Sidor: 1, 2
Kryddan03
CITAT (explorika @ 17-05-2012, 16:56) *
Men tagga ner vännen! Självklart låter jag inte min hund slicka på paddor. Som du ser nuddar inte ens nosen paddans rygg.

Tagga ner själv! Det väl inte så konstigt att man som djurvän och själv hundägare vill poängtera riskerna med att låta hunden komma i kontakt med paddor? Särskilt när du lägger in en bild på hur urbota dumt du själv hanterar din hund! Om du inte själv fattar det är ett foto en ögonblicksbild - den säger inget om vad som händer före eller efter. Och jag tycker det är korkat att lägga in en bild där man utsätter ett djur för risk. Men, du kanske njuter av att riskera att din hund får genomlida de effekter som paddgift kan medföra?! Vad blir nästa bild? När din hund springer på motorvägen framför en långtradare: "Gud så söt han är när han leker med bilarna! Ha, ha!"
Eller beror din otrevliga reaktion på att du kanske insåg att du gjort något dumt men inte vill erkänna det?
explorika
CITAT (Kryddan03 @ 17-05-2012, 17:20) *
Tagga ner själv! Det väl inte så konstigt att man som djurvän och själv hundägare vill poängtera riskerna med att låta hunden komma i kontakt med paddor? Särskilt när du lägger in en bild på hur urbota dumt du själv hanterar din hund! Om du inte själv fattar det är ett foto en ögonblicksbild - den säger inget om vad som händer före eller efter. Och jag tycker det är korkat att lägga in en bild där man utsätter ett djur för risk. Men, du kanske njuter av att riskera att din hund får genomlida de effekter som paddgift kan medföra?! Vad blir nästa bild? När din hund springer på motorvägen framför en långtradare: "Gud så söt han är när han leker med bilarna! Ha, ha!"
Eller beror din otrevliga reaktion på att du kanske insåg att du gjort något dumt men inte vill erkänna det?

Men herrejösses. Jag orkar inte ens kommentera allt. Det enda jag vill poängtera är att jag inte tycker att jag reagerade otrevligt på ditt svar. Jag bad dig tagga ner lite men det fick visst motsatt reaktion. Om någon här är otrevlig så är det faktiskt du. Hade du svarat utan att klämma in hur "urbota dumt jag hanterar min hund och att han (hon är det förresten) springer framför lastbilar med mig skrattandes vid sidan av, ja då hade vi haft en konversation. Men ska du bara ösa skit ur dig kan du väl göra det någon annan stans? Tack på förhand och ha en trevlig kväll.
Kryddan03
CITAT (explorika @ 17-05-2012, 18:43) *
Men herrejösses. Jag orkar inte ens kommentera allt. Det enda jag vill poängtera är att jag inte tycker att jag reagerade otrevligt på ditt svar. Jag bad dig tagga ner lite men det fick visst motsatt reaktion. Om någon här är otrevlig så är det faktiskt du. Hade du svarat utan att klämma in hur "urbota dumt jag hanterar min hund och att han (hon är det förresten) springer framför lastbilar med mig skrattandes vid sidan av, ja då hade vi haft en konversation. Men ska du bara ösa skit ur dig kan du väl göra det någon annan stans? Tack på förhand och ha en trevlig kväll.

Jag var inte otrevlig i mitt första inlägg... Du var det i ditt svar till mig (jag kan inte hjälpa att du har dåligt samvete) - som man ropar får man svar... Har du ens läst artikeln jag länkade till?
Azur
CITAT (Kryddan03 @ 17-05-2012, 18:56) *
Har du ens läst artikeln jag länkade till?

Vill du prata mer om paddors giftighet så starta en ny tråd, i den här tråden postar vi vårbilder.
Red Top
Ett tydligt tecken på att det verkligen är vår, det är när kabbelekan börjar blomma i dammen.

Kabbeleka, Caltha palustris

johanna_zon3
Hummelsurr i persikoträdet.

Katarina Odla.nu
CITAT (Azur @ 19-05-2012, 20:06) *
Vill du prata mer om paddors giftighet så starta en ny tråd, i den här tråden postar vi vårbilder.

Hej!
Jag har inte varit inne och tittat i fototävlingen på ett tag, ville vänta med spänning och se när tävlingen är avslutad, och har därför missat att det tyvärr blev annat än trevliga vårbilder som fick ta plats.

Håller helt med Azur om att detta är en tråd för vårbilder och andra diskussioner får skötas i trådar med rubrik för ämnet.
Hälsar Katarina på redaktionen
A Pia
[attachment=70331:120513orangeriet.jpg]

Detta är vår för mig! Underbart solsken, en blå himmel, gula maskrosor och äppleträd i blom! Bara att njuta för fullt av en värld i färg efter den långa svartvita vintern! smiley_small_hug.gif
Bilden är tagen framför orangeriet vid Hovdala slott i Skåne.

Nybörjare som jag är här i forumet, så postade jag min bild i fel tråd först.
Kan jag ta bort det som hamnade fel?
Nu har jag postat på "fel" ställen två gånger! *suck* Tredje gången gillt!
Biggan_
Mina älskade trädpioner slog ut lagom till pingst! wub.gif

[attachment=70369:tr_dpion_rosa.jpg]
Alexander-VG-zon3
Så vacker pion tummenupp.gif vad är det för sort ?
Biggan_
Tack flaxss! Den var märkt endast med paeonia rockii vid inköp men inget kinesiskt namn. Det är väl förmodligen en hybrid av något slag, men den är ljuvlig och doftar så gott.
abbbe
Här kommer då mitt lilla bidrag:

[attachment=70374:20120525_123021.jpg]

Tagen mitt i gräsmattan
Katarina Odla.nu
Tävlingen är avslutad!

Tack för era fina bidrag!

Juryn börjar nu sitt arbete med att välja 3 vinnare av Mitt bästa vår tecken.
Lokan
Vilken otroligt vacker pion Biggan!! wub.gif
Biggan_
Tack Lokan! Jag har fler trädpioner, men denna är den vackraste!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon