Sidor: 1, 2
Wilmer
Koltrastarna får mosat äpple och banan som blivit kvarglömd.. Dock föredrar den grynen jag lagt ut, dumma pippi!! I år har jag faktiskt äpplen kvar än, eftersom ingen velat äta dem. De brukar ta slut i januari annars.

Har inte märkt någon minskning av grönfink alls, inte sett sjuka eller döda heller som tur är! Är noga med tvätt och fodrar inte öppet, mer än grynen som markätarna vill ha. Mer kan man väl inte göra om man inte ska sluta mata då.. Nu när det är kallt smular jag talgboll åt rödhaken som kikat fram, givetvis är det mest de stora som slukar det jag smular, men en och annan smula får den röda i sig också.
Flemming
Mina koltrastar började äta banan idag,vilket dom troligtvis inte har gjort tidigare.
Här far den lilla rödhaken mellan alla kolisarna och det verkar inte bekymra den/dom speciellt mycket...

Hygienen är som vanligt A o O och precis som du skriver,så kan man nog inte göra så mycket mer...

Det där med fågelräkning måste vara svårt !
I morse väcktes jag av 12-14 koltrastar som "käftade" med varandra på min balkong.
Tydligen har ryktet spridit sig och nu var här dubbelt så många...
Var har dom varit förut och blev dom räknade den dagen ?
Wilmer
Banan älskar kolisarna! Tror de tryckte i skogen och skrattade åt oss förre helgen, det var samma förra året tycker jag mig minnas? Eller, då var det ju kallt, vad hade de då att skylla på pippisarna?
Flemming
CITAT (Wilmer @ 05-02-2012, 21:55) *
Banan älskar kolisarna! Tror de tryckte i skogen och skrattade åt oss förre helgen, det var samma förra året tycker jag mig minnas? Eller, då var det ju kallt, vad hade de då att skylla på pippisarna?

Verkar som om dom ökar med temperaturens nedgång...
Lite jobbigt att se dom bråka om vem som har mest rätt att vara här...
Wilmer
Du får sätta upp kölappar tummenupp.gif

Rödhaken är nog mest rädd för blåmesarna, de är ettriga små blå saker!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon