|
Greenroomer
15-02-2012, 20:37
Om du fick en personlig önskning men som inte får beröra hälsa, pengar eller kärlek -ja, vad skulle du då önska dig ?
Då blev det genast svårare!
Jag kanske skulle önska att kunna tala/förstå vilket språk som helst.
Vad skulle du önska dig?
Asch, du tog ju bort de alternativ som man först alltid tänker på, din luring! Det där med språken var en bra önskning! Jag önskar att de kunde komma fram i utvecklingen så att det fanns transportörer à la Star Trek! Tänk att kunna komma till ett ställa vart som helst på bara några sekunder! Ok, det var ju inte en så realistisk önskning men det sa du inget om!  Fast nu läser jag ju igen och det står att det ska vara en personlig önskning... hmmm... då måste jag nog klura lite till!
Jag önskar att jag kom in på den utbildningen jag vill. Men det förutsätter att jag får operationen som skulle göra mig bra i skallen, och man fick ju inte önska hälsa... Nåja. jag kan då önska att jag kom in på den utbildningen jag vill fast på halvtid då. Fast den inte finns på halvtid. Vad jobbigt det blev nu.
Huggorm
15-02-2012, 22:15
Får man inte önska sig hälsa, pengar eller kärlek så finns det ju inte mycket viktigt kvar. Fast en sån där operation som man blir bra i skallen av låter inte dumt
CITAT (Huggorm @ 15-02-2012, 22:15)  Får man inte önska sig hälsa, pengar eller kärlek så finns det ju inte mycket viktigt kvar. Fast en sån där operation som man blir bra i skallen av låter inte dumt  Nej, det är verkligen inte dumt, och det kan bli verklighet. Förra veckan fick jag en bedövning av en occivaddetnuhette major nerv som orsakar min huvudvärk, synrubbningarna, svaghet på höger sida, domningar och en hel massa annat. I två timmar, den tiden som bedövningen höll i sig försvann dessa symptom helt. Om jag får denna operation kommer jag bli i princip bra. Det skulle vara helt fantastiskt. Så nu önskar jag mig denna operation. Det har inget med hälsa att göra. Bara en önskan om en operation.
emmas matte
15-02-2012, 22:27
Kanske lite löjligt. men att folk skulle lära sej föredragsamhet med det olika och mera tolerans, också jag ,då blev det mera personligt
herkules
15-02-2012, 22:29
jag skulle vilja tala med hundar, alltså inget cesar millan sparka-hunden-eller-använda-elhalsband-prat utan på riktigt.
Jag skulle vilja ha tre styck stora blombågar( valv) över grusgången ner till sjön och en Trädgårdsdesigner som hjälper mig planera vår trädgård .
AAH !nu svimmar jag efter den bilden Klint gud va vacker alltså  precis så vill jag ha det ju och det är inte helt omöjligt heller ! oj oj nu ska jag drömma vackert i natt .
Ja visst väcker det ett habegär?
OM DET GÖR !tror jag ska ta varmluftspistolen och vara ute hela natten och smällta ner det där vita så man kan köra igång med odlandet NU
Eva-Helene
16-02-2012, 01:32
Jag önskar att jag hade möjlighet att träffa barn och barnbarn mycket oftare.
Elisabeth-Västkustkolonisten
16-02-2012, 07:51
Om man nu inte få önska sig bättre hälsa, vad betyder då allt annat? Ingenting
hattstugan
16-02-2012, 08:36
Min önskan är att få en ny utbildning och större utrymme för att odla på! (inne)
Jag skulle önska mej obegränsat med önskningar som skulle inkludera pengar, hälsa och kärlek. Och då skulle ni andra också få era önskningar uppfyllda!
Anki på Öland
16-02-2012, 09:10
CITAT (Anma @ 15-02-2012, 22:23)  Nej, det är verkligen inte dumt, och det kan bli verklighet. Förra veckan fick jag en bedövning av en occivaddetnuhette major nerv som orsakar min huvudvärk, synrubbningarna, svaghet på höger sida, domningar och en hel massa annat. I två timmar, den tiden som bedövningen höll i sig försvann dessa symptom helt. Om jag får denna operation kommer jag bli i princip bra. Det skulle vara helt fantastiskt.
Så nu önskar jag mig denna operation. Det har inget med hälsa att göra. Bara en önskan om en operation. Då önskar jag att Anma får göra sin operation!!
Meriona
16-02-2012, 09:26
Jag önskar att det går bra för min unge i livet. och att gerbilers livslängd vore 10 år minst!
*Stintan*
16-02-2012, 09:51
Jag önskar att alla fick sina önskningar uppfyllda oavsett vad det handlar om.
