Full version: Hur gr jag?
verblingen
I fredags bet vi "Jmtlandsmenyn" p Gamal Teatern. Suverna rtter men det var ju finalisternas recept, allt frn frrtt, varmrtt och dessert.

I en lgcarpattio ingick friterade trattkantareller. Som "punkt" var de helt fantastiska. Men knaprig svamp, 3/4 fr hrda finskurna rotsaker och en sladdrig tunn skiva lg gick inte hem vare sig hos frugan eller hos mig.

Dremot s var trattisarna en suvern hjdare.
r det ngon som vet?
Och kanske kan ge ett litet tips hur man gr.
Fritterde "rena". Allts utan frittyrsmet.

Skulle faktiskt kunna tas som snacks till en drink i stllet fr feta jordntter. Och till viltpath.
Motti
Jag skulle nog lgga dom i en liten marinad med olivolja en nypa salt en doft vitlk och en liten skvtt ppelcidervinger ,sedan skulla jag lta dom ligga en fyra timmar lgga dom p ett papper s de rinner av ordentligt sedan skulle jag nog fritera dom i Rapsolja(inte olivolja) hastigt ,kan tnka mig att det gr fort att fritera dom !ska nog ta och testa det lter jttegott och annorlunda :)Friteringen r vl lite s att man fr prova sig fram vad som r bst i tid men jag skulle tro att det tar en halv minut ingefr.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon