Gossen Ruda
Alltså Google mm. Jag har redan ett YouTubekonto men där visar jag bara tågvideor. Nu tänkte jag lägga upp ett nytt konto för naturvideor men fick givetvis problem pga att Google har köpt YouTube, eller tvärtom. Trots att jag inte loggat in på G. fick jag ändå automatiskt också ett konto där med en gmail när jag skapade ett konto på YouTube. Jag vill inte ha det så, jag har flera telia-adresser och kan dessutom skapa hur många som helst på min hemsida. Men det gick inte att ändra, jag var fast. Enda möjligheten var att stänga båda kontona, se till att vara urloggad på G. och sen skapa ett nytt konto. Då gick det äntligen bra. Nu håller jag på att ladda upp en film om lärkträdskapningen som blir klar nån gång. Nästan 2 Gb. biggrin.gif Alla dessa gratisnätföretag försöker på alla sätt att ta kontroll över användarna.
gnon49
Ja både Googles o Facebook är några rackare på att kontrollera surfvanor hos dom som använder deras tjänster. har själv blockerat båda så gott det går.
Men Youtube gillar jag och är inne nästan dagligen. Själv har jag ett extra epostkonto på telia webbmail. Använder det som ett slaskkonto om man måste registrera sitt mailkonto typ Facebook. Ett bra tilläggsprogram till firefox är nocript. Blockerar det mesta. Det bästa är nog att radera alla internetspår som planteras på datorn dagligen. Dom behövs när man surfar men bör nog inte ligga kvar i datorn.
Har du samma nick på Youtube?
jaj-51
Vi är övervakade och får massor av reklam som är riktad till oss när vi surfar runt på d.i.v. websidor.

Prova att låna en dator som används av en kvinna!
Där blir det inga motorsågar eller traktorer ...

"Store bror" ser och vet vad vi gör och tänker ...
Myosotis
Otäckt att man är så övervakad. En granne berättade att facebook hade koll på vilken affär sonen handlat i tidigare samma dag, hur kan de veta det? Är det kontokortet eller övervakningskameror eller är vi kanske alla chipmärkta utan att veta om det??! -fear-.gif
Anma
CITAT (Myosotis @ 04-01-2012, 11:55) *
Otäckt att man är så övervakad. En granne berättade att facebook hade koll på vilken affär sonen handlat i tidigare samma dag, hur kan de veta det? Är det kontokortet eller övervakningskameror eller är vi kanske alla chipmärkta utan att veta om det??! -fear-.gif

Det måste ha varit via hans mobiltelefon.
Myosotis
CITAT (Anma @ 04-01-2012, 12:22) *
Det måste ha varit via hans mobiltelefon.

Alltså att han använde den och koordinaterna avslöjades eller?
Anma
CITAT (Myosotis @ 04-01-2012, 12:26) *
Alltså att han använde den och koordinaterna avslöjades eller?

Ja, han var förmodligen inloggad på facebook på mobilen utan att stängt av (eller omedvetet godkänt) automatisk incheckning till olika platser. Vem som helst kan logga en plats på facebook och då blir man automatiskt incheckad där om man är på den platsen och godkänt automatiseringen.
Krångligt förklarat, jag vet. biggrin.gif
Myosotis
CITAT (Anma @ 04-01-2012, 12:36) *
Ja, han var förmodligen inloggad på facebook på mobilen utan att stängt av (eller omedvetet godkänt) automatisk incheckning till olika platser. Vem som helst kan logga en plats på facebook och då blir man automatiskt incheckad där om man är på den platsen och godkänt automatiseringen.
Krångligt förklarat, jag vet. biggrin.gif

Aha, otäckt men då går det att stänga av, det ska jag säga till hans mamma smile.gif
Anma
CITAT (Myosotis @ 04-01-2012, 12:54) *
Aha, otäckt men då går det att stänga av, det ska jag säga till hans mamma smile.gif

Det är ett elände det där. Jag kan inte använda min kalender i mobilen för att den vill synkas med google och det vill inte jag för jag tror att det innebär att google har koll på var jag är.
Myosotis
Storebror ser dig...
Ugglemormor
Nej, det vardagliga anteckningar vill jag ha i min kalender, alltså skriva in det som endast angår mig ..... lämnar inte ut det heller på FB om det inte frågas något speciellt mellan oss som är vänner i irl...... tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon