|
Anki och hennes racerjord! Vad använder du för märke, egentligen? Undrar om inte mina står liiite för svalt i fönstret när de står lite upphissade från elementet. Det kommer ju en hel del kyla från glasen även om det är treglas.
Jag använder Hasselfors Så- & kaktusjord som jag blandar ut med fint grus. Något annat går inte att få tag i här i Sundsvall. Jag har försökt hos varenda säljare av trädgårdsprodukter men ingen vill ta hem den ljusblå S-jorden, den med älgen.....den är i särklass bäst!
Sådden har jag på köksbordet.
/Anki
hattstugan
23-02-2012, 16:55
Även här börjar det spira! Då kanske jag kan lösa gåtan då alla gissningar har varit fel hitintills
Kul att det spirar! Pust! Då kan jag andas ut... Det gör det ju så klart inte hos mig men nu har jag flyttat krukan till ett lite varmare ställe.
Och några har ju prickat rätt!
Puh! Vicken tur! Det har börjat gro hos mig med!!!
Jo, nog gror det /Åsa
Maggan H
23-02-2012, 22:18
Nix, får flytta krukan till ljuset i morron!
Det verkar som att värmen gjorde mer än ljus eftersom jag ställde min kruka ovanpå min ljusanordning med endast solljus i västerfönster.
Lady Hamilton
26-02-2012, 18:40
Här spirar det förfullt  sedan 2 dagar När plantorna vuxit till sig skall jag ge mig på en ny gissning  Fattar inte hur ni som gissat rätt kunnat se redan på fröet vilken färg det är
Rosmarin
27-02-2012, 10:42
Här gror det också för fullt sedan igår . CITAT (Lady Hamilton @ 26-02-2012, 18:40)  ....  Fattar inte hur ni som gissat rätt kunnat se redan på fröet vilken färg det är   Vilken FÄRG det är? Mig inte fatta!?
Rosmarin,
Nu minns jag inte men det KAN ha varit så att jag på en gissning sagt att det inte var rätt men att de är liuka eller så...
Har glädjem att meddela att Lady Hamilton och tätt följd av hattstugan har identifierat mitt Busfrö! Grattis till er båda!
Maggan H
01-03-2012, 19:19
Det växer på i krukan, små gröna ljuspunkter i tillvaron....
Ett stort grattis till Rosmarin som efter idogt gissande har kommit fram till ett rätt svar!  Ni andra, andra vill ni ha en ledtråd eller väntar ni på att bladen ska utvecklas lite mer?
Rosmarin
07-03-2012, 09:44
Tack så mycket.
Maggan H
13-03-2012, 19:45
För tillfället står det still här...
Lady Hamilton
13-03-2012, 19:47
Även jag GRATULERAR  själv har jag "hjärnsläpp" men det är ju normaltillstånd för mig
Hur går det för er? Händer det något i de små krukorna? Hos mig har karaktärsbladen börjat visa sig men jag vet inte om det hjälper er som ännu inte har träffat rätt. Men om ni ännu inte vet så är det inte mycket att stressa upp sig över för det är inget som man får feber av, som det ju sägs i England.
CITAT (Peztis @ 21-03-2012, 19:15)  Hur går det för er? Händer det något i de små krukorna?  De är små söta knubbiga plantor och redan utskolade i större krukor. /Anki
Lady Hamilton
27-03-2012, 21:49
Ja eftersom jag vet vad det är som växer så var jag i tidigt stadie mentalt förberedd på vid vilken tidpunkt plantorna skulle skolas Så det är gjort
Margith
29-03-2012, 11:56
Nu måste jag också omskola de här. Men jag vet ju inte vad det är Snälla Peztis, kan du inte ge mig några ledtrådar så att jag kanske kan klura ut det? Annars hoppas jag att du är snäll och avslöjar till mig vad det är på fredagkväll. Jag har krukan full av de här och vill gärna veta vad det är innan jag bestämmer hur många jag ska spara.
Har du kollat inlägget nr 69 i denna tråd? Där finns det faktiskt en ledtråd!
Margith
29-03-2012, 15:11
CITAT (Peztis @ 29-03-2012, 16:00)  Har du kollat inlägget nr 69 i denna tråd? Där finns det faktiskt en ledtråd! Joodå.. men vad hjälpte det
CITAT (Margith @ 29-03-2012, 16:11)  Joodå.. men vad hjälpte det  OK, lite mer ledtråd då... Den får vita blommor. Och sägs hjälpa mot riktigt svår huvudvärk...
Grattis till Margith som nu slipper huvudvärk!
Vill ni ha mer ledtrådar?
Gör som Gåsis, en liten rebus: Svag+tavelkant En kommun i Norge + 3:e bokstaven + 2,5 cm del + mindre än 2 + suffixet för grundämnen
Maggan H
09-04-2012, 10:09
Idag ska bonusgräset sås! Undrar om det ska stratifieras, det verkar som om mitt Silvergräs ska det eftersom det inte har grott ännu. Ska bli spännande att se vad det blir! Visst var det perennt, Peztis? Har du mer info om det?
Jag sådde bonusfröna (varmt)..... samtidigt som buset och något bonusgräs har inte grott. Provaatt ställa ut sådde för nu har ju även ni fått lite kyla  . /Anki
Mitt har inte heller grott... Och nä, inte någon mer info.
Det var länge sedan jag hörde något på denna tråd! Hur går det för er? Mår era små plantor bra?
Ska jag säga vad det är för något? Det är ju några få kvar som inte har gissat eller gissat rätt.
Lady Hamilton
22-04-2012, 20:05
Jag tycker nog att det är dax att börja avslöja nu vad det är för fröer vi skickat å sått
Den som är nyfiken kan nu läsa vad det var jag sänt er i statistiktråden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|