|
Jag själv är inte här alltför ofta men kom att tänka på att jag inte sett Olle A o hans kunniga inlägg här på ett bra tag. Är det nån som vet nåt?
Gossen Ruda
04-03-2012, 19:17
CITAT (CillaM @ 04-03-2012, 19:13)  Jag själv är inte här alltför ofta men kom att tänka på att jag inte sett Olle A o hans kunniga inlägg här på ett bra tag. Är det nån som vet nåt? Han har tröttnat på tjafset och angreppen härinne på det omodererade forumet. Jag träffade honom på entomologmötet den 23:e så han är still going strong.
 OK, vad skönt att höra att det är bra med honom! Han skulle ju varit med på krukväxtträffen men blev sjuk o sedan var det väldigt tyst. Tack!
Myosotis
08-03-2012, 10:38
Om du pm:ar eller skriver gästboksinlägg får du nog svar, det fick jag i alla fall. Jag saknar honom också och hoppas att han kommer tillbaka.
CITAT (Myosotis @ 08-03-2012, 10:38)  Om du pm:ar eller skriver gästboksinlägg får du nog svar, det fick jag i alla fall. Jag saknar honom också och hoppas att han kommer tillbaka. Finns ingen andvändare som heter Olle A. Har han bytt namnhär, månde?
Gossen Ruda
08-03-2012, 10:47
CITAT (Anma @ 08-03-2012, 10:42)  Finns ingen andvändare som heter Olle A. Har han bytt namnhär, månde? Han står som gäst numera.
ängsvädd
08-03-2012, 10:47
CITAT (Anma @ 08-03-2012, 10:42)  Finns ingen andvändare som heter Olle A. Har han bytt namnhär, månde? Du har rätt - vad hemskt - jag kollade bland mina pm och det står medlem borttagen! Nu blir jag orolig!!
Gossen Ruda
08-03-2012, 10:54
CITAT (ängsvädd @ 08-03-2012, 10:47)  Du har rätt - vad hemskt - jag kollade bland mina pm och det står medlem borttagen! Nu blir jag orolig!! Voffödå? Jag skrev att han var vid full vigör för två veckor sen. Han har ju inte varit aktiv här en längre tid så nu har han väl tagit adjö.
*Stintan*
08-03-2012, 10:55
Antagligen har han bett admin avsluta kontot och det är därför han står som gäst. Konton försvinner inte om man inte själv ber om det eller om man blir avstängd.
Myosotis
08-03-2012, 10:59
 Det hade jag inte sett.
ängsvädd
08-03-2012, 11:01
CITAT (Gossen Ruda @ 08-03-2012, 10:54)  Voffödå? Jag skrev att han var vid full vigör för två veckor sen. Han har ju inte varit aktiv här en längre tid så nu har han väl tagit adjö. I o för sig positivt men på 2 veckor kan det hända mycket  Hoppas verkligen att han mår bra idag!
Gossen Ruda
08-03-2012, 11:03
CITAT (ängsvädd @ 08-03-2012, 11:01)  I o för sig positivt men på 2 veckor kan det hända mycket  Hoppas verkligen att han mår bra idag! Förvisso men att avsluta sitt konto är en aktiv åtgärd från en levande person. Han har inte ramlat ihop och valet är hans. Kanske lite underligt att bara pysa iväg så där men jag är inte helt förvånad.
Olle A, om du läser här så ska du veta att du är saknad i alla fall.  Allt gott till dig och kom gärna tillbaka om du vill!
ängsvädd
08-03-2012, 11:13
CITAT (Gossen Ruda @ 08-03-2012, 11:03)  Förvisso men att avsluta sitt konto är en aktiv åtgärd från en levande person. Han har inte ramlat ihop och valet är hans. Kanske lite underligt att bara pysa iväg så där men jag är inte helt förvånad. Aha - OK. Så då kan man alltså utesluta dödsfall iaf
herkules
08-03-2012, 11:15
han kanske inte vill ha en tråd om sig själv?
Gunilla T
08-03-2012, 11:15
Jag saknar också Olle och hoppades att kan skulle komma tillbaka...
Gossen Ruda
08-03-2012, 11:20
CITAT (herkules @ 08-03-2012, 11:15)  han kanske inte vill ha en tråd om sig själv? Vilket i så fall inte lyckades.
Anki på Öland
08-03-2012, 13:27
Saknar alla fina rådjursbilder!
*Stintan*
08-03-2012, 14:04
CITAT (Anki på Öland @ 08-03-2012, 13:27)  Saknar alla fina rådjursbilder!
Biggan_
08-03-2012, 14:12
Jag saknar både Olle och hans fina bilder!
Aqvakul
08-03-2012, 15:47
CITAT (Biggan_ @ 08-03-2012, 14:12)  Jag saknar både Olle och hans fina bilder!
CITAT (Biggan_ @ 08-03-2012, 14:12)  Jag saknar både Olle och hans fina bilder! Jag också!  Och hans kunskaper!!!
Ingela i Segersberg
08-03-2012, 16:55
Jag saknar också Olle och de fina bilderna och hans kunskap om naturen!
mamamaggan
08-03-2012, 18:14
Visst saknar man honom.
Har för mig att han var in och skrev för ett tag sedan när Katarina från Odla ( var det väl ) ville ha input om vad vi tyckte om Odla.
Han gillade inte tjafset , om jag kommer ihåg rätt , så därför var han inte här så mycket.
ingrid fuxwall
08-03-2012, 18:54
Vi får hoppas att han kommer till Surte och växtförsäljningen där.
Har full förståelse för att man tar bort sitt medlemskap på odla, här är mer trams än nödvändigt
ingrid
Gossen Ruda
08-03-2012, 19:03
Jag förstår faktiskt inte varför man lämnar Odla helt bara för att det finns ett par enstaka tjafs- och bråktrådar i Småprat. Det är inte tvunget att vara just här eller ens att öppna alla trådar.
ingrid fuxwall
08-03-2012, 19:44
CITAT (Gossen Ruda @ 08-03-2012, 19:03)  Jag förstår faktiskt inte varför man lämnar Odla helt bara för att det finns ett par enstaka tjafs- och bråktrådar i Småprat. Det är inte tvunget att vara just här eller ens att öppna alla trådar. Vi är olika gossen ruda, vi är ju båda två kvar här och Olle är det inte
Varför finns det inga Moderatorer här på Odla ?det skulle verkligen behövas .Alla andra Forum har ju en eller flera Moderatorer som håller koll .Jag saknar också Olle och hans härliga bilder
Piccante
08-03-2012, 20:53
Olle är saknad men vi får respektera hans val.
Jag tycker det är så enormt tråkigt med alla som har slutat att frekventera Odla! Många har slutat helt och vissa är bara här sporadiskt. Så jättetråkigt och jag blir så ledsen... saknar många profiler och kunniga människor!
Det roliga är dock att det är många nya ansikten också. Man bör och måste tänka positivt. Fast det är klart, idelaet hade ju varit om alla de "gamla" varit kvar och alla nya tillkommit så att familjen vuxit.
Det "lustiga" i sammanhanget är att vi har Odla-anställda i forumet. Men så fort ordet moderator nämns så blir det fasligt tyst... Varför då?
Snälla gulliga ni Odla-ansvariga! Vi är många som saknar våra kompisar. Dessa har slutat komma hit pga det omodererade forumet. Varför är det ingen av er som bemöter denna fråga?
cikkoria
08-03-2012, 23:37
Saknar också Olle men finns på akvarie. Det är inte alls konstigt att medlemmar försvinner. I Odla forum finns klicken som härskar. Våga inte gå emot vare sig det gäller politik eller annat. Då ställer alla upp mangrant. Sedan så finns mobben som också mangrant ställer upp och trampar ner oliktänkande. det må vara medlemmar som inte riktigt behärskar språket, medlemmar som inte stavar rätt, medlemmar som skiter i att stava rätt men ändå hävdar sin åsikt, medlemmar som har "avvikande" sexualitet. Fina folket = klicken tar sig alltid rätten att håna, nedvärdera!
Gossen Ruda
09-03-2012, 10:34
Jag har funderat lite på saken och kommit fram till varför det kan upplevas så. Antag att en person av tio har en avvikande uppfattning. Det kommer då att upplevas som om det är en klick på nio mot en ensam person fast de nios gäng egentligen är nio enskilda personer. Svårt att komma runt detta problem. Nån sorts kvotering av åsikter kanske?