CITAT (*Stintan* @ 16-02-2012, 09:51)  Jag önskar att alla fick sina önskningar uppfyllda oavsett vad det handlar om. AHA! Här har vi en tvättäkta jubelegoist av det allra "värsta" slaget. En som vill att alla andra ska få det så bra som möjligt, så att hon också kan få må bra, omgiven av endast en massa nöjda och glada människor. Ja, jag säger då det, du tänker bara på dej själv...
CITAT (Cacki @ 16-02-2012, 09:59)  AHA! Här har vi en tvättäkta jubelegoist av det allra "värsta" slaget. En som vill att alla andra ska få det så bra som möjligt, så att hon också kan få må bra, omgiven av endast en massa nöjda och glada människor. Ja, jag säger då det, du tänker bara på dej själv...   Tack Anki på öland och stintan.
*Stintan*
16-02-2012, 10:46
CITAT (Cacki @ 16-02-2012, 09:59)  AHA! Här har vi en tvättäkta jubelegoist av det allra "värsta" slaget. En som vill att alla andra ska få det så bra som möjligt, så att hon också kan få må bra, omgiven av endast en massa nöjda och glada människor. Ja, jag säger då det, du tänker bara på dej själv...  Avslöjad
Jag skulle vilja göra en tidsresa. Få se o uppleva den historia vi nu läser om. Träffa gamla storheter. Varför inte skaka hand med Jesus, resa med Colombus eller vandra bland gatorna i Birka. Jösses vad jag skulle resa.
Ugglemormor
16-02-2012, 11:28
Att jag kommer iväg på resor som planerad ........ det skulle kännas gott ....... Dock fick jag en önskning klart i början av veckan och det var sjukpensionen till min yngsta syster......  till slut gick det med team-work och nu får hon ha det lugnare .........
malcolm
16-02-2012, 12:00
Jag skulle vilja få mitt hus renoverat.
Gunilla T
16-02-2012, 13:02
Att från och med nu upphör allt djurplågeri världen över som orsakas av människor.
Myosotis
16-02-2012, 14:16
En mening med livet. Och en häst.
Myosotis
16-02-2012, 14:29
CITAT (Gunilla T @ 16-02-2012, 13:02)  Att från och med nu upphör allt djurplågeri världen över som orsakas av människor. Jag trodde sånt tillhörde det man inte fick önska, men om man får det så önskar jag samma som du och fred i världen och inga svältande barn och slut på överbefolkning och miljöförstöring. Och tänk om utdöda arter kunde komma tillbaka och förstörda saker bli hela igen, som städer förstörda i krig. Bron i Mostar t.ex. eller buddhastatyerna i Bamiyan. Resa vill jag också göra, och resa i tiden. Se hur det såg ut här innan människan började dika ut och hugga ner skogen. CITAT (Meriona @ 16-02-2012, 09:26)  att gerbilers livslängd vore 10 år minst!  Räknas inte, det tillhör hälsa. Jag önskar evigt liv till favorithönan.
Biggan_
16-02-2012, 14:38
CITAT (Myosotis @ 16-02-2012, 14:29)  Jag trodde sånt tillhörde det man inte fick önska, men om man får det så önskar jag samma som du och fred i världen och inga svältande barn och slut på överbefolkning och miljöförstöring. Och tänk om utdöda arter kunde komma tillbaka och förstörda saker bli hela igen, som städer förstörda i krig. Bron i Mostar t.ex. eller buddhastatyerna i Bamiyan. Resa vill jag också göra, och resa i tiden. Se hur det såg ut här innan människan började dika ut och hugga ner skogen.  Räknas inte, det tillhör hälsa. Jag önskar evigt liv till favorithönan. Jag trodde man bara fick En önskning! Så därför önskar jag fler önskningar!
Myosotis
16-02-2012, 14:43
CITAT (Biggan_ @ 16-02-2012, 14:38)  Jag trodde man bara fick En önskning! Så därför önskar jag fler önskningar!  Äsch det missade jag. Men då börjar man ju helt enkelt med att önska sig att allt som man önskar sig uppfylls Som han i " The Man Who Could Work Miracles"
Blomstertanten
16-02-2012, 14:49
Jag önskar ett rättvisare samhälle till alla!
Jag önskar att Skolverket skulle rätta alla Nationella Prov själva...
Margith
16-02-2012, 19:51
Jag önskar att vintern skulle vara kortare, sisådär 3-4 månader kortare...
CITAT (Margith @ 16-02-2012, 19:51)  Jag önskar att vintern skulle vara kortare, sisådär 3-4 månader kortare...
Huggorm
16-02-2012, 21:44
Och helst skulle den ha börjat för 3-4 månader sedan också
Eva i Skåne
17-02-2012, 09:31
CITAT (Blomstertanten @ 16-02-2012, 14:49)  Jag önskar ett rättvisare samhälle till alla!  Det hoppas jag de flesta önskar, men om du fick önska nåt personligt? Jag har inte kommit på vad jag skulle önska. Jag har läst lite vad andra önskar och visst skulle jag också vilja ha en modernare sommarstuga med välplanerad tomt, men jag tycker det gränsar väl mycket till pengar, som man inte fick önska. Många önskningar är ganska materiella. Att det ska gå bra i livet för mina barn kan jag önska.  Fick idén från Meriona.
ninnisky
17-02-2012, 11:34
CITAT (Eva i Skåne @ 17-02-2012, 09:31)  Att det ska gå bra i livet för mina barn kan jag önska.  Fick idén från Meriona. Det önskar jag också mina barn och barnbarn och det känns som det viktigaste En annan liten önskan vore att kunna ha ett inflytande på vädret - jag vill inte ha vinter med varannandag sol varannadag snö, regn och halka, men det är en omöjlig önskan
Tänk om vartenda frö man satte grodde och blev just den fantastiska blomma eller växt som bara frökatalogen kan åstadkomma. Fred på jorden verkar vara lättare att uppnå.
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 16-02-2012, 07:51)  Om man nu inte få önska sig bättre hälsa, vad betyder då allt annat? Ingenting Halaj! ”De friska har tusen önskningar, den sjuka bara en” //T
Meriona
17-02-2012, 19:57
Fast hur sjuk man än är så kan man väl inte vara helt okänslig inför omvärlden? Jag tror säkert visst att man kan önska något, en bättre tvättmaskin om inte annat, eller en personlig assistent på heltid. Eller att grannbarnen kunde vara mindre högljudda eller vad som helst.
ingrid fuxwall
17-02-2012, 20:17
CITAT (herkules @ 15-02-2012, 22:29)  jag skulle vilja tala med hundar, alltså inget cesar millan sparka-hunden-eller-använda-elhalsband-prat utan på riktigt. Hunden och jag förstår varandra redan och operationen av handen är klar - vad kan man mer önska sig? Även jag ser fram emot våren men eftersom jag inte kan anväda min hand ännu får snön gärna ligga ett tag till
*Stintan*
17-02-2012, 20:18
Javisst kan man önska en massa annat än att bli frisk när man är sjuk
Anki på Öland
17-02-2012, 21:59
Skulle vilja ha någon i en byrålåda eller någonstans som jag kunde skicka ut och skotta snö eller klippa gräs eller gräva här eller där....
Vad man önskar sig beror nog på var i livet man är och hur livssituationen ser ut. Alla vill ju ha det bättre även om man egentligen har det bra. Önskningar blir ju sällan uppfyllda men utan dom blev nog livet ganska trist. Önskar faktiskt att jag ärvt min fars talanger vad gäller att måla tavlor eller hans talang att hantera ett dragspel. Men hans intresse för trädgård har jag ju ärvt tack o lov.
CITAT (*Stintan* @ 17-02-2012, 20:18)  Javisst kan man önska en massa annat än att bli frisk när man är sjuk  Klart att man både kan och gör!....Även om att få bli frisk hamnar högst upp på önskelistan.
mamamaggan
17-02-2012, 22:11
En önskan är att jag vill kunna sjunga bättre och teckna/måla bättre bara för att jag själv ska bli nöjd med det.
Behöver inte kunna sjunga som Monica Zetterlund eller måla som Zorn utan bara så att jag kan bli nöjd själv.
Biggan_
17-02-2012, 22:14
CITAT (mamamaggan @ 17-02-2012, 22:11)  Behöver inte kunna sjunga som Monica Zetterlund eller måla som Zorn utan bara så att jag kan bli nöjd själv. Men när du nu ändå önskar, så varför inte?
Ja, jag vill önska mig en riktigt bra sångröst, då skulle maken slippa hitta sångare/sångerskor över hela europa.
skogstroll
18-02-2012, 07:11
jag vill ha ett jobb i alla fall. Trädgårdsjobb kan jag väl glömma för jag har inte körkort
mamamaggan
18-02-2012, 09:05
CITAT (Biggan_ @ 17-02-2012, 22:14)  Men när du nu ändå önskar, så varför inte?  Ryjtet kanske skulle sprida sig och jag skulle kanske bli kändis , inget jag trånar efter. Tänk er , vara påpassad jämt och aldrig få vara riktigt i fred. Nej , jag nöjer med att bli nöjd själv och gå här hemma och nynna och kladda lite .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|