Sidor: 1, 2
gnon49
CITAT (Gunilla T @ 29-12-2011, 12:26) *
Jag är nog hopplöst föråldrad...kanske?...men jag bara älskar böcker.

Tänk så vackert med rum där väggarna täcks av bokhyllor fyllda med spännande böcker yes.gif

Inte är det ute att läsa riktiga böcker. Kommer nog aldrig att bli. Att ta fram en bok ur bokhyllan är för mig det bästa sättet att läsa. En bokhylla full med böcker är som en magnet för mig. Särskilt om det inte är min egen bokhylla. Men det är riktiga dammsamlare. Prosit.
Alba
CITAT (Markus_H @ 28-12-2011, 23:46) *
Nu har ju andra svarat utförligt en PC tablet är helt enkelt surfplatta på engelska.
Android är operativsystemet. Fördelen med Android som jag tror utvecklades av Google för smartphones är att det finns hur många som helt som utvecklar program. Ipad kan bara använda appar (program) som är godkända och distribueras av Apples.
Jag köpte en rel billig surfplatta som inte har plats för SIM-kort, så det går inte att ringa med den. Annars kan an oftast sticka in ett comviq kontant eller annat telefonkort om man vill ringa elelr surfa på 3G-nätet. Jag tänker inte surfa över allt utan vill ha en billig ersättare som är mindre än en laptop så man kan surfa när man reser där det finns fria nätverk eller jobba på den (anteckna, läsa mm).

Aha då vet jag vad Android är också.
Jag vill också ha en liten lätthanterlig sak som jag kan ta med till stugan.

Gunilla T
CITAT (gnon49 @ 29-12-2011, 15:40) *
Inte är det ute att läsa riktiga böcker. Kommer nog aldrig att bli. Att ta fram en bok ur bokhyllan är för mig det bästa sättet att läsa. En bokhylla full med böcker är som en magnet för mig. Särskilt om det inte är min egen bokhylla. Men det är riktiga dammsamlare. Prosit.

Jaa...du har nog rätt - böcker har ett evigt liv och trender är snabbt förbrukade. Jag förstår om man pga av sjukdom eller annat behöver tekniska hjälpmedel, böcker är tunga, men i övrigt skulle jag aldrig ersätta en bok med något annat.

Dammet hör till smile.gif
Ugglemormor
Inte vill jag ersätta riktiga böcker med annat men som resande med bagage så finns det lösningar för lättare alternativ. ....... tummenupp.gif Hellre då att köpa något i bokform från mina resmål ...... smiley_small_hug.gif
caprifol
CITAT (Gunilla T @ 29-12-2011, 16:26) *
Jaa...du har nog rätt - böcker har ett evigt liv och trender är snabbt förbrukade. Jag förstår om man pga av sjukdom eller annat behöver tekniska hjälpmedel, böcker är tunga, men i övrigt skulle jag aldrig ersätta en bok med något annat.

Dammet hör till smile.gif

Men -hallå - det ena utesluter väl inte det andra! Även jag älskar böcker och har massor. Jag har nu oftast två böcker på gång - en inbunden hemma och en pocket i jobbväskan! Är med i Akademibokhandelns bokcirkel och kan byta obegränsat till härliga nyutkomna böcker, men de är för tunga att släpa på! Ser också fram emot att inte behöva jaga en ny pocketbok så fort jag avslutat en. Tänk er "paniken" på pendeltåget när man avslutat sin bok och har 4-5 stationer kvar!
PS. Det blev fel - inte meningen att citera just Gunilla T. DS
Gunilla T
Ingen fara biggrin.gif förstår hur du menar...
gnon49
Nej det ena utesluter ju inte det andra. Men själv så läser jag bara "inom hemmets väggar" och då trivs jag bäst med en "riktig" bok och min väl insuttna soffa. smile.gif
caprifol
Nu har jag beställt en Kindle Wi-Fi till det facila priset av 1180 kr inkl frakt. Detta är tydligen en produkt som man "ska" beställa över nätet för utbudet i butikerna är inte särskilt stort. (På Teknikmagasinet sa de: "det är nästan bara gamla personer som använder dessa!!"). De recensioner jag läst är enbart positiva. Någon undrade om batteritid: 2-3 veckor m Wi-Fi bortkopplad och ca 1 v med Wi-Fi inkopplad. Vikten - under 200 g - spelade också roll i valet liksom leverantören: Amazon. Eftersom flera var intresserade användarsynpunkter återkommer jag längre fram med mina synpunkter.
Ugglemormor
Det är väl inte meningen att kassera sina älskade böcker för att det finns andra hjälpmedel att kunna läsa dem, men för utrymmesskäl när man reser så kanske man inte vill packa ner böcker för viktens skull och jag är pedant med mina riktiga böcker så vill inte ha dem tillknölade ....... tummenupp.gif

Det ena ska ju inte utesluta det andra, men nu var ju diskussionen om dessa "läsplattor" av olika sorter, men jag känner inte till alla olika sorter av dem så jag har hållit mig till det som jag kommer att använda mig av... kompiskram.gif
blomkronan
CITAT (Markus_H @ 28-12-2011, 23:46) *
Nu har ju andra svarat utförligt en PC tablet är helt enkelt surfplatta på engelska.
Android är operativsystemet. Fördelen med Android som jag tror utvecklades av Google för smartphones är att det finns hur många som helt som utvecklar program. Ipad kan bara använda appar (program) som är godkända och distribueras av Apples.
Jag köpte en rel billig surfplatta som inte har plats för SIM-kort, så det går inte att ringa med den. Annars kan an oftast sticka in ett comviq kontant eller annat telefonkort om man vill ringa elelr surfa på 3G-nätet. Jag tänker inte surfa över allt utan vill ha en billig ersättare som är mindre än en laptop så man kan surfa när man reser där det finns fria nätverk eller jobba på den (anteckna, läsa mm).

Marcus har du fått din platta nu? Jag är nyfiken på hur billig var den? Jag har googlat runt men jag hittar inga priser på den!
hur snabb är den? Jag har läst att samsungs surfplatta/läsplatta galexy ska vara den "bästa" Men det kanske inte alltid är det "bästa" man söker, många gånger kan ju den som är "bra" räcka smile.gif.
Iren
Har nu fått hem min julklapp, Samsung, Galaxy tab, 10,1. Helt underbar o bra storlek på tangentbordet/skärmen. Använder min bara på Wi-fi och den är snabb o lätt att förstå o börja lära sig. Sen inser jag att den har funktioner som jag aldrig kommer att använda, kanske... Den är tänkt som en extra dator/arbetsplats och har inget Sim kort i alls.
Piccante
Har inte fått min läsplatta än men söker du en billig så kolla på Ebay!

länk till surfplatta 7"
surfplatta 10"
OBS! dessa är främst surfplattor men de kan användas som läsplatta med:
Features:

- Android APP Market (Pre Installed)

- Movie Player

- Browser

- Email Function

- Camera/ Camcorder

- MP3 Player

- eBook Functionality via the Android Apps

- Pre Installed Google maps

- Pre Installed Online games such as Angry Bird, Flip It

- Pre installed Google Navigation

- Battery Life: 8-12 hours after Full charge
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon