Full version: Face Book
Sidor: 1, 2
*Stintan*
CITAT (Motti @ 06-03-2012, 22:13) *
Ja det är jag säker på ! om så vore hade det väl synts på mitt konto !

Varför skulle det synas på ditt konto att Facebook tjänat pengar på dig?
Motti
Om det inte syns på mitt konto så har jag väl för tjyven inte ont av det !
*Stintan*
CITAT (Motti @ 06-03-2012, 22:56) *
Om det inte syns på mitt konto så har jag väl för tjyven inte ont av det !

Jasså du gnällde ju som fasiken häromdan för att en telefonförsäljare ringde, och då var det du själv som klickat i och godkänt det i nån reklam om katter. Fattar du inte att FB drar in en massa pengar på att du och alla andra på FB sitter och klickar på allt möjligt så är du bra korkad. Sen kan man ju undra varför du lämnat ut ditt telefonnummer på Fb wacko.gif
mamamaggan
Du är allt bra rolig du Motti .
Motti
Jag har alla fall humor thanks.gif men så länge inte någon drar några pengar från mitt kontokort från facebook så har de inte fått en krona av mig så enkelt är det !Make my day Facebook har bara givit mig glädje blomma.gif
!
mamamaggan
CITAT (Motti @ 07-03-2012, 00:11) *
Jag har alla fall humor thanks.gif men så länge inte någon drar några pengar från mitt kontokort från facebook så har de inte fått en krona av mig så enkelt är det !Make my day Facebook har bara givit mig glädje blomma.gif
!

Och säkerligen kostat dig en del fast du inte förstår hur .
Fjortispower
CITAT (caprifol @ 06-03-2012, 19:21) *
Nejdå, Fjortispower, här ligger inga fobier o lurar - i alla fall inte för Facebook o dyl! Anma har delvis rätt: jobbar man med marknadsföring, information, kanske lobbying så är möjligheterna att få ut sitt budskap oändliga. Är alltså positivt - för rätt många.
Se'n tror jag faktiskt att det är som någon skrev här - att fb-ägarna har rättigheterna till det som publicerats. Det var ju en debatt om det för inte så länge sedan. Har dock inte orkat läsa villkoren eftersom jag aldrig lägger ut särskilt privat info.

Aha ok! biggrin.gif Jag som tolkat fel då, typiskt.

Och nej, facebook har inte kostat mig något heller. Förut var jag väldigt beroende, men nu loggar jag in bara nångång per dag och kollar igenom snabbt. Status uppdaterar jag bara 1-2 ggr per månad, och det får gärna vem som helst veta vad jag skriver, eftersom inget är privat smile.gif
herkules
CITAT (Motti @ 07-03-2012, 00:11) *
!

varför har du ett kontokort kopplat t fejjan?
Gossen Ruda
Som sagt, jag tänker stå utanför FB så länge det går. Det räcker med att Google + YouTube försöker snärja mig i sitt garn. En del bryr sig inte om att de är ständigt övervakade och kontrollerade av okända personer och företag, jag gör det.

Jag håller just på med att sammanställa alla mina nedslag på nätet och det är ganska mycket. Jag är med på 5 olika forum med lite olika konton med olika mailkonton men med samma lösen, måste ändra. Jag har tre olika mailadresser, 2 på telia och en på min egna domän. 2 konton på YouTube med olika lösen och mailkontakter. Till detta min egna domän med sitt lösenord. Till detta bensinkort och bankkort med sina lösen. Livet ÄR komplicerat. biggrin.gif
Gossen Ruda
För den som inte tror på hur företagen försöker binda upp folk så läs här: Jag skapade min första användarid på YouTube för ett par år sen, jag tror det var innan Google slukade Tuben. Inga problem att lägga upp vilken mailadress som helst. Förra året skapade jag ytterligare en för mina naturfilmer. Genast var Google där och prackade på mig en oönskad gmail. Till slut lyckades jag slingra mig ur greppet och skapa en kanal bara på tuben med bara en egenvald mail men det första försöket fick jag radera. Nu försökte jag en tredje gång men tydligen har man tätat alla kryphål. DET GÅR INTE att skapa en kanal på Tuben utan att samtidigt få en förbannad gmail. Det går att ha en valfri alternativ mailadress men alla kommentarer och liknande går givetvis till gmailen. Där jag aldrig loggar in. Efter lite sökande hittade jag en mailadress till supporten så nu har jag ställt frågan dit, undrar om jag får något svar? biggrin.gif
Azur
CITAT (Gossen Ruda @ 07-03-2012, 12:05) *
Som sagt, jag tänker stå utanför FB så länge det går. Det räcker med att Google + YouTube försöker snärja mig i sitt garn. En del bryr sig inte om att de är ständigt övervakade och kontrollerade av okända personer och företag, jag gör det.

Det är nästan omöjligt att undvika Google nu, så mitt tips är att skaffa ett skräp-konto som du INTE länkar till nånting du faktiskt bryr dig om, t.ex. din riktiga email eller (om du är aktiv på facebook) ditt facebook-konto, utan bara har som slask-konto.
Gossen Ruda
CITAT (Azur @ 07-03-2012, 21:16) *
Det är nästan omöjligt att undvika Google nu, så mitt tips är att skaffa ett skräp-konto som du INTE länkar till nånting du faktiskt bryr dig om, t.ex. din riktiga email eller (om du är aktiv på facebook) ditt facebook-konto, utan bara har som slask-konto.

Men läste du inte? Jag har inget med FB att göra. Beträffande goggle så blir jag automatiskt inloggad där när jag går in på YouTube men så fort jag kan loggar jag ut igen. Beträffande email så har jag ett par teliakonton varav det ena är mitt ordinarie. Sen har jag min egen site där jag kan skapa nästan hur många konton som helst och sen stänga dem när jag vill.
Azur
CITAT (Gossen Ruda @ 07-03-2012, 21:42) *
Men läste du inte?

Det var inte bara ett råd till dig. Det är över huvud taget en god idé att ha några ospårbara slit&släng-konton. T.ex. just på Facebook.
skånepåg
Google är bäst med alla deras produkter ha allt synkat till ett och samma konto, som bara deras webbläsare, behöver jag komma åt mina bokmärken eller vad som helst från vilken dator som helst så bara loggar jag in med mitt konto så vips så är allt där ^^ Kanske lite synd att de köpte youtube och gjorde de restriktionerna? Men finns ju massor av andra sajter som har likasinnande tjänster som bing och vimeo och msn video om man inte gillar deras policy tongue.gif Jag har inget ont av det precis som du har jag strypt allt de försöker lagra på deras sök men har även en Vpn så jag har inte mycket att oroa mig för ^^
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon