|
Karma, det stavas karma  Det här kommer sluta med att vi får leasa en liten kärra och en liten traktor och med hjälp av dem ta oss runt på mässan... Oj, vad alla andra ska uppskatta oss då... Hur mår skånkarna idag? /Åsa
Maggan H
14-03-2012, 18:39
Lugnt,  vad är det? Finns knappt inte i min hejalösa värld...  Och jag trivs faktiskt ganska bra med det... fast inte ryggen ibland, då förstås...
CITAT (Gåsis @ 14-03-2012, 11:01)  Karma, det stavas karma  Det här kommer sluta med att vi får leasa en liten kärra och en liten traktor och med hjälp av dem ta oss runt på mässan... Oj, vad alla andra ska uppskatta oss då... Hur mår skånkarna idag? /Åsa Superduperbra idé! Med en plog fram och vadderade bänkar på kärran! Får man plats? Har lite problem med min hallux valgus emellanåt.
Margith
14-03-2012, 20:25
Nu får ni faktiskt ta och lugna ner er lite tjejer. Jag har lovat Gåsis att köra henne i rullstol, från Arlanda, genom hela mässan och tillbaka till Arlanda. Men en till som måste köras i rullstol tror jag faktiskt inte att jag klarar av. Finns det fler som tror sig kunna stå på benen lagom till mässan? Anki V är ju ingen idé att be om hjälp. Hon är så kort i rocken att hon inte når upp till handtagen på en rullstol.... Ladyn verkar ju lite osäker just nu, hon har ju annars längden inne för det här jobbet... Nu verkar Peztis behöva lite hjälp också.... Hur var det Maggan, kommer du? Kan vi räkna in dig bland rullstols-körarna?? Taskig rygg räknas inte, det har jag också.... Finns det fler frivilliga? Det verkar behövas
Lugn o fin nu Margith  Du har ju så perfekt räknat ut på cm hur många frösådder som får plats hos Anki. Ge nu det här lite tid, räkna och andas så ska du se det löser sig! /Åsa
Margith
14-03-2012, 21:36
Lugn.. jag är helt lugn.... bara ni inte börjar prata om T-banor och pendeltåg.... Malmtåg, har ni hört talas om det? Det är vad som finns här uppe hos mig... Jag menar; tåg som tåg... eller?
Vad är det för fel med taxi?
Jupp, tåg som tåg! Om det sedan går under malmberg eller under städer - räls som räls... Asch foten är inte hopplsö jämt, jag har fått sluta använda stilettskor bara. Kanske lika bra det eftersom folk ofta då får luta huvudet så mycket för att se en i ansiktet! Men det är himla praktiskt för är man lång och med höga klackar så ser man ÖVER allas huvuden, i alla fall de som är under 187 (mina 177 och så klackarna på det då, alltså!), och kan ta rakaste vägen dit man ska - mycket praktiskt!
Lady Hamilton
14-03-2012, 21:57
Jag kommer att kunna stå på benen  jag lovar (med eller utan protes) Så räkna med mig som rullstols förare I TUNNELBANAN och PENDELTÅGET Taxi? det är bara för fegisar..... du har ju övat några år nu
Maggan H
14-03-2012, 22:03
JA, jag kommer Margith,  med eller utan rullstol!  Jag har lovar Gåsis en stänkare så kanske måste vi hyra in oss på rullstolar allihop, haha!
Si, si comprende. Whisky cente cinqanta lire, arriba los rullstol e vamos a la playa. Hola! Je ske nog bell me, ell de ske nog bell mä meg, ifall he int gaur ste å voll operatiån....
/Åsa
Hörru gåsis! Jag tror du har öppnat den där whiskeyn nu va!?
Jo, det kan man ju tro  Men det var mina samlade turistfraser toppat med lite hederlig jämska. Jag ska nog orka, om ni orkar med mig. Åtminstone om det inte blir operation. /Åsa
DykUnderYtan
16-03-2012, 09:25
Lite sen är jag med allt men idag gör jag ett försök och sår alla fröer jag fått hittills. Skickar en gissning på tvåan, säkert fel ändå men måste ju testa.
Maggan H
22-03-2012, 19:21
Margiiiiith! Varför får inte mina svartplattavingafrön rötter för?? Nu har dom stått ljust och varmt sen 'sådden' och inga rötter syns nånstans!
Maggan H
25-03-2012, 20:43
Fortfarande inga rötter men nu har en knubbig grodd tittat ut i alla fall! Och den stackaren hade sjunkit så nu är den planterad i jord medans syskonen guppar omkring i vatten....
Där ser man! Kul att det funkar.
Två av mina grodde också i vattenbadet. Kul frön och kul sätt att få dom att gro /Anki
Ja visst är det! Jag gjorde det för två år sedan och fick hela byttan full!
Lady Hamilton
27-03-2012, 21:39
Hos mig har det ännu inte grott men jag har inte gett upp, men bytt "taktik" så det kommer nog att gro snart
hattstugan
28-03-2012, 07:47
Det gror i båda Bus krukorna men vad som gror vete 17!!!
Margith
30-03-2012, 14:45
Jaha, det verkar som om det är dags för lite ledtrådar. Bus 1. Jag skrev att fröerna ska sås så färska som möjligt. Jag skickade fröerna i början på mars och nej, jag bor inte vid medelhavet. Fröerna är alltså inte köpta. Bus 2. Har ni ingen susning kan ni ju prova att sätta tänderna i dem. Ni kanske får lite ont i magen, men lite måste man ju våga Trevlig helg
Ja, inte blev det någe lättare. Det var inte så värst många som grodde så jag vågar inte smaka på någon.......Tänk om det är just den här växten jag alltid önskat mig, åsså äter jag upp den /Anki
Jamen Anki, det är ju inte som att du inte har provsmakat Busfröerna förr!  Margith, jag önskar jag hade haft något att sätta tänderna i! Mina har inte ens grott, ser jag ju nu!!! Var på väg att ta mig en tugga, jag!
Har du inte nån särskilt bra ledtråd till såna som äger en man som min... Jag tror jag får gå igenom hela Östersunds tidningsåtervinning om jag ska hitta fröerna  Mrs No Ordning la dem nog på fel ställe Jag har dessutom gissat på ett frö, i blindo, som fick Margith att krevera för mordbenägen det är hon då inte /Åsa
Margith
01-04-2012, 20:32
CITAT (Gåsis @ 01-04-2012, 21:25)  Har du inte nån särskilt bra ledtråd till såna som äger en man som min... Jag tror jag får gå igenom hela Östersunds tidningsåtervinning om jag ska hitta fröerna  Mrs No Ordning la dem nog på fel ställe Jag har dessutom gissat på ett frö, i blindo, som fick Margith att krevera för mordbenägen det är hon då inte /Åsa Jodå, jag är nog mer mordbenägen än ni kan ana (speciellt när jag inte kan komma på vilka fröer ni skickat till mig), men det betyder ju inte att jag önskar livet ur er
Här grodde 5 frön och de har alla börjat få karaktärsblad........ med lite fantasi kan man kanske förnimma lite doft.
Jag vågar inte "növla" så mycket för då tar jag väl livet av småstackarna.
(Növla = nogrannt känna efter med fingrarna)
/A
Margith
01-04-2012, 20:36
CITAT (Peztis @ 01-04-2012, 21:03)  Jamen Anki, det är ju inte som att du inte har provsmakat Busfröerna förr!  Margith, jag önskar jag hade haft något att sätta tänderna i! Mina har inte ens grott, ser jag ju nu!!! Var på väg att ta mig en tugga, jag!  Det här gör mig lite bekymrad. Det här är köpta fröer och jag hade inga bekymmer med att få de att gro. Att tugga jord/fröer tror jag inte hjälper dig att identifiera fröerna
Margith
01-04-2012, 20:49
Grattis till Anki som kom på vad min påse nr 2 innehöll
Anki är nu Rosmarin tätt i hasorna!  Grattis Anki till en bra kväll med flera rätt!!!
Lady Hamilton
02-04-2012, 17:06
Har stora problem jag.... det gror inte  men det gör inte Maggan H heller å Anki V hon har stannat i växten på 0,01 mm
Mina Margith och Maggan nr 2 har inte heller grott...
Rosmarin
03-04-2012, 08:17
Mina Margith 2 har inte heller grott ännu.Eller är det inte ett par microskopiska små prickar i krukan som inte fanns där igår? Hm, jag får nog återkomma om detta.
CITAT (Lady Hamilton @ 02-04-2012, 18:06)  Har stora problem jag.... det gror inte  men det gör inte Maggan H heller å Anki V hon har stannat i växten på 0,01 mm Anki V borde vara någon cm hög nu och börjat få lite karaktärsblad.  Nästa gång ska jag skicka ringblommor till dig……De brukar vara rätt lätta att så. /A
Margith
05-04-2012, 09:32
Eftersom jag skickat en bild på mitt busfrö nr 2 till Gåsis, tänkte jag att jag skulle dela med mig av bilden till er också [attachment=68931:120330_002.jpg] Klicka gärna på bilden så att den blir lite större Bilden visar 2 ricin-fröer och mitt frö i mitten.... kan ni förstå att jag trodde att Gåsis försökte lura mig apprillo.... Jag kunde väl inte veta att hon aldrig sett ett ricin-frö förut Förlåt Glad påsk till er alla!
Lady Hamilton
05-04-2012, 10:36
 Åja även "solen har fläckar"
Maggan H
06-04-2012, 16:08
Grott har det gjort, men sen....? Så här ser den ut idag som har grott: [attachment=68971:P4060004.JPG] Ingen annnning vad detta är!
hattstugan
12-04-2012, 22:39
Här har det grott i båda krukorna!
Det svarta fröet visar upp en grön stjälk bara och Tvåan en söt liten planta men inte 17 hjälper det heller!
Margith
22-04-2012, 07:47
Grattis till Hattstugan som klurat ut vad min påse nr 2 är för något
Grattis till hattstugan!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|