Hanna-Maria
Vi flyttade till nytt hus i juni. Fanns en klematis där (ser ut som nån Jackmanii i färg, 4-6 blomblad om jag minns rätt), vanvårdad, med rötterna 15cm bara och i usel jord. Ett under att den överlevt den stränga vintern och starka vårsolen. Täckte den med jord och benmjöl och den överlevde. Blommade augusti-novemer.

Jag beskar den nu idag. Då var grenarna helt gröna invändigt och det var knoppar på grenarna. Såg detta efter att jag beskurit den ovanför två bladpar. Nu min fråga: Tror ni att det trots allt var en tidigblommande sort? Eller kan det vara en senblommande ändå? Kommer den att blomma i alla fall? Rädd att det var en tidigblommande och att den var så sen förra året pga tidigare vanvård... Vad tror ni?
octachoron
Jag tror det är en senblommande klematis så den kommer nog at blomma igen på sensommaren.
Om du har foto av blommorna, plantan så skriv gärna en post i forumet för klematis och klätterväxter så får du bättre svar.
Hanna-Maria
Tyvärr inget foto på den. Hoppas också på att den var senblommande. Inte mycket att göra om det skulle vara en tidig. Planerar att plantera tidigblommande klematis bredvid den; det var två från början, men en dog väl under vintern.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon