|
CITAT (Huggorm @ 01-01-2012, 17:41)  Skall alla svenssons behöva lida för att vissa skjuter raketer på fel sätt? Alla raketer som skjuts på annan tid än vid midnatt på nyårsnatten skjuts på fel sätt.
Huggorm
01-01-2012, 17:55
Hur skall man då fira nyår? Dricka alkohol är ju inte heller att rekommendera.
malcolm
01-01-2012, 17:56
Det värsta med alla fyrverkerier tycker jag är alla tungmetaller som sprids över markerna, visst är det tråkigt med alla djur och människor som lider av själva smällandet men det går ju trots allt över medan alla tungmetaller blir kvar i jorden i evig tid.
Huggorm
01-01-2012, 17:57
Jag tror ingen motsätter sig strängare miljökrav för raketer. De bör gå att göra väldigt miljövänliga.
*Stintan*
01-01-2012, 18:14
CITAT (Huggorm @ 01-01-2012, 17:55)  Hur skall man då fira nyår? Dricka alkohol är ju inte heller att rekommendera. Det är väl inget att fira
Huggorm
01-01-2012, 18:24
CITAT (*Stintan* @ 01-01-2012, 18:14)  Det är väl inget att fira  Vad skall vi fira då? Sossarnas placering på senaste opinionsmätningen?  Nyår är trots allt en av få ickereligiösa högtider
CITAT (Huggorm @ 01-01-2012, 17:55)  Hur skall man då fira nyår? Dricka alkohol är ju inte heller att rekommendera. Nyår är ju vid midnatt. Ut och fira då och skjut upp dina pengar. Jag tror inte att du har tillräckligt mycket pengar för att konstant skjuta raketer någon längre tid.
*Stintan*
01-01-2012, 18:34
CITAT (Anma @ 01-01-2012, 18:31)  Nyår är ju vid midnatt. Ut och fira då och skjut upp dina pengar. Jag tror inte att du har tillräckligt mycket pengar för att konstant skjuta raketer någon längre tid. Ja precis man behöver väl inte börja fira nyår redan före jul o hålla på till trettondan med pangande o raketer.
Huggorm
01-01-2012, 18:38
CITAT (Anma @ 01-01-2012, 18:31)  Nyår är ju vid midnatt. Ut och fira då och skjut upp dina pengar. Jag tror inte att du har tillräckligt mycket pengar för att konstant skjuta raketer någon längre tid. Jag tror inte jag köpt några raketer någonsin, jag är för snål för det. Det var ändå smällarna som var roligast, och dom förbjöds ju redan för tio år sedan
CITAT (Huggorm @ 01-01-2012, 18:38)  Jag tror inte jag köpt några raketer någonsin, jag är för snål för det. Det var ändå smällarna som var roligast, och dom förbjöds ju redan för tio år sedan Du firar alltså inte nyår över huvudtaget. Bra för dig. Bra för mig (om du bodde granne) och bra för miljön.
Huggorm
01-01-2012, 19:59
CITAT (Anma @ 01-01-2012, 19:37)  Du firar alltså inte nyår över huvudtaget. Bra för dig. Bra för mig (om du bodde granne) och bra för miljön. Jag är inte direkt någon storfirare av någon högtid, men det förhindrar väll inte att jag jag vill ge folk lyckan av att skjuta raketer? I år blev det familjefirande av nyår, och far hade köpt lite raketer. Syrrans hund var med, och den blev inte ett dugg rädd.
CITAT (Huggorm @ 01-01-2012, 19:59)  Syrrans hund var med, och den blev inte ett dugg rädd. Så skönt för er att ni inte hade en skotträdd hund med på nyårsfirandet, bara att gratulera.
Det är alltid trevligt när andra känner sej lyckliga. Men om några sekunders lyckorus ska skapa timmar av rädsla och ångest för andra varelser så är det inte okej. (Huggorm, någon påpekade att det går att skotträna sina hundar...du kanske skulle börja skitluktsträna så att du klarar av drivorna du snackar om lite bättre. Det är nog ett enklare företag för dej än att skotträna djur.)
FÖRBJUD FÖRSÄLJNING AV PYROTEKNISKA PRODUKTER TILL PRIVATPERSONER!
Huggorm
01-01-2012, 20:30
CITAT (Cacki @ 01-01-2012, 20:25)  FÖRBJUD FÖRSÄLJNING AV PYROTEKNISKA PRODUKTER TILL PRIVATPERSONER! Det är egentligen inte något problem. De bästa smällarna är ju de man bygger själv hemma med risk för liv och lem
CITAT (Huggorm @ 01-01-2012, 20:30)  Det är egentligen inte något problem. De bästa smällarna är ju de man bygger själv hemma med risk för liv och lem Väljer folk att skjuta skalle , armar och ben av sej så okej! (Valfrihet var visst honnörsordet, va?...  ) men då kan de låsa in sej i sina källarbunkrar och göra det i sin ensamhet.
Nu är jag redligt förbannad! Gick ut med stora hunden, den lilla vägrade. Ska precis runda knuten vid ICA, hunden beter sig konstigt och i samma sekund smäller det. Hunden kryper först ihop till en femörings storlek, då ska ni veta att han är stor, 76 i mank och väger 40 kg nästan. Sekunden efter skenar han iväg hem med mig efter. Han har aldrig fått med mig efter förut hur han än dragit om inte jag velat. Nu hade jag inte ens chans. Mitt lillfinger satt i kläm så det är lite svullet. Tur han sprang hem i alla fall.
Jag släppte in hunden med koppel och allt, gick tillbaka och läste lusen av dessa ungar. De stod kvar och stirrade i backen, några vände sig bort också. Sa inte ett knyst. Jag var tydlig med att för mig får dom smälla fan bäst dom vill men för mina hundars och andra skotträdda djurs skull föreslår jag att de håller sig till tolvslaget på nyårsnatten. Tjejerna stod så att de såg min hunds reaktion, jag hoppas att de förklarat för killarna att jag inte överdrev.
Det har varit tyst nu i alla fall, hoppas att de fattar!
*Stintan*
01-01-2012, 21:24
Är det inte 18-årsgräns också så föräldrarna borde fått sig en åthutning.
Huggorm
01-01-2012, 21:27
CITAT (*Stintan* @ 01-01-2012, 21:24)  Är det inte 18-årsgräns också så föräldrarna borde fått sig en åthutning. Det där är egentligen en ganska dum åldersgräns, för det är ungefär vid den åldern som man tappar det mesta intresset för fyrverkeri
Gossen Ruda
01-01-2012, 21:28
CITAT (*Stintan* @ 01-01-2012, 21:24)  Är det inte 18-årsgräns också så föräldrarna borde fått sig en åthutning. Jo, men det är vanligt med raketlangning tyvärr. Ett jäkla oskick, både langningen och smällandet. CITAT (Huggorm @ 01-01-2012, 21:27)  Det där är egentligen en ganska dum åldersgräns, för det är ungefär vid den åldern som man tappar det mesta intresset för fyrverkeri Desto bättre.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|