|
merlin68
09-02-2012, 09:05
Skulle köpa underkläder, närmare bestämt vanliga enkla enfärgade bomullstrosor i går. Först var jag på Lindex där de kostade 69,90kr och man fick 3 för priset av två. De hade även billigare för 59,90 men dessa var mönstrade vilket jag inte ville ha. Det var för dyrt för mig - det hade ju blivit hela 280kr för sex par trosor Det blev Hm till slut 3 par för 99,90. Även det dyrt men iallafall 80kr billigare än Lindex. Säkert småbarn som sydde dessa trosor oavsett Lindex eller HM. Kvalitén verkade inte vara bättre på något av dessa ställen så det motiverar inte heller prisskillnaden. Jag fattar inte hur vanliga trosor kan vara så in i norden dyra? Tygåtgången är ju inte särskilt stor
Åsa, mälardalen zon 2
09-02-2012, 09:36
Jo ska man se till tygåtgång är ju underkläder (+badkläder) ganska dyra.
Har dock slutat köpa bomullstrosor, köper bambutrosor istället är mer miljövänligt, mer hygieniskt (antiseptiskt material) + ännu mjukare att ha mot kroppen. Kostar ungefär som bomullstrosorna gör i många butiker = 50-60kr st
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 09-02-2012, 09:36)  Jo ska man se till tygåtgång är ju underkläder (+badkläder) ganska dyra.
Har dock slutat köpa bomullstrosor, köper bambutrosor istället är mer miljövänligt, mer hygieniskt (antiseptiskt material) + ännu mjukare att ha mot kroppen. Kostar ungefär som bomullstrosorna gör i många butiker = 50-60kr st Aldrig hört talas om bambutrosor. Låter intressant!
Åsa, mälardalen zon 2
09-02-2012, 09:52
Bambutrosor säljs nog främst på nätet. Kräver inte lika mycket bekämpningsmedel som bomull, är naturligt antiseptiskt, kan tvättas i 60 grader, andas bättre än bomull = bra ifall man brukar få svampinfektioner, är inte samma bambu som pandan äter så man stjäl ju inte mat från dem heller. Brukar köpa standardmodeller som ex. Laba har i sitt sortiment, men det finns ju ännu snyggare bambuunderkläder men då kostar de såklart mer. man kan söka på ord som ex. bambutrosor och bambuunderkläder så brukar man hitta en del.
Har även t-shirtar, strumpor och liknande i bambu, väldigt skönt material.
Bambukalsonger har jag använt i snart 5år, helt oslagbart mjukt och så torkar det på ett bättre sätt än bomull. bambu under och ullfrotte t ex woolpower utanpå (jag ogillar kliet..) är perfekt vinterklädsel kallingarna och T shirtarna håller lika bra som bomull trots att mina bambu är tunnare, det enda jag är fundersam på är strumpor i bambu, för mig har de haft lite sämre hållbarhet i arbete (under yllesockar i skogskängor) än t. ex. coolmax men bambumaterialet är underbart! kolla denna länk, inget toppmode men bruksläder till ok priser. http://www.idefixteko.se/open_produkter/de....asp?plats=1270
herkules
09-02-2012, 11:24
CITAT (Hans T @ 09-02-2012, 11:06)  Bambukalsonger har jag använt i snart 5år, helt oslagbart mjukt och så torkar det på ett bättre sätt än bomull. bambu under och ullfrotte t ex woolpower utanpå (jag ogillar kliet..) är perfekt vinterklädsel kallingarna och T shirtarna håller lika bra som bomull trots att mina bambu är tunnare, det enda jag är fundersam på är strumpor i bambu, för mig har de haft lite sämre hållbarhet i arbete (under yllesockar i skogskängor) än t. ex. coolmax men bambumaterialet är underbart! kolla denna länk, inget toppmode men bruksläder till ok priser. http://www.idefixteko.se/open_produkter/de....asp?plats=1270extraförstärkta vid tå och häl: http://www.greentex.se/underklader/strumpor/herrstrumpor/
*Stintan*
09-02-2012, 11:29
Men hur kan man tycka att 99,90 för 3 par trosor dvs 33,30 kr st är dyrt? Tycker inte att 280 för 6 par är särskilt dyrt heller.
För mig ska underkläder vara bekväma, struntar fullkomligt i om de är fina. Men enfärgade ska de vara.
Åsa, mälardalen zon 2
09-02-2012, 12:00
CITAT (Hans T @ 09-02-2012, 11:06)  Bambukalsonger har jag använt i snart 5år, helt oslagbart mjukt och så torkar det på ett bättre sätt än bomull. bambu under och ullfrotte t ex woolpower utanpå (jag ogillar kliet..) är perfekt vinterklädsel kallingarna och T shirtarna håller lika bra som bomull trots att mina bambu är tunnare, det enda jag är fundersam på är strumpor i bambu, för mig har de haft lite sämre hållbarhet i arbete (under yllesockar i skogskängor) än t. ex. coolmax men bambumaterialet är underbart! kolla denna länk, inget toppmode men bruksläder till ok priser. http://www.idefixteko.se/open_produkter/de....asp?plats=1270Det var ju jättesnygga bambutrosor till bra prisi den länken och det är ju min pappas favoritbutik (han brukar handla direkt i butiken i surahammar, min farmor bor där), kan ju bara pricka för det jag vill ha i katalogen + storlek och be honom shoppa. (var dock mycket i small som var slut just nu men de kanske får in mer)
Elisabeth-Västkustkolonisten
09-02-2012, 12:04
Men hur bra kan det vara med antiseptiska underkläder? När det hela tiden varnas för alla antiseptiska medel?????
Åsa, mälardalen zon 2
09-02-2012, 12:10
Bambu är naturligt antiseptiskt = bakterier trivs inte så bra att växa i sånt material, det man varnar för är underkläder och sånt man behandlat med kemikalier för att de ska bli antiseptiska.
merlin68
09-02-2012, 14:16
Bambu låter bra, tack för tipset  . Vill helst ha naturmaterial nära kroppen till vardags det känns skönast
malcolm
09-02-2012, 14:27
Jag har ingen erfarenhet av priser på trosor men kalsonger brukar jag köpa i flerpack på Kapp Ahl.
Gossen Ruda
09-02-2012, 14:55
Kan inte låta bli att berätta om mailet jag fick från Haléns idag, jag har köpt kalsonger på postorder där en gång så jag dränks av mail och kataloger. Titeln på dagens mail: Vilken bikinityp är du?  Svaret är väl att jag drägglar över alla kvinnor i bikini.  Kan de inte hålla ordning på kunderna och dela in dem i olika kön?
herkules
09-02-2012, 15:04
kön är ute, nu är vi alla en HEN så passa du på att köpa dig en bikini!
malcolm
09-02-2012, 15:23
Heter väl mankini när det gäller män.  [attachment=67808:zz.jpeg]
*Stintan*
09-02-2012, 15:24
Gossen Ruda
09-02-2012, 15:27
Minibikini med stringtrosa, finnes detta med plats för en karl? Än så länge är vi inte tvungna att amputera vissa detaljer för att passa in i quersamhället men det kommer nog. Hoppas vi inte tramsar sönder tråden för merlin nu, du får säga till.
CITAT (merlin68 @ 09-02-2012, 09:05)  Jag fattar inte hur vanliga trosor kan vara så in i norden dyra? För att de går att sälja för det priset. Att de bara kostar ören i material och tillverkning spelar inte så stor roll när det inte förekommer priskonkurrens. Gäller också t.ex. strumpor, läsk, plastpåsar, och pommes frites.
merlin68
09-02-2012, 17:51
CITAT (Azur @ 09-02-2012, 17:14)  För att de går att sälja för det priset. Att de bara kostar ören i material och tillverkning spelar inte så stor roll när det inte förekommer priskonkurrens.
Gäller också t.ex. strumpor, läsk, plastpåsar, och pommes frites. Där har du rätt. De som odlade bomullen och de som sydde trosorna får nog nästan inga pengar alls, största prispåslagen sker nog i mellanleden och så lägger affären till sin vinstmarginal. Jag tycker det är dyrt med trosor för nästan 70 kr men så köper jag i princip alla mina kläder begagnad på tradera eller blocket för knappt några pengar alls och så byter jag kläder med "likasinnade". Men underkläder köper jag nya, inte så kul med begagnade trosor liksom  Sista två gångerna köpte jag underkläder i utlandet där de var mycket billigare, så jag var inte alls beredd på Lindex "prischocken"  . Som jämförelse så kostade dagens middag för 6 personer sammanlagd mindre än 40kr!!! Pasta med sardin-gremolata ( 2 påsar 500 gr pastaskruvar = 10kr, 3 burkar sardiner i olja = 18kr, 2 citroner = 7kr, olivolja låt säga 2 kr och persilja från trädgården = gratis) För samma belopp som 6 st Lindex-trosor klan alltså 6 personer äta middag en hel vecka Men såna jämförelser är relativa och man måste ju ha underkläder annars får man gå med rumpan bar
Köpte 3-pack kalsingar på Ica sist. Inte dyrare än hos klädkedjorna. Brukar köpa på mig när tillfälle ges. Strumpor har jag nog till dödagar på grund av alla tillfällighetsköp. Kläder är ju idag relativt billiga mot tidigare tack vare utnyttjandet av billig arbetskraft.
Huggorm
09-02-2012, 18:25
CITAT (merlin68 @ 09-02-2012, 17:51)  Men underkläder köper jag nya, inte så kul med begagnade trosor liksom  De begagnade kostar ju tio gånger mer än de nya också
merlin68
09-02-2012, 18:33
Sen är det ju så att en middag äter man bara en gång (okej, kanske två) men trosorna använder man länge....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|