Full version: Hur gör jag?
Överbölingen
I fredags beåt vi "Jämtlandsmenyn" på Gamal Teatern. Suveräna rätter men det var ju finalisternas recept, allt från förrätt, varmrätt och dessert.

I en älgcarpattio ingick friterade trattkantareller. Som "punkt" var de helt fantastiska. Men knaprig svamp, 3/4 för hårda finskurna rotsaker och en sladdrig tunn skiva älg gick inte hem vare sig hos frugan eller hos mig.

Däremot så var trattisarna en suverän höjdare.
Är det någon som vet?
Och kanske kan ge ett litet tips hur man gör.
Fritterde "rena". Alltså utan frittyrsmet.

Skulle faktiskt kunna ätas som snacks till en drink i stället för feta jordnötter. Och till viltpathé.
Motti
Jag skulle nog lägga dom i en liten marinad med olivolja en nypa salt en doft vitlök och en liten skvätt äppelcidervinäger ,sedan skulla jag låta dom ligga en fyra timmar lägga dom på ett papper så de rinner av ordentligt sedan skulle jag nog fritera dom i Rapsolja(inte olivolja) hastigt ,kan tänka mig att det går fort att fritera dom !ska nog ta och testa det låter jättegott och annorlunda :)Friteringen är väl lite så att man får prova sig fram vad som är bäst i tid men jag skulle tro att det tar en halv minut ingefär.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon