|
Halaj!
Jaha. Så geds de vilka klick-eliten består av: Anma Stintan biggan
fler?
Meriona
//T
Meriona
09-03-2012, 22:31
Är du inte nykter nu Tapio?
Tänker bara att om nu Olle ev skulle läsa här inte lär det bidra till att locka honom tillbaks... För övrigt saknar jag också hans inlägg och bilder,små berättelser
Meriona
09-03-2012, 22:41
Jag känner som du Klint,. Olle har min mailadress och SKULLE han vilja ha kontakt så hoppas jag att han tar den. Annars vill han säkert vara ifred och det ska respekteras.
CITAT (Tapio @ 09-03-2012, 22:25)  Halaj!
fler?
Meriona
//T OMG
CITAT (Anma @ 10-03-2012, 10:00)  Sitt inte där och gnäll. Kom med istället vetja!  Anma Stintan biggan Meriona Tapio fler?  absolut!!
Pratade med Katharina på Odla igår och de håller på att prata om det här med moderatorer. Så det är nog på gång... Så nu får vi alla sköta oss - vissa lite mer än andra!
Biggan_
10-03-2012, 12:47
CITAT (Tapio @ 09-03-2012, 22:25)  Halaj!
fler?
Meriona
//T Ja många klick blir det  när man leker i ord- o bildtrådarna! Mindre risk att bli kallad fisförnäm eller mobbare är det också i dom trådarna.
Jag förstod det nog som om du ingår i mobben Biggan  det var därför jag garvade åt listan... Aq borde defenitivt vara med med sina antal inlägg här och där! Ja, säkert jag med som gammal räv.
Biggan_
10-03-2012, 13:06
CITAT (Wilmer @ 10-03-2012, 12:51)  Jag förstod det nog som om du ingår i mobben Biggan  Ja, jag är grym!
*Stintan*
10-03-2012, 13:45
CITAT (Anma @ 10-03-2012, 13:30)  Anma Stintan biggan Meriona Tapio Bettis Wilmer Aqvakul fler? Ju fler desto roligare!  Är det inte enklare att skriva en lista på dom som inte platsar i Klicken för dom kan ju inte vara många
Gunilla T
10-03-2012, 15:11
CITAT (Anma @ 10-03-2012, 13:30)  Anma Stintan biggan Meriona Tapio Bettis Wilmer Aqvakul fler? Ju fler desto roligare!  Vilka kvalifikationer krävs? ....platsar jag så blir jag gärna medlem ....
Gossen Ruda
10-03-2012, 15:52
Vad är det för gnäll här hos alla ovetende? Det finns bara en sanning och den råkar vara samma som jag håller på. Därmed bastu!
*Stintan*
10-03-2012, 15:59
CITAT (Gossen Ruda @ 10-03-2012, 15:52)  Vad är det för gnäll här hos alla ovetende? Det finns bara en sanning och den råkar vara samma som jag håller på. Därmed bastu! Du måste vara direktkvalificerad
ingrid fuxwall
10-03-2012, 18:08
Man blir så trött av att läsa sådant här - hur orkar Ni?
För att klara av att vara på Odla så måste man har en väldigt hård hud, så att man inte blir illa berörd
*Stintan*
10-03-2012, 18:11
CITAT (ingrid fuxwall @ 10-03-2012, 18:08)  Man blir så trött av att läsa sådant här - hur orkar Ni?
För att klara av att vara på Odla så måste man har en väldigt hård hud, så att man inte blir illa berörd  Nu fattar jag ingenting. Får man inte ens skoja nu?
CITAT (ingrid fuxwall @ 10-03-2012, 18:08)  Man blir så trött av att läsa sådant här - hur orkar Ni?
För att klara av att vara på Odla så måste man har en väldigt hård hud, så att man inte blir illa berörd MÅSTE man läsa allting?
Blomstertanten
10-03-2012, 18:57
Inte värrt att skriva nåt alls för då finns risken att man blir sedd som mobbare eller att tillhöra nån klick eller gruppering
[attachment=68449:images_zip.jpg]
Blomstertanten
10-03-2012, 19:17
CITAT (Anma @ 10-03-2012, 19:03)  Du är med på listan du med!  Anma Stintan biggan Meriona Tapio Bettis Wilmer Aqvakul Gunilla T Gossen Ruda ingrid fuxwall Loka Blomstertanten [attachment=68450:Tiger_som_muren.jpg]
Gossen Ruda
10-03-2012, 21:18
CITAT (Anma @ 10-03-2012, 20:01)  Nää, tala ur skägget bara! Skäggiga damen?
cikkoria
10-03-2012, 22:56
För att klara av att vara på Odla så måste man har en väldigt hård hud, så att man inte blir illa berörd Tyvärr så är det så!