Aqvakul
09-03-2012, 11:27
CITAT (cikkoria @ 08-03-2012, 23:37)  Saknar också Olle men finns på akvarie. Det är inte alls konstigt att medlemmar försvinner. I Odla forum finns klicken som härskar. Våga inte gå emot vare sig det gäller politik eller annat. Då ställer alla upp mangrant. Sedan så finns mobben som också mangrant ställer upp och trampar ner oliktänkande. det må vara medlemmar som inte riktigt behärskar språket, medlemmar som inte stavar rätt, medlemmar som skiter i att stava rätt men ändå hävdar sin åsikt, medlemmar som har "avvikande" sexualitet. Fina folket = klicken tar sig alltid rätten att håna, nedvärdera! Avancerat generaliserande skitsnack!  CITAT (Gossen Ruda @ 09-03-2012, 10:34)  Jag har funderat lite på saken och kommit fram till varför det kan upplevas så. Antag att en person av tio har en avvikande uppfattning. Det kommer då att upplevas som om det är en klick på nio mot en ensam person fast de nios gäng egentligen är nio enskilda personer. Svårt att komma runt detta problem. Nån sorts kvotering av åsikter kanske? Så är det väldigt ofta!
CITAT (cikkoria @ 08-03-2012, 23:37)  Saknar också Olle men finns på akvarie. Det är inte alls konstigt att medlemmar försvinner. I Odla forum finns klicken som härskar. Våga inte gå emot vare sig det gäller politik eller annat. Då ställer alla upp mangrant. Sedan så finns mobben som också mangrant ställer upp och trampar ner oliktänkande. det må vara medlemmar som inte riktigt behärskar språket, medlemmar som inte stavar rätt, medlemmar som skiter i att stava rätt men ändå hävdar sin åsikt, medlemmar som har "avvikande" sexualitet. Fina folket = klicken tar sig alltid rätten att håna, nedvärdera! Oj, vilken tråkig upplevelse du har av detta forum! Jag har aldrig upplevt det som att det skulle vara speciellt "fint folk" här, däremot många med mycket stora kunskaper och andra med mindre väl förankrade kunskaper som ibland kanske kan uttrycka sig lite starkt. Men så är det ju i verkliga livet också.
*Stintan*
09-03-2012, 12:22
CITAT (cikkoria @ 08-03-2012, 23:37)  Saknar också Olle men finns på akvarie. Det är inte alls konstigt att medlemmar försvinner. I Odla forum finns klicken som härskar. Våga inte gå emot vare sig det gäller politik eller annat. Då ställer alla upp mangrant. Sedan så finns mobben som också mangrant ställer upp och trampar ner oliktänkande. det må vara medlemmar som inte riktigt behärskar språket, medlemmar som inte stavar rätt, medlemmar som skiter i att stava rätt men ändå hävdar sin åsikt, medlemmar som har "avvikande" sexualitet. Fina folket = klicken tar sig alltid rätten att håna, nedvärdera! Men du tycker tydligen att forumet är mycket intressant ändå trots "Fina folkets" (vilka de nu är?) härjningar eftersom du anser dig så insatt. Konstigt bara att du endast lyckats prestera 16 inlägg på 5 år. Hade du följt med lite bättre så hade du sett att det du skriver inte alls stämmer.
malcolm
09-03-2012, 13:02
CITAT (Aqvakul @ 09-03-2012, 11:27)  Avancerat generaliserande skitsnack!  Hur kan du avfärda en medlems åsikter med ett så föga nyanserat svar...
Meriona
09-03-2012, 13:14
CITAT (Gossen Ruda @ 09-03-2012, 10:34)  Jag har funderat lite på saken och kommit fram till varför det kan upplevas så. Antag att en person av tio har en avvikande uppfattning. Det kommer då att upplevas som om det är en klick på nio mot en ensam person fast de nios gäng egentligen är nio enskilda personer. Svårt att komma runt detta problem. Nån sorts kvotering av åsikter kanske? Så tror jag också att det är. Har aldrig upplevt nån mobb eller elit-klick. Men personer är olika känsliga och upplever saker på helt skilda sätt.
mamamaggan
09-03-2012, 13:15
CITAT (cikkoria @ 08-03-2012, 23:37)  Saknar också Olle men finns på akvarie. Det är inte alls konstigt att medlemmar försvinner. I Odla forum finns klicken som härskar. Våga inte gå emot vare sig det gäller politik eller annat. Då ställer alla upp mangrant. Sedan så finns mobben som också mangrant ställer upp och trampar ner oliktänkande. det må vara medlemmar som inte riktigt behärskar språket, medlemmar som inte stavar rätt, medlemmar som skiter i att stava rätt men ändå hävdar sin åsikt, medlemmar som har "avvikande" sexualitet. Fina folket = klicken tar sig alltid rätten att håna, nedvärdera! Så du menar på fullaste allvar att det finns en klick som på något sätt kommunicerar med varandra för att trycka ner någon / någons åsikter ? Alla har väl rätt att säga sin mening . Visar det sig att många har samma uppfattning om en sak så är det någon sorts sammansvärjning enligt dig. Hur fungerar det IRL ? Precis likadant som här inne , folk har olika åsikter men det finns saker som rätt så många har samma uppfattning om . Har man en åsikt så står man för den oavsett vad andra , och oavsett hur många andra , säger . That's life ! Blir lite fundersam när diskussioner mellan personer med olika åsikter , som just kallas diskussioner IRL , här inne kallas för påhopp osv. Man får som sagt var stå för vad man säger / tycker och också förstå att alla tycker inte lika .
*Stintan*
09-03-2012, 13:22
CITAT (Gossen Ruda @ 09-03-2012, 10:34)  Jag har funderat lite på saken och kommit fram till varför det kan upplevas så. Antag att en person av tio har en avvikande uppfattning. Det kommer då att upplevas som om det är en klick på nio mot en ensam person fast de nios gäng egentligen är nio enskilda personer. Svårt att komma runt detta problem. Nån sorts kvotering av åsikter kanske? Det ligger nog mycket i det.
ingrid fuxwall
09-03-2012, 18:24
CITAT (Meriona @ 09-03-2012, 13:14)  Så tror jag också att det är. Har aldrig upplevt nån mobb eller elit-klick. Men personer är olika känsliga och upplever saker på helt skilda sätt. Tror - vet att du har rätt
CITAT (Meriona @ 09-03-2012, 13:14)  Så tror jag också att det är. Har aldrig upplevt nån mobb eller elit-klick. Men personer är olika känsliga och upplever saker på helt skilda sätt. Halaj! ...Det faller dig inte in att du kanske tillhör den...? //T
Huggorm
09-03-2012, 20:30
CITAT (Tapio @ 09-03-2012, 20:25)  Halaj!
...Det faller dig inte in att du kanske tillhör den...?
//T Men här finns inga övernitiska moderatorer i alla fall
merlin68
09-03-2012, 20:40
Jag tror inte det finns nån särskilt klick av folk här som trackar ner på andra. Om det verkar så är det nog om många har en annan åsikt än en särskilt medlem och då kan ju en enskilt medlem känna sig angripen. Tror att de flesta här är rätt så snälla och hjälpsamma även om man ställer "dumma frågor"  Klart att vissa syns mer än andra men det beror ju på hur ofta man är inne på odla.
CITAT (Huggorm @ 09-03-2012, 20:30)  Men här finns inga övernitiska moderatorer i alla fall  Halaj! Ja, bevare mig för fru jansson... //T
*Stintan*
09-03-2012, 21:11
CITAT (Anma @ 09-03-2012, 21:08)  Meriona tillhör odlas snällklick! ♥
Biggan_
09-03-2012, 21:17
CITAT (Anma @ 09-03-2012, 21:08)  Meriona tillhör odlas snällklick! ♥ Absolut!
Meriona
09-03-2012, 21:46
CITAT (Tapio @ 09-03-2012, 20:25)  Halaj!
...Det faller dig inte in att du kanske tillhör den...?
//T Hihi nej det faller mig inte in det minsta, eftersom jag sällan är delaktig i kontroversiella trådar. Orkar inte ens följa upp trådar alla gånger som jag gjort inlägg i, känner jag mig färdig med vad jag sagt så är det bra med det så går jag vidare med mitt odlaliv.  Ibland klöser jag säkert nån på nosen, men den som inte tål det har inte på ett diskussionsforum att göra, det är ju just diskutera vi ska göra här, eller hur? Jag har aldrig blivit sårad allvarligt av någon här inne iallafall, nån gång har jag blivit sur, men insett att det är bara att gå vidare. Hakuna Matata.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|