Det har du väl full frihet att göra!
Jag vet, jag påpekade bara att jag gillar den friheten.

Det är väl ingen oskriven lag! Tror knappast att du kan ändra människors estetiska sinnen genom att ändra attityder i samhället.
Är det inte? Hur definierar du då oskriven lag? Om du ger ditt barn ett rejält kok stryk i affären så får du väl fler konsekvenser än böter/fängelse, nämligen att alla (eller de flesta) som såg det, och alla som de berättar för, kommer sky dig som pesten.
Nä, det kan man nog inte göra. Alltså få folk att gilla falsksång, som jag antar att du menade.
" Att träffa nya människor i all ära, men jag vill också ha friheten att träffa "lagom många" nya människor, dvs inte många alls. Och så vill jag ha friheten att utesluta såna som jag ser som "dåliga" människor ur mitt liv, dvs vara social med dem jag vill. "
Hur menar du då ? Vilka är de dåliga ?
Hur menar du då ? Vilka är de dåliga ?
Otrevliga typer inkluderande men inte enbart: mobbare, barnmisshandlare, religiösa fanatiker, politiker m.fl. Om jag pratar med någon ny person och det så småningom framkommer att jag inte gillar honom/henne så väljer jag förstås bort personen i framtiden. Det finns enligt mig inget värde i att utsätta sig själv för att vara med människor man inte gillar.