Håller med dig Ingrid Fuxvall  stämningen här är näst intill outhärdlig ibland ! och man undrar varför man står ut med att hålla till här Men det finns många goa människor kvar men de blir ofta överkörda av de så ¨kallade "internettrollen "dom som spyr galla omkring sig och försöker trycka ner alla .Odla behöver en eller två Moderatorer som säger ifrån direkt !Själv är jag en fredlig människa som gillar trevliga konversationer men i bland tar FAN över när folk sätter åt en hela tiden och man blir idiotförklarad och mindervärdesförklarad !Jag kommer ihåg för ett par tre å¨r sedan då vi hade så himmla kul här särskillt vid Påsktiden  när vi hade vårat "trams"  Men en del här är bara ute efter att förstöra och trycka ner andra .Skrev en tråd om Projecering = har man ett taskigt liv så när man sig på att attacera andra och trycka ner dom.Fattar inte att inte en del blir avstängda från Foumet
Jag vill inte bidra till att folk måste ha tjockare hud så jag har tagit bort mina inlägg här med med min skojlista. Förlåt om jag sårat någon.
Hoppas att ni är nöjda nu.
Kram på er.
herkules
11-03-2012, 00:53
hård hud är jobbigt, räknas valkar i händerna? den här tråden var på väg åt ett jävligt trist håll och några försökte rädda den, det fick dom skit för, jävla mobbare!
Jag jag förstår varför Olle tappade sugen !Odla har ju inga hämningar nu mer.En del snackar om Mobbing ja all sin da  en del förstår nog inte vad det är .
herkules
11-03-2012, 01:27
ledsnar man på ett forum så slutar man - hur många sidor behövs det för att folk ska bli på det klara med det? det är kul så länge det kul.
Aqvakul
11-03-2012, 07:06
CITAT (herkules @ 11-03-2012, 01:27)  ledsnar man på ett forum så slutar man - hur många sidor behövs det för att folk ska bli på det klara med det? det är kul så länge det kul. Instämmer! CITAT (Motti @ 11-03-2012, 01:18)  Jag jag förstår varför Olle tappade sugen !Odla har ju inga hämningar nu mer.En del snackar om Mobbing ja all sin da  en del förstår nog inte vad det är . Personligen tycker jag att det är lugnt och trevligt här jämfört med hur det var för några år sen... Tänk så olika man kan uppfatta det..
Aqvakul
11-03-2012, 07:11
CITAT (herkules @ 11-03-2012, 00:53)  hård hud är jobbigt, räknas valkar i händerna? den här tråden var på väg åt ett jävligt trist håll och några försökte rädda den, det fick dom skit för, jävla mobbare! Visst är det så! Ibland undrar jag om inte "problemen" här på Odla handlar mer om dålig koll, brist på självdistans och humor än något annat... Har man extremt ömma tår så får man väl hålla undan dem...
*Stintan*
11-03-2012, 08:24
CITAT (herkules @ 11-03-2012, 01:27)  ledsnar man på ett forum så slutar man - hur många sidor behövs det för att folk ska bli på det klara med det? det är kul så länge det kul.  CITAT (Aqvakul @ 11-03-2012, 07:06)  .....
Personligen tycker jag att det är lugnt och trevligt här jämfört med hur det var för några år sen... Tänk så olika man kan uppfatta det.. Håller med!
Gossen Ruda
11-03-2012, 09:34
Nätet är ingen skyddad verkstad, man får vara beredd på lite smällar. Framför allt måste man inse att det förekommer en hel del obekväma sanningar, satir, sarkasmer men även en massa olika typer av humor. Det gäller att inte ta åt sig för mycket och anpassa sig. Får man inte skämta, som jag gjorde igår med mitt inlägg om jag är sanningen, kommer inte jag att trivas. Allah, dvs jag, är stor.
Flemming
11-03-2012, 10:32
CITAT (CillaM @ 04-03-2012, 19:13)  Jag själv är inte här alltför ofta men kom att tänka på att jag inte sett Olle A o hans kunniga inlägg här på ett bra tag. Är det nån som vet nåt? Jag får nog ta på mig skulden till att Olle A tog bort sin profil och blev markerad som gäst ! Skickade ett Pm till honom (vänligt) och undrade vart han tog vägen för det är många som saknar honom men framförallt hans bilder. Fick inget svar men dagen efter så var hans profil ändrad till gäst... Tror att jag har haft en dialog med honom på en blogg,där han inte var så snäll mot bloggaren. Om det är därför han valde att stryka sin profil,det vet jag inte... Här är väl den sannaste förklaringen till varför Olle A har lämnat Odla.nu "Att jag i stort sett har tröttat på att skriva här (även om jag tittar in ibland) beror bl a på forumets brist på ledning. Vill ni se mina bilder, kan ni gärna gå in på http://www.naturfotoforum.se/ som är ett mycket bra forum vars ägare inte är rädd för att hålla ordning. Att starta nya trådar här är naturligtvis tillåtet för alla som vill. Olle" http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104642&st=800 Inlägg nummer 807
Meriona
11-03-2012, 14:55
CITAT (Wilmer @ 10-03-2012, 12:51)  Jag förstod det nog som om du ingår i mobben Biggan  det var därför jag garvade åt listan... Aq borde defenitivt vara med med sina antal inlägg här och där! Ja, säkert jag med som gammal räv. Oj så fattade jag det med, det som Tapio skrev. Det kanske helt enkelt var de som var mest aktiva han menade? Isåfall ber jag hemskt mycket om ursäkt.
tomas99
12-03-2012, 06:21
CITAT (Aqvakul @ 11-03-2012, 07:11)  Visst är det så! Ibland undrar jag om inte "problemen" här på Odla handlar mer om dålig koll, brist på självdistans och humor än något annat... Har man extremt ömma tår så får man väl hålla undan dem... Så jag som har ömma tår och har varit i terapi, skall inte skriva här? för övrigt så vill jag inte hamna på någon form av lista.
*Stintan*
12-03-2012, 07:19
CITAT (tomas99 @ 12-03-2012, 06:21)  Så jag som har ömma tår och har varit i terapi, skall inte skriva här? för övrigt så vill jag inte hamna på någon form av lista. Vem har sagt att du inte ska det? Dock är det bara du själv som kan välja vilka trådar du vill medverka i. Om man mår dåligt av något som skrivs någonstans kan man faktiskt låta bli att läsa...i synnerhet om man inte deltar i diskussionen. Hur gör du IRL? Väljer du inte där bort sånt du mår dåligt av om du kan?
Jag tror att man missförstår varandra ibland pga att man inte ser varandra, man kan ju säga saker på så himla många olika sätt men när man skriver så är det ju den som läser som också tolkar texten vilket kan bidra till att den som skriver "säger" på ett sätt och den som läser tolkar på ett annat, därför tror jag att det ofta kan bli förväxlingar. När man pratar ser man ju kroppspråk, anskiksutryck mm det syns ju inte när man skriver.
tomas99
12-03-2012, 09:05
CITAT (*Stintan* @ 12-03-2012, 07:19)  Vem har sagt att du inte ska det? Dock är det bara du själv som kan välja vilka trådar du vill medverka i. Om man mår dåligt av något som skrivs någonstans kan man faktiskt låta bli att läsa...i synnerhet om man inte deltar i diskussionen. Hur gör du IRL? Väljer du inte där bort sånt du mår dåligt av om du kan? Jag trodde att ett forum som odla är till för alla, inte bara dom som är mest hårdhudade, och att det är Admins uppgift att se till att det är så! här skriver Admin att om man ömfotad så skall man ej deltaga, och han påstår sig inte vara Admin, ändå så står det Admin under hans nick. Moderator skall det ju vara, men det är ju nästan samma sak.
*Stintan*
12-03-2012, 09:44
Aquakul modererar bara bort spam inget annat, det har klart sagts både från forumledningen och honom själv. Det är ju bara att acceptera eller hur. Visst Odla är till för alla men det innebär väl inte att varenda tråd måste passa alla. Inte ens i Trädgårdavdelningen är väl alla intresserade a alla avdelningar och trådar. Men det finns alla möjligheter för alla att skapa en tråd eller fråga om det man är intresserad av även om det inte roar alla andra. Nu är ju detta dessutom avdelningen Småprat, ej trädgårdsrelaterat, där det ju knappt finns några begränsningar för vad man kan ta upp för ämnen och då är det ju ännu mer orimligt att allt kan passa alla. Även om det kan gå lite hett till i vissa kontroversiella trådar så betyder det ju inte att man inte i en annan tråd kan vara helt överens om något annat.
Jag frågar igen: Varför väljer du inte bort att läsa sånt du mår dåligt av?
heinrich_stubel
25-03-2012, 23:41
CITAT (*Stintan* @ 12-03-2012, 10:44)  Jag frågar igen: Varför väljer du inte bort att läsa sånt du mår dåligt av? Detta borde du själv tillämpa, så ahde jag sluppit ditt gnäll i mina trådar!!!
*Stintan*
26-03-2012, 00:12
CITAT (heinrich_stubel @ 26-03-2012, 00:41)  Detta borde du själv tillämpa, så ahde jag sluppit ditt gnäll i mina trådar!!! Mig veterligt har jag bara svarat i 2 av dina 5 trådar och inget av dom svaren kan du kalla för gnäll. Jag mår inte illa av några trådar men jag hoppar över många av andra orsaker.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|