Sidor: 1, 2
green
Vilken kändis skulle ni helst vilja bjuda hem på middag för en kväll? Och finns det något särskilt ni skulle tillaga isf? Jag tycker att det skulle vara ganska coolt att bjuda hem Mick Jagger, och då skulle jag nog bjuda på någon form av asiatisk rätt med fisk och ris. Annars så känns det som att Mark Levengood (ska för övrigt se hans nya föreställning) skulle kunna bli en ganska trevlig gäst, men då vet jag inte vad jag skulle tillaga.
*Stintan*
Anders Borg kanske och då skulle jag bjuda honom på havregrynsgröt.
andersen
kjerstin dellert hadde varit trevligt att ha som middagsgäst.

Glömde ju vilken mat som vi skulle äta, stekt gös med färskpotatis, efterätt lingonpäron med gammeldags vaniljglass.
herkules
janis joplin - vi skulle äta popcorn och dricka southern comfort
*Stintan*
CITAT (herkules @ 31-01-2012, 17:45) *
janis joplin - vi skulle äta popcorn och dricka southern comfort

Jaaa den skulle jag vilja vara med på tummenupp.gif
ninnisky
Jag skulle bjuda hem Leif GW på en midsommarlunch!
Gunilla T
CITAT (*Stintan* @ 31-01-2012, 18:05) *

Jag också bara jag slapp dricka Southern comfort (äcklig)

Om jag själv skulle bjuda någon blev det nog Johan Rockström och Anders Wijkman. Eftersom jag är urusel på matlagning skulle jag beställa en vegetarisk rätt från någon välrenommerad restaurang. Att dricka till maten - det halvdåliga rödvinet la Gunilla.
Huggorm
CITAT (ninnisky @ 31-01-2012, 18:09) *
Jag skulle bjuda hem Leif GW på en midsommarlunch!

Bra val, det är en intressant person. Jag kan inte komma på någon bättre själv.
mamamaggan
Vi har haft en sådan här tråd förut och jag svarar likadant som då , Hitler !

Jag tycker det skulle vara intressant att få höra varför det blev som det blev. Hur tänkte kar'ln ?Eller tänkte han överhuvudtaget inte ?

Vad jag skulle bjuda på ? Någon typisk judisk mat förstås . naughty.gif
RB9310
CITAT (mamamaggan @ 31-01-2012, 18:37) *
Vi har haft en sådan här tråd förut och jag svarar likadant som då , Hitler !
Jag tycker det skulle vara intressant att få höra varför det blev som det blev. Hur tänkte kar'ln ?Eller tänkte han överhuvudtaget inte ?
Vad jag skulle bjuda på ? Någon typisk judisk mat förstås . naughty.gif

Läs Mein Kampf så slipper du träffa fanskapet. Ett varningens finger dock för att boken är seg och innehåller en massa rappakalja.
Huggorm
Kanske Anders Behring Breivik istället för Hitler? Han har nog bara påbörjat sina planer, så det vore ett intressant samtal
Edit: Jag bjuder honom på kebab i såna fall biggrin.gif
mamamaggan
CITAT (RB9310 @ 31-01-2012, 19:30) *
Läs Mein Kampf så slipper du träffa fanskapet. Ett varningens finger dock för att boken är seg och innehåller en massa rappakalja.

Att läsa en bok är väl inte detsamma som att träffa en människa ? Nu var det också det som vi skulle skriva om , vem vi ville bjuda på middag .

Eftersom jag är mer eller mindre aktiv i kampen mot nynazism så tycker jag det skulle vara oerhört intressant att få träffa just Hitler.

CITAT (Huggorm @ 31-01-2012, 19:32) *
Kanske Anders Behring Breivik istället för Hitler? Han har nog bara påbörjat sina planer, så det vore ett intressant samtal
Edit: Jag bjuder honom på kebab i såna fall biggrin.gif

tummenupp.gif
andersen
Ja ha,förstod inte att man kunde äta middag med döda personer... då blir ju utbudet så mycket större.
RB9310
CITAT (mamamaggan @ 31-01-2012, 19:36) *
Att läsa en bok är väl inte detsamma som att träffa en människa ? Nu var det också det som vi skulle skriva om , vem vi ville bjuda på middag .

