Full version: Råttjävel!
Sidor: 1, 2
Cacki
CITAT (Gossen Ruda @ 06-02-2012, 10:11) *
Ingen fara, det är varmt och gott nere i kloakerna där den hör hemma. biggrin.gif

...men där luktar ju skit...va´taskig du e´! flirting.gif
skånepåg
Var lever de andra miljonerna av möss och råttor nånstans?
Har du inte sett den nya råttfällan de har i kloakerna numera som hugger huvet av de kräken biggrin.gif
Huggorm
CITAT (skånepåg @ 07-02-2012, 12:38) *

Möss lever i skogen eller var som helst i naturen. Svartråttor är ju utdöda i Sverige, det kanske vore något för vargvurmarna att satsa på istället? Brunråttor följer efter och lever nära människor, jag tror inte de finns några helt och hållet i naturen här i Sverige.
skånepåg
Hehe jo sant, men de vanliga råttorna börjar ju bli problem även i Sverige =/

And Btw, jag såg dig precis på Aspis forumet, om det var du =)
Gossen Ruda
Nästa kapitel i råttföljetongen. Plötsligt ficck jag syn på råttis eller en släkting i färd med att norpa äpplen jag slängt ut till fåglarna. Nu har den flyttat ut till området runt mina komposter och hade grävt ut under varmkomposten. Som fö är genomfrusen. När jag gick ut och välte undan den kilade råttis iväg och in under ytterklädseln till grannens hus. Jag får prata med honom, han har visst haft problem med råttor där förut. Jäkla kräk. ranting.gif Jag fick några bilder på den.

Anma
Vilken sötnos! Synd att de ska vara såna skadedjur.
Huggorm
Läge för luftgevär
jaj-51
Min granne van slget mot rottorn med hjälp av bilen och en lång slang från avgasröret.
Azur
CITAT (skånepåg @ 07-02-2012, 12:38) *

De allra flesta lever kring människan - stadsmiljöer är bra för råttor - men de finns även i naturen, fast jag vet inte om de går ända ut i storskogen. I "halvvild" miljö som t.ex. buskbården kring åkrar är de mycket skygga och håller mycket låg profil, man ser nästan aldrig djuret men man kan hitta hålen: inte igenpluggade med jord som hos sork och mullvad, betydligt grövre än hos mus men inte lika grova som hos kanin.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon