Full version: Busfröer 2012?
Sidor: 1, 2
Margith
CITAT (Peztis @ 13-01-2012, 18:18) *
Jag kommer att skicka ut adresslistan typ i början av nästa vecka, det finns ju några platser kvar att fylla om fler är intresseade. Max 15 har vi sagt.

Detta innebär inte att alla då omedelbart ska skicka sina fröer utan skicka dem några dagar innan de ska sås. Den praktiska anledningen är att det är lätt att tappa bort ett kuvert bland alla fröpåsar man har, den mer underhållande anedningen är att det är så mycket roligare när det kommer kuvert lite då och då!

OK?

Absolut OK!

CITAT (Peztis @ 15-01-2012, 13:05) *
Asch... såg i tidigare trådar att det jag sett ut som mitt Busfrö-bidrag hade det redan busats med... ungefär i alla fall..

Nu har jag tänkt om!

Är det fler Odlaiter som vill vara med och busa i vår? Ni har dagen på er och jag kommer nog att skicka ut adresslistan ikväll.

Om nån variant av ditt busfrö varit med tidigare har väl ingen betydelse?? Dels är det nya med, dels.... vem tror du minns? skulle väl vara Anki V då a0a.gif Eller jag kanske inte får härja mer med Anki V? Men vet att jag gör det bara för att jag är så imponerad och sen känner jag henne tillräckligt väl för att veta att hon kan ta det. *Kram* Anki, snart ses vi!
Peztis
Hmmmm.... så sant... vem 17 minns alla fröer? biggrin.gif
Varför sa jag något? Skickar jag det jag hade tänkt så kommer ju alla att lusläsa alla gamla trådar i jakt på svaret!

Nä, jag tror jag har utsett en annan liten buse. ninja.gif
Lady Hamilton
CITAT (Margith @ 15-01-2012, 13:22) *
.... vem tror du minns? skulle väl vara Anki V då a0a.gif Eller jag kanske inte får härja mer med Anki V? .........

Johoddå! man får BUSA med henne hur mycket som hellst naughty.gif hon ger bara igen vid lämpligt tillfälle.......snackar egen erfarenhet crazy.gif
Peztis
Nu stänger jag "butiken".

Adresslistan kommer snart!
Peztis
Nu är adresserna sända (säg till om ni inte har fått dem!) och så har jag startat en ny statistiktråd.

I den har jag även sammanställt alla "spelregler" vi har kommit fram till genom åren. Tänkte det kunde vara bra att ha det på ett ställe som man kan hänvisa till när alla undrar vad det är som är i görningen nu igen!
DykUnderYtan
Duktigt Peztis! smile.gif

Ska bli så spännande detta... funderar fortfarande på vad jag ska ha för bus, men har en tanke i alla fall. tongue.gif
hattstugan

Jag funderar också på vad som ska skickas! Men nåt blir det ju rolleyes.gif
Rosmarin
Oh detta ska bli sååå roligt!!! bravo.gif Tack så mycket Peztis för att du tar tag i detta. Nu är det bara att vänta och se vem som blir först ut med att skicka då.
Mina frön ska inte sås än på ett tag så dem får ni vänta lite på. yes.gif

CITAT (Peztis @ 13-01-2012, 18:18) *
Jag kommer att skicka ut adresslistan typ i början av nästa vecka, det finns ju några platser kvar att fylla om fler är intresseade. Max 15 har vi sagt.

Detta innebär inte att alla då omedelbart ska skicka sina fröer utan skicka dem några dagar innan de ska sås. Den praktiska anledningen är att det är lätt att tappa bort ett kuvert bland alla fröpåsar man har, den mer underhållande anedningen är att det är så mycket roligare när det kommer kuvert lite då och då!

OK?

tummenupp.gif

CITAT (Peztis @ 15-01-2012, 13:05) *
Asch... såg i tidigare trådar att det jag sett ut som mitt Busfrö-bidrag hade det redan busats med... ungefär i alla fall..

Nu har jag tänkt om!

....

Det har ju ingen som helst betydelse. OM man nu känner igen detta frö så förvirrad som man är så är det kanske en annan variant av växten ifråga. Dessutom vet vi ju inte om du skickar de frön du tänkte eller om du tänkt om och ändrat dig nu.
Peztis
CITAT (Rosmarin @ 26-01-2012, 20:08) *
...Dessutom vet vi ju inte om du skickar de frön du tänkte eller om du tänkt om och ändrat dig nu.

Det har du alldeles rätt i!
Jag har börjat portionera ut fröerna i alla fall, måste fixa kuvert till er också. Fast jag tror det dröjer någon vecka (minst!) innan jag sänder dem till er.

Fast det kliar allt i Busfingrarna!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon