram kram
Jag längtar efter att somliga här låter Ugglemormor vara ifred! Hon är en empatisk och givmild människa!  Låt det förflutna vara,det rådet har jag själv fått här på småprat! Det är bättre att trösta en att ge spö med sina ord! Och att ge tröst är Ugglemormor mycket mycket bra på!
Ugglemormor
20-12-2011, 10:44
Tack för dina ord silos ......... När det är svårt så lite tröst hjälper långt ......  sen kvittar det vem som behöver det .... jag är född till den jag är och mitt sätt är att ge tröst och vilja väl som ligger mig varmt om hjärtat. ....... Jag vet att alla vill inte få det, men då låter man bli att såra någon om inget annat når fram..... De som känner mig närmare vet vad jag går för, så är det bara......  dem håller jag nära mitt hjärta..... Jag längtar och önskar att det skulle spridas mer välvilja och optimism även här .....
CITAT (Ugglemormor @ 20-12-2011, 10:44)  Tack för dina ord silos ......... När det är svårt så lite tröst hjälper långt ......  sen kvittar det vem som behöver det .... jag är född till den jag är och mitt sätt är att ge tröst och vilja väl som ligger mig varmt om hjärtat. ....... Jag vet att alla vill inte få det, men då låter man bli att såra någon om inget annat når fram..... De som känner mig närmare vet vad jag går för, så är det bara......  dem håller jag nära mitt hjärta..... Jag längtar och önskar att det skulle spridas mer välvilja och optimism även här .....  Du är värd all godhet Jag är glad att jag har fått känna dig privat!
Ugglemormor
20-12-2011, 11:25
... detsamma, silos....  det ger en annan bild av personen och man känner på sig att man har fått en ärlig och varm kontakt ......  men så har jag kännt länge när det gäller dig .....
Meriona
20-12-2011, 21:11
Håller med er tjejer om att det är trevligt att träffas, det var ju så denna tråd startade.
Ugglemormor
21-12-2011, 13:22
Tack Meriona för din förståelse .......  En sådan vänskap växer ju fram med tiden, men det kan man märka rätt fort vem som finns på andra sidan PC....... Jag går in i ett sådant förhållande där jag vill ha närmare kontakt med hela mitt hjärta och man upptäcker rätt snart de gemensamma mellan de personerna, samt att man ska ha respekt för varandra, det är A och O .....
Meriona
27-01-2012, 18:40
Nu har ni inte längtat nåt på länge verkar det som?  Jag längtar till 15 december då vi åker till Mexico.
*Stintan*
27-01-2012, 18:51
Jag längtar hela tiden
Eva i Skåne
27-01-2012, 18:54
CITAT (Meriona @ 27-01-2012, 18:40)  Nu har ni inte längtat nåt på länge verkar det som?  Jag längtar till 15 december då vi åker till Mexico.  Jag längtar inte till den 15dec. Då är vi ju mitt i en ny vinter, vi som inte ska åka bort  Säkert spännande med Mexico Jag längtar efter att slippa jobba, men jag vill ju inte plötsligt vara tio år äldre för det
Meriona
27-01-2012, 18:56
CITAT (*Stintan* @ 27-01-2012, 18:51)  Jag längtar hela tiden   Hemlo! Efter vad? CITAT (Eva i Skåne @ 27-01-2012, 18:54)  Jag längtar inte till den 15dec. Då är vi ju mitt i en ny vinter, vi som inte ska åka bort  Säkert spännande med Mexico Jag längtar efter att slippa jobba, men jag vill ju inte plötsligt vara tio år äldre för det  Nä där är dilemmat. Jag vill också pensionera mig. Men vill varken bli gammal eller fattig på kuppen!
*Stintan*
27-01-2012, 20:10
CITAT (Meriona @ 27-01-2012, 18:56)   Hemlo! Efter vad? hahaha de säger jag inte så de så
Huggorm
27-01-2012, 20:38
CITAT (Meriona @ 27-01-2012, 18:40)  Nu har ni inte längtat nåt på länge verkar det som?  Jag längtar till 15 december då vi åker till Mexico.  Var det så trevligt att du åker dit igen?
Meriona
27-01-2012, 21:04
CITAT (Huggorm @ 27-01-2012, 20:38)  Var det så trevligt att du åker dit igen? Jaaaaaaaaaaaaaaa! Man fantiserar i 20 år och åker dit övertygad om att bli besviken. Tvärtom blir man öveförtjust och inser att man har massor kvar att uppleva. Såklart att man måste åka tillbaka!
Åh, skulle vilja åka till Sydamerika. Se Amazonas, uppleva Pampas, besöka Rio, ja hela köret. Mexico City skulle också vara kul att besöka. Drömma kostar ju ingenting.
Meriona
27-01-2012, 21:44
Jag skulle också vilja se hela sydamerika gnon, vi kanske kan drömma ihop? Drömmar är gratis!
Jag skulle gärna vilja åka tillbaka till Australien och Barriärreven, det är mer än tio år sedan jag var där.
Meriona
27-01-2012, 22:04
CITAT (Uggi @ 27-01-2012, 22:02)  Jag skulle gärna vilja åka tillbaka till Australien och Barriärreven, det är mer än tio år sedan jag var där. Dit vill jag också nån gång!
merlin68
28-01-2012, 17:21
Jag längtar efter sommarens lata dagar när man kan sitta länge utomhus och bara vara....
Lite värme ute längtar jag allt efter... 15 december i år ska man visst passa Gerbiler
Jag längta fortfarande över en stilig Prins på vit häst som tar mig ut på äventyr och sedan ska vi leva lyckliga i hela vårt liv  Skojar bara  får väl ha min gammle Kung i vårt och torrt  Nä jag längtar efter våren och alla mina Pelargoner i blom att få så mina frlön jag skickat efter och att få igång mitt Växthus ljuset solen och att få sitta ute med en kopp kaffe och se ut över sjön ,att få ha änderna som kommer och tigger mat att se Svanen simma runt i sjön att få ligga på bryggan och sola ,.att få sitta och fika med grannarna i byn mm mm
Jag tänker vara originell och längta efter vår. Dels för att jag avskyr snö, dels för att jag är så jäkla nyfiken på om min höstsådd fungerat.
Ugglemormor
29-01-2012, 13:55
Även jag längtar efter våren och vad den har med sig ........  ska göra 2 resor utomlands innan dess, den ena till England är bokad o klar men till Tyskland har vi inte jommit överens om än, vill inte åka för sent på våren när allt i blomsterväg ska fixas...... Till de längre resor får jag nog vänta till nästa vinter, men man får väl drömma tills vidare...... Jag längtar efter min dotter som flyger hem fr. Bankock senare ikväll och få se på hennes foton ......  de var några stycken och har haft ett privat boende för det mesta ........
mamamaggan
29-01-2012, 15:18
Längtar efter att få operationstid fastställd så jag kan planera våren . Har tänkt åka till Umeå och hälsa på en kompis innan snön försvinner.
Längtar efter att få hjälp med att må bättre , bli lite piggare , så att jag kan göra lite saker utanför lägenheten. Ska till frissan i morgon och det är en höjdpunkt men jag vill kunna göra mer.
Sedan längtar jag , förstås , efter att få se hur ängen med vildblommor blir , vi gjorde i ordning den förra året . Hoppas den blir bra !
Monarda
29-01-2012, 16:10
Jag längtar till i morgon bitti när jag får gå till jobbet och tampas med nya problem och träffa mina härliga arbetskamrater.
Jag längtar så efter mina barnbarn som kommer hit till mormor o morfar på spotlovet fast bara de två älsta Tildhe 9 och Ebbah 7 lillskrut 2 år får stanna hemma hos mor o far än så länge  . Jag så längtar jag vansinigt mycket efter våren
Eva i Skåne
31-01-2012, 09:00
CITAT (Monarda @ 29-01-2012, 16:10)  Jag längtar till i morgon bitti när jag får gå till jobbet och tampas med nya problem och träffa mina härliga arbetskamrater. Jag avundas dig som känner så. Så var det för mig också en gång.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|