CITAT (Markus_H @ 28-12-2011, 23:46)

Nu har ju andra svarat utförligt en PC tablet är helt enkelt surfplatta på engelska.
Android är operativsystemet. Fördelen med Android som jag tror utvecklades av Google för smartphones är att det finns hur många som helt som utvecklar program. Ipad kan bara använda appar (program) som är godkända och distribueras av Apples.
Jag köpte en rel billig surfplatta som inte har plats för SIM-kort, så det går inte att ringa med den. Annars kan an oftast sticka in ett comviq kontant eller annat telefonkort om man vill ringa elelr surfa på 3G-nätet. Jag tänker inte surfa över allt utan vill ha en billig ersättare som är mindre än en laptop så man kan surfa när man reser där det finns fria nätverk eller jobba på den (anteckna, läsa mm).
Marcus har du fått din platta nu? Jag är nyfiken på hur billig var den? Jag har googlat runt men jag hittar inga priser på den!
hur snabb är den? Jag har läst att samsungs surfplatta/läsplatta galexy ska vara den "bästa" Men det kanske inte alltid är det "bästa" man söker, många gånger kan ju den som är "bra" räcka

.