Eftersom jag är mer eller mindre aktiv i kampen mot nynazism så tycker jag det skulle vara oerhört intressant att få träffa just Hitler.
tummenupp.gif

Ja jag förstår det. Det var väl mer mitt uttryck över en väldigt skadad och udda människa. Måste ju komma på någon själv.... Just det, skulle gärna träffa Jack Black över en middag.
herkules
CITAT (*Stintan* @ 31-01-2012, 18:05) *

kom igen bara! jag tror det skulle blivit en helt fantastiskt afton!
herkules
CITAT (andersen @ 31-01-2012, 19:56) *
Ja ha,förstod inte att man kunde äta middag med döda personer... då blir ju utbudet så mycket större.

tänkte inte på det. fast för mig är janis i allra högsta grad levande smile.gif
Huggorm
CITAT (herkules @ 31-01-2012, 20:28) *
tänkte inte på det. fast för mig är janis i allra högsta grad levande smile.gif

Knarkade inte hon ihjäl sig någon gång på sjuttiotalet?
herkules
CITAT (Huggorm @ 31-01-2012, 20:30) *
Knarkade inte hon ihjäl sig någon gång på sjuttiotalet?

ja, det sägs att hon dog av en överdos heroin. men hennes musik lever.
Blomstertanten
Martin Luther King tummenupp.gif
Vet i sjutton vad jag skulle bjuda honom på g.gif Men eftersom det i alla fall aldrig kommer ske så struntar jag i att fundera på det tongue.gif
Kanske bättre att bjuda nån som det finns en liten chans att hon/han tackar ja unsure.gif
Men så var det ju det där med att det skulle vara en kändis, den jag vill bjuda är ju ingen kändis dunno.gif
Fast lite känd här i alla fall giggle.gif
Huggorm
CITAT (Blomstertanten @ 31-01-2012, 20:34) *
Men så var det ju det där med att det skulle vara en kändis, den jag vill bjuda är ju ingen kändis dunno.gif
Fast lite känd här i alla fall giggle.gif

Säg en tid och en plats och jag kommer coolgleam.gif
Blomstertanten
CITAT (Huggorm @ 31-01-2012, 20:38) *
Säg en tid och en plats och jag kommer coolgleam.gif

Ledsen men det var inte dej jag tänkte på! trostar.gif
Aqvakul
Jesus från Nasaret, eftersom han verkar ha varit en karismatisk person.
(Han skulle troligen bli helt förskräckt när han fick reda på hur mycket rabalder han ställt till med)
Wilmer
Funderar... Jo, min pappa. Skulle vara kul att få träffa honom som vuxen och få se honom med vuxna ögon! Kändis i min värld tummenupp.gif

Då skulle jag bjuda på någon av hans paradrätter, tex. blodpudding med rårörda lingon och riven vitkål.
Uggi
Ingemar Stenmark, vad mycket vi skulle ha att prata om.

Vanlig husmanskost går nog hem hos Ingemar.
omk
Joe Strummer.
Vi skulle käka fish´n chips, dricka öl och lyssna på musik; RIKTIGT HÖGT !!!
Skruttis
Skulle helst vilja bjuda två personer. Mina biologiska föräldrar.
Jag är nyfiken på vem de är.
Maten, tja, något vegetariskt. Tofu med nudlar och grönsaker kanske.
Meriona
Jag skulle helt klart bjuda Sudden. (Mats Sundin själv alltså, inte min döda gerbil som var uppkallad efter honom).

Men vad bjuder man på då? Han får nog önska sig nåt helt enkelt....
innocent.gif
Klint
Sudden gillar Red bull och vodka Ja det är ju ingen middag men före kanske?
malcolm
Min pappa som dog 1980, han skulle få en köttbit och fransk potatisgratäng. Mjölk till för det drack han till ALLT även om det vankades snaps.
Monarda
Sten Broman skulle jag gärna se som middagsgäst, det blev nog inte tråkigt en sekund. En fantastiskt personlighet med en humor helt i min smak.
Här är några dråpligheter:

Ni vet väl att det heter Rammlösa och inte Raamlösa, som dom där språkimbecillerna i Stockholm inbillar sig. Men dom säger väl saamlag också!

Jag tycker att surströmming smakar som att äta ansjovis på dass.

Det värsta man kan servera mig är isvatten. Vatten är giftigt. Det visste redan Jesus. Han förvandlade vatten till vin så fort han fick syn på det.

Kan verkligen rekommendera hans bok "Upplevelser av 1900-talet."

Anma
Jag skulle vilja äta middag med Reineldt. Förut sa jag att jag skulle hellre skjuta mig än det men jag har ändrat mig. Trerätters skulle han få. Fiskbullar till förrätt, pölsa till huvudrätt och finsk memma till efterrätt. Förhoppningsvis gillar han inget av det.
Huggorm
CITAT (Anma @ 01-02-2012, 19:42) *
Jag skulle vilja äta middag med Reineldt. Förut sa jag att jag skulle hellre skjuta mig än det men jag har ändrat mig. Trerätters skulle han få. Fiskbullar till förrätt, pölsa till huvudrätt och finsk memma till efterrätt. Förhoppningsvis gillar han inget av det.

Maten lär väll vara det mest positiva på den middagen, för jag antar att konversationen lär handla om sjukförsäkringar och inte mycket annat
Gossen Ruda
Jag skulle kunna tänka mig att anordna ett barnkalas för en ung Muhammed och bjuda på svampstuvning med lömsk flugsvamp. laugh.gif Ett dödsfall istället för miljontals andra. devil.gif
Tikka
Tror jag skulle vilja bjuda Dalai lama på middag o han skulle själv få önska vad vi skulle äta.
Anma
CITAT (Huggorm @ 01-02-2012, 19:49) *
Maten lär väll vara det mest positiva på den middagen, för jag antar att konversationen lär handla om sjukförsäkringar och inte mycket annat

Sjukförsäkringar, arbetslöshet, äldreomsorg, vård och omsorg, ungdomsarbetslöshet, skatter, jämlikhet och mycket annat. Tror att det blir en 10 timmars middag.
Huggorm
CITAT (Anma @ 01-02-2012, 20:36) *
Sjukförsäkringar, arbetslöshet, äldreomsorg, vård och omsorg, ungdomsarbetslöshet, skatter, jämlikhet och mycket annat. Tror att det blir en 10 timmars middag.

Tänk om det blir han som lyckas övertyga dig istället då?
Anma
CITAT (Huggorm @ 01-02-2012, 20:38) *
Tänk om det blir han som lyckas övertyga dig istället då?

Hahahaha... hahaha.... haha.

Så. Inte göra politik av denna tråd också.
Motti
Helt klart Per Morberg !skulle sitta som en smäck här eftersom vi lagar mycket mat från grunden mycket husmanskost grytor osv och dessutom jagar min man så det skulle bli en hit med Per som middagsgäst smile.gif
turtles
Jag tror också att Per Moberg skulle vara en bra middagsgäst, men då skulle han få stå för maten laugh.gif Men enligt aftonbladet så vill de flesta äta påskmiddag med Mark Levengood. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14644057.ab Hans nya föreställning är för övrigt superb bra
malcolm
Jag skulle vilja äta middag tillsammans med Mariko Shinoda från AKB48, helst i Tokyo då och gärna med ett konsertbesök efteråt. Nämner inte henne för att hon verkar snyggast eller något sådant men hon är den enda som jag hört (på video) som verkar tala hyfsad engelska av tjejerna.

[attachment=69338:MarikoSh...edress02.jpeg]
merlin68
Brigitte Bardot. Hon håller ju på med djurrättsfrågor så vi skulle säkert ha en del samtalsämnen...sedan är hon ju vegetarian som jag så då blir det inga problem med maten heller smile.gif
mosquito
CITAT (turtles @ 13-04-2012, 03:09) *
Jag tror också att Per Moberg skulle vara en bra middagsgäst, men då skulle han få stå för maten laugh.gif Men enligt aftonbladet så vill de flesta äta påskmiddag med Mark Levengood. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14644057.ab Hans nya föreställning är för övrigt superb bra

Trodde ändå att Mikael Persbrandt skulle finnas med på listan. Själv skulle jag nog vilja bjuda hem Henrik Lundqvist från New York Rangers o då bjuda på maffiga hamburgare.

Ska för övrigt se Mark Levengoods show Sound of Mark på söndag.
batski
Måste man välja en? wink.gif De första två jag kom att tänka på var Paul McCartney och P!nk tongue.gif

Tror jag skulle bjuda på något Asien eller Italien-inspirerat med vin till. Och till efterrätt raw jordgubbspaj.
Gossen Ruda
CITAT (malcolm @ 18-04-2012, 16:21) *
Jag skulle vilja äta middag tillsammans med Mariko Shinoda från AKB48, helst i Tokyo då och gärna med ett konsertbesök efteråt. Nämner inte henne för att hon verkar snyggast eller något sådant men hon är den enda som jag hört (på video) som verkar tala hyfsad engelska av tjejerna.

[attachment=69338:MarikoSh...edress02.jpeg]

Finns det plats för en till vid bordet? rolleyes.gif
Gita
Jag är oerhört nyfiken på ,ja hör och häpna, Clark Olofsson. Jag hörde för ett tag sedan ett radioprogram med/om honom, en väldigt intelligent och charmig person som skapat egna moralregler helt utanför vad vi i allmänhet accepterar . Jag skulle vilja veta mer om varför hans liv blivit så som det blivit, varför han valde den väg han gått.
Gita
malcolm
CITAT (Gossen Ruda @ 26-04-2012, 12:00) *
Finns det plats för en till vid bordet? rolleyes.gif

Det är väl klart! tummenupp.gif
batski
CITAT (Bennys trädgård @ 28-04-2012, 22:37) *
Jag hade bjudit Pamela Anderson, hetaste fruntimret som existerar.
Eftersom hon är vegetarian så hade jag bjudit henne på sallad.
Hade gått till väga precis som denna karln i detta klipp:
macho sallad
Juckandet hade jag dock sparat till efterättrolleyes.gif

Bara sallad? Tror du inte stackars Pamela skulle bli hungrig då? tongue.gif
Eva i Skåne
Denna rubriken har jag läst många gånger och varje gång fastnar jag in funderingar på vem jag verkligen skulle vilja bjuda på middag.
Jag tror jag väljer min mormor (eg min mammas fostermor) som dog när jag var nio. Det skulle vara så intressant att höra om hennes liv.
Slottsstek åt dom på söndagarna när mamma växte upp. Det tror jag skulle vara ett bra val.
ninnisky
CITAT (Eva i Skåne @ 05-05-2012, 15:03) *
Denna rubriken har jag läst många gånger och varje gång fastnar jag in funderingar på vem jag verkligen skulle vilja bjuda på middag.
Jag tror jag väljer min mormor (eg min mammas fostermor) som dog när jag var nio. Det skulle vara så intressant att höra om hennes liv.
Slottsstek åt dom på söndagarna när mamma växte upp. Det tror jag skulle vara ett bra val.

Först av alla skulle jag vilja bjuda Leif GW (vi har setts förut och jag har sagt det tidigare) och Carl Bildt (vi har inte setts) och sedan alla odla vänner. Tänk vilken härlig middag det skulle bli biggrin.gif och jag skulle bjuda på just
slottsstek med gräddsås, gelé och inlagd gurka- precis det som min älskade mormor också bjöd på så ofta om söndagarna !
Bengalow
Olof Palme.
Jag har träffat honom em gång tidigare, och det är/var en ytterst ödmjuk och trevlig person, med stor humor och starkt engagement för de svaga i världen. Jag hade gärna sett att han inte blev beskjuten och mördad - Sveriges i särklass största personlighet/kändis i världen, så må Patrik Sjöberg och Björn Borg säga vad de vill, men några gator och torg i andra länder har dom inte fått uppkallade efter sig...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon