|
merlin68
22-01-2012, 20:18
Jag kallar mig för merlin68 för att jag gillar legender och berättelser. Merlin var en mytologisk trollkarl som sägs kunna härledas till Myrrdin Wyllt som sägs ha levt på 500-talet. Efter att ha dödad sin systerson som kämpade på motståndarsidan i slaget vid Arfderydd blev han galen av sorg. Han tog sin tillflykt till skogen där han levde med djuren som enda sällskap. Siffran 68 är mitt födelseår:)
Hur har ni valt era namn?
mamamaggan
22-01-2012, 20:25
Mitt namn har jag fått av min yngste sons kompisar som bodde mycket med oss i sommarstugan. Ser det som en ära att ha fått det namnet .
Huggorm
22-01-2012, 20:31
Jag tog namnet för att jag är en lömsk jäkel och gillar mus
herkules
22-01-2012, 20:33
herkules var min hund
*Stintan*
22-01-2012, 20:36
Stintan har jag kallats av en del personer i åratal.
Ingela i Segersberg
22-01-2012, 20:37
Jag heter ju Ingela och bor i Segersberg. Väldigt fantasifullt, eller hur?
Jag funderar på att byta till Cidda Furry. Det skulle jag heta om jag var en Hobbit. Och med tanke på att jag är en och en halvmeter lång så är jag typ en Hobbit.
Anki på Öland
22-01-2012, 20:46
CITAT (Ingela i Segersberg @ 22-01-2012, 20:37)  Jag heter ju Ingela och bor i Segersberg. Väldigt fantasifullt, eller hur? Samma skenande fantasi här också
merlin68
22-01-2012, 20:47
CITAT (Anma @ 22-01-2012, 20:41)  Jag funderar på att byta till Cidda Furry. Det skulle jag heta om jag var en Hobbit. Och med tanke på att jag är en och en halvmeter lång så är jag typ en Hobbit. Fniss  Använde du hobbit namn generatorn http://chriswetherell.com/hobbit/ ? Enligt den borde jag heta Petunia Burrows of Tuckborough
Aqvakul
22-01-2012, 21:26
Jag råkade av misstag (trodde inte det skulle synas) få användranamnet aq42, vilket var del av en datainloggning. Eftersom jag så småningom blev ganska trött både på det konstiga namnet och alla frågor om det så hittade jag på något liknande: aqvakul. Den enda som protesterade mot namnbytet var Myo....
CITAT (merlin68 @ 22-01-2012, 20:47)  Fniss  Använde du hobbit namn generatorn http://chriswetherell.com/hobbit/ ? Enligt den borde jag heta Petunia Burrows of Tuckborough  Nej, inte den sidan. Minns inte viken det var. Enligt den där sidan skulle jag heta Daisy Bumbleroot of Haysend
RibesRubusVitis
22-01-2012, 21:40
Ribes = vinbär, krusbär Rubus = hallon, björnbär, åkerbär Vitis = vindruvor alla i den ordningen som jag började odla dem…
För att min katt som dog i höstas 21,5 år dammal hette Pezt - hon var verkligen min lilla pest!  Det var lika skoj varje gång man kom till veterinären och de frågade efter hennes namn - de såg lika förskräckta och sedan roade ut! Många gånger räcker det ju inte med bara fyra bokstäver i sitt alias så då blev det Peztis - passar mig perfekt för jag kan vara en pest (fråga min man!), tror dock inte att jag är så peztig här på forumet...
Här är en gammal tråd som jag startade, är också road av detta. Kul dock med en ny tråd eftersom det är många nya medlemmar!
Monarda
22-01-2012, 22:03
En av mina största favoriter i trädgården - därför blev det Monarda.
[attachment=67397:P7240229.jpg]
Meriona
22-01-2012, 22:10
......
Det bidde initialerna. Inte särskilt upphetsande. Ganska fantasilöst egentligen. Men va då.
Noak, för att jag kände mig som tusen år gammal just då. Borde egentligen varit gumman Noak, eller fru Noak kanske?
malcolm
23-01-2012, 07:07
Mitt nick är taget rakt ur luften, syftar inte på någonting och jag valde att stava det med liten begynnelsebokstav av en speciell anledning. Hade samma nick på en kontaktsajt där jag var med och stavade då med stort M men det var i alla fall ingen som skrev det så och då fick det bli litet m på Odla där de flesta skriver Malcolm.
Eva i Skåne
23-01-2012, 08:43
CITAT (RibesRubusVitis @ 22-01-2012, 21:40)  Ribes = vinbär, krusbär Rubus = hallon, björnbär, åkerbär Vitis = vindruvor alla i den ordningen som jag började odla dem… Detta var en kul förklaring att läsa! Tack Själv hör jag till dom fantasifulla. Det finns väl bara några tiotusental andra Eva i Skåne
Jag kallar mig för Pius, det är en fd jobbarkompis som började kalla mig för det, för länge sedan. Pius och Pia, som jag egentligen heter, är samma namn. Bägge betyder from, vilket jag för det mesta är, jär jag inte är o-from. Pius
Skruttis
23-01-2012, 09:34
Jag är liten och skruttig. Så enkelt är det.
Jag kallades torvan när jag var ung då det associerar till mitt namn.
CITAT (Pius @ 23-01-2012, 08:59)  Jag kallar mig för Pius, det är en fd jobbarkompis som började kalla mig för det, för länge sedan. Pius och Pia, som jag egentligen heter, är samma namn. Bägge betyder from, vilket jag för det mesta är, jär jag inte är o-from. Pius När du känner dig eller gör något typiskt manligt får du kalla dig för Pius och annars i normala fall så får du kalla dig för Pia (förutsätter att du är en kvinna).  Och när du känner dig lite hetsig så får det bli Opius eller Opia...
evelina
23-01-2012, 11:00
Mitt är ett smeknamn sedan massor med år, så det bara blev det.
Nu har jag suttit och läst igenom alla inlägg i denna tråd samt i de trådar som det hänvisas till. Oerhört skoj och intressant läsning på många olika sätt.
Vad många det var som var aktiva förr men som jag inte har sett under de tre åren jag varit här. Och så var det en hel del som jag fortfarande saknar i diskussioner och kunskapsinlägg, som var väldigt aktiva då men som också har slutat umgås med oss här på Odla.
Så. Nu var jag lite nostalgisk ett tag. Nu ser vi framåt med nya friska tag!
Gossen Ruda
23-01-2012, 11:55
http://sv.wikipedia.org/wiki/Emil_Ruda Från början en reaktion på alla fördömanden som kom när jag började skriva om Roundup. Fast jag ställer sällan till med bråk själv men backar inte när någon annan vill bråka. Egentligen är jag mycket snäll privat.
herkules
23-01-2012, 12:33
CITAT (Gossen Ruda @ 23-01-2012, 11:55)  /.../Egentligen är jag mycket snäll privat. du är som jag då
emmas matte
23-01-2012, 12:38
Jag är Emmas matte. Fantasilöst, men lätt att komma ihåg
Ugglemormor
23-01-2012, 13:08
Jag gillar ugglor bl. a. av fåglarna och ville heta ugglemor, men den var upptagen så det blev som det blidde......
Mitt nick består av initialer (dock inte mina egna) samt start och slutår.
hattstugan
23-01-2012, 17:12
hatt stugan för att huset jag bor i såg ut som Hattstugan när det byggdes! Enligt mina barn som var små då!
Att det blev lite h i början är ren slöhet!
Garden bliss
23-01-2012, 20:30
Garden bliss för att den ultimata trädgården är en engelsk "cottage garden", och när man ser ett praktexempel fylls man av ... garden bliss!
Fjortispower
23-01-2012, 20:54
Hette förr "Fjortizzeen" men glömde lösenordet rätt så snabbt efter att jag reggade mig, så min nya fick bli "Fjortispower". Det kommer från en "vild" fest jag var på en gång, där något gick så snett att jag "klädde ut mig" till en fjortis och där jag "slog igenom". Sedan blev det kvar lite.
[attachment=67410:cheerleader.gif]
Skulle vara anonym och valde Wilma för jag gillar wilmer x och wilma var det kvinnliga alternativet. Wilma var upptaget, jaha, så jag provade Wilmer som i Wilmer x. Såbra, det var inte taget. Ooops, jaha, jag blev visst man. Så långt tänkte jag inte när jag satt där och provade mig fram..... Så nu är jag Wilmer.
CITAT (Ugglemormor @ 23-01-2012, 13:08)  Jag gillar ugglor Och fuchior...
CITAT Mitt namn var upptaget, allt jag provade var upptaget, så ville jag vara lite hemlig på den tiden, så tänkte jag och tänkte... SÅ slog det mig att jag är ju Wilmer-x fans, då får jag väl heta Wilmer?! Att Wilmer är en man slog mig däremot INTE. Blev generad när jag insåg det och började skriva under med Wilma för att hinta om att jag är kvinna. Ännu värre är det NU då jag skulle kunna skriva under med mitt namn, men nu vill jag inte röra till det längre ; så jag är Wilma så länge. Djuren har ju inga nick, så den som vill kan lista ut vem jag är ändå och vad gör det.
Wilma Svarade i fel tråd nyss  förlåt.. En Abbe med humor  , skrev fel nick.. Citatet taget från en gamml tråd..
Skulle egentligen haft nick och lösenord tvärtom, men skrev fel, så ... "omk" är min signatur på jobbet ...
CITAT (omk @ 23-01-2012, 22:17)  Skulle egentligen haft nick och lösenord tvärtom, men skrev fel, så ... "omk" är min signatur på jobbet ...  Jag tänker alltid på omg (oh my god) fast felstavat när jag ser din signatur.
Biggan_
23-01-2012, 23:34
Jag är Biggan i mitt dagliga liv också.
Gossen Ruda
24-01-2012, 08:59
CITAT (Biggan_ @ 23-01-2012, 23:34)  Jag är Biggan i mitt dagliga liv också.  Förhoppningsvis inte argbiggan?
Aqvakul
24-01-2012, 09:21
CITAT (Gossen Ruda @ 24-01-2012, 08:59)  Förhoppningsvis inte argbiggan?  Tvärtom!
ängsvädd
24-01-2012, 09:39
Ängsvädd= min favvoblomma - så enkelt var det
Mårbacka
24-01-2012, 20:26
Mårbacka - min första blomma från tonåren och starten på mitt stora pelargonintresse!
Överbölingen
24-01-2012, 23:03
Vid min ålder minns man inte från forum till forum vad man har för nick. Därför har jag nicknamnet "överbölingen" för byn där jag odlar heter Överböle. Detta på alla fora. Ibland blir det "verblingen" pga vissa program är engelska och inte har å, ä och ö. Att spela teater är inte mitt område. Jag tycker och tänker ju i alla fall på samma sätt som vanligt. Jag är och förblir jag.
Ja då så många verkade använda/heta Irene så blev det ju så originellt med Iren:-):-):-)
Anma, varför inte heta som figuren på din älsklingsmuminmugg?
Jag hör också till de idérika som hittar på bra forumnamn, hehe! Heter ju Sylvia irl och ingen har kommit på ett bra nicknamn till mig!!
CITAT (Sylvia @ 26-01-2012, 15:36)  Anma, varför inte heta som figuren på din älsklingsmuminmugg?  Ja, inte helt fel tänkt, men jag har 20 muminmuggar och favoriten ändras hela tiden.  Denna på min avatar är min första mugg, så den är så klart lite speciell.  Jag skulle vilja byta namn här på odla, men de som bytt har fått mycket skit för det och det vet jag inte om det är värt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|