|
Margith
06-03-2012, 11:50
Nu ligger kuverten i brevlådan.
Så direkt och Lycka Till!
Maggan H
06-03-2012, 13:32
Okej, här kommer fler försändelser!  Menar du att vi ska så i morgon?
Margith
06-03-2012, 18:36
CITAT (Maggan H @ 06-03-2012, 13:32)  Okej, här kommer fler försändelser!  Menar du att vi ska så i morgon?  Nja, jag hade nog lite för bråttom nu, du vet det är mycket som ska hinnas med på en lunchrast De ena fröerna ska blötläggas och det tycker jag att ni gör så fort ni får kuvertet. Ungefär 2 dygn senare är det dags att så båda sorterna. Lite mer info finns i kuvertet.
Låter spännande! /Anki
Så kul! Men nu jämrars ska jag skicka en gissning på osedda frön, beat it Anki  Inte för att jag tror jag vet, utan för att jag ju bara gissar fel när jag ser dem... /Åsa
Det vore ju underbart om du gissar rätt, Gåsis!
Margith
06-03-2012, 20:40
Om ni bara visste hur gärna jag hade velat skriva i den här tråden att Gåsis gissade alldeles rätt (Beat it Anki  ) Men jag sansade mig. Jag tror att det skulle ha blivit lite bekymmer i Gåsis rabatter om jag inte sa som det var: tyvärr, bra gissning men det var fel.
Rosmarin
07-03-2012, 09:39
Kul med fler fröer!!!  Ska bli spännande att se vad du har hittat på i år. ...uppenbarligen någonting som kan ställa till med bekymmer i rabatterna... CITAT (Margith @ 06-03-2012, 20:40)  ...Jag tror att det skulle ha blivit lite bekymmer i Gåsis rabatter om jag inte sa som det var: tyvärr, bra gissning men det var fel.
Nu har jag fått kuvertet och gjort mig en liten gissning på kuvert nr 1. Om det är vad jag misstänker att det är så har jag ett alternativ såsätt som funkade jättebra för mig. Om Margith vill att jag ska berätta om den får hon hojta till. Fast först så måste jag ju få veta om jag gissat fel som vanligt.
hattstugan
07-03-2012, 16:35
Har fått kuvert med ett totalt okänt innehåll!!!!!!!!
Lady Hamilton
07-03-2012, 17:55
Här är det blötlagt!
Margith
07-03-2012, 18:32
CITAT (Peztis @ 07-03-2012, 16:09)  Nu har jag fått kuvertet och gjort mig en liten gissning på kuvert nr 1. Om det är vad jag misstänker att det är så har jag ett alternativ såsätt som funkade jättebra för mig. Om Margith vill att jag ska berätta om den får hon hojta till. Fast först så måste jag ju få veta om jag gissat fel som vanligt. Du har alldeles rätt Peztis GRATTIS!! Nu måste jag säga att jag sått de här fröerna för nåt år sedan, på precis det sätt jag föreslagit och jag hade småttingar så jag höll på att drunkna i dem. I år gick det alltså betydligt sämre. Varför vet jag inte riktigt, och det var därför ni fick ett annat alternativ till busfrö av mig. Det är alltså helt OK att avstå från att så dem, som jag skrev i brevet. Om Peztis har ett alternativt såsätt, så självklart! Dela med dig. Kanske det funkar på mina trilskande fröer Och oavsett om det funkar eller inte, så vet vi då 2 olika sätt att så de här fröerna, alltid lär vi oss nåt
Tack så mycket för fröna. Jag gillar ettan bättre än tvåan. Ettan såg jag ju i alla fall. Jag hystar till med en gissning....... /Anki
Margith
07-03-2012, 18:51
Nu är ni 3 som klarat busfröerna i påse 1
1. Peztis 2. Gåsis 3. Anki V
Den andra påsen har ingen klurat ut ännu.
Är det OK med alla att vi med Margiths Busfröer har möjligheten till att få två poäng i statistiktråden? Eller ska det vara 0,5 per Busfrö? Har i alla fall tagit mig friheten att göra så. Annars får ni väl hojta till om ni tycker annorlunda. Och här är mitt alternativ till sådd av Busfrö nr 1: Fyll en burk till hälften med vatten, lägg fröna så att de flyter på ytan, de får inte ligga omlott. Lägg på locket (som ska vara genomskinligt) till burken, skruva inte åt. Ställ i ljust fönster utan direkt solljus. Lufta om det blir för hög kondens. Efter ca 2 v kommer små rötter, ytterligare en vecka små blad. Plantera i plantjord när rötter och blad är ca 3 cm.
Margith
07-03-2012, 19:41
Det har jag inga synpunkter på, men jag tycker att både Peztis och Gåsis ska ha minst 0,5 poäng extra för att de var snabbare än Anki V
Och JAAA! Jag har i alla fall identifierat ett frö nu! Känns väldigt bra.
Maggan H
07-03-2012, 19:44
Och min gissning var fel igen!  Avvaktar ett tag till... Ska blötlägga i af!
Margith
07-03-2012, 19:44
Jaha, och då fyllde Peztis på sitt inlägg så att mitt inlägg ser ut som vaddååå??? Jag svarade alltså på poäng-beräkningen.
Peztis förslag till alternativ frösådd har jag provat på vild-pelargoner. Det var ingen hit! Men det kanske fungerar kanon på mina busfröer?
CITAT (Margith @ 07-03-2012, 19:41)  Det har jag inga synpunkter på, men jag tycker att både Peztis och Gåsis ska ha minst 0,5 poäng extra för att de var snabbare än Anki V  Ja, ja...mobba på ni men det kommer att straffa sig, sanna mina ord!
Äsch, de hänne e ju bäre pa sköj. Jag och Anki har ju avslöjat våra busfrön, de kan väl inte ingå i statistiken. Antingen vann ingen eller oxå heter alla Larsson som hemma hos mig.
/Åsa
Margith
07-03-2012, 19:51
CITAT (Anki V @ 07-03-2012, 19:48)  Ja, ja...mobba på ni men det kommer att straffa sig, sanna mina ord!  Det vet jag väl, vi ses ju snart. Men jag är faktiskt inte ett dugg rädd, det ska bara bli sååå roligt att ses igen
Margith, tack för omtanken om poängräkningen men vet du, bara vetskapen att jag gissade rätt först är värt myyyycket!
Margith
07-03-2012, 21:33
Jag var på väg att skriva att jag tyckte att du skulle ha ett helt extra poäng, men jag tyckte att Gåsis gjorde det bra också. Även om hon bara slog Anki V med några minuter Hur jag ska muta Anki så att hon förlåter mig vet jag
Rosmarin
08-03-2012, 09:24
Jaha, och en annan som inte har fått fröerna ännu då  ??!!! CITAT (Peztis @ 07-03-2012, 20:45)  Margith, tack för omtanken om poängräkningen men vet du, bara vetskapen att jag gissade rätt först är värt myyyycket!  Så länge man får vara med på listan över dem som gissat rätt även om man skickar sin gissning sist  av alla så får det väl gå. GRATTIS Peztis, och Gåsis och Anki!
CITAT (Margith @ 07-03-2012, 21:33)  Hur jag ska muta Anki så att hon förlåter mig vet jag  Pengar, presenter, blommor? Choklad går bort….. icke kompatibelt med min vikt. Äsch då……Jag varken långsint eller ens speciellt känslig. Dessutom är jag väldigt generös (och felfri i största allmänhet) så du är förlåten helt utan mutor.  /Anki
Maggan H
08-03-2012, 17:51
Undrar vad ni norr/lapplänningar har i era trädgårdar vid denna tiden på året.... De här svartängelvingarna finns då inte här nere i söder.... Men i blöt ligger dom i af!
Margith
08-03-2012, 18:40
CITAT (Maggan H @ 08-03-2012, 17:51)  Undrar vad ni norr/lapplänningar har i era trädgårdar vid denna tiden på året.... De här svartängelvingarna finns då inte här nere i söder.... Men i blöt ligger dom i af!  Ledtråd 1: de som har börjat tänka i de banorna har ganska snabbt kommit på vad det är i påse 1. CITAT (Anki V @ 08-03-2012, 11:58)  Pengar, presenter, blommor? Choklad går bort….. icke kompatibelt med min vikt. Äsch då……Jag varken långsint eller ens speciellt känslig. Dessutom är jag väldigt generös (och felfri i största allmänhet) så du är förlåten helt utan mutor.  /Anki Jag vet att du varken är långsint eller speciellt känslig. Dessutom är du väldigt generös och felfri i största allmänhet (observera gärna att jag tagit bort parentesen här  ) Kommer jag på en spontan, självklar muta till dig, så lovar jag: varken pengar, presenter, blommor eller choklad är det första jag tänker på då. Snart ses vi
Rosmarin
09-03-2012, 09:18
Oh jag väntar på posten! Det här låter ju hur spännande som helst!!!
CITAT (Margith @ 08-03-2012, 18:40)  Kommer jag på en spontan, självklar muta till dig, så lovar jag: varken pengar, presenter, blommor eller choklad är det första jag tänker på då. Snart ses vi  En lätt förnimmelse av något......Ja, vad kan det vara jag känner?  Jo, just det......skräck Nu är det bara en månad kvar! /A
Rosmarin
09-03-2012, 10:47
Jag har inte fått fröna idag heller.  CITAT (Anki V @ 09-03-2012, 10:08)  ..; Nu är det bara en månad kvar! /A Vad det skulle vara roligt att komma till mässan och träffa er alla. Det kommer jag inte att kunna men jag skulle sååå gärna vilja.
Men när lillen är lite äldre så MÅSTE du planera in en liten minisemester så vi får träffas på riktigt.
/Anki
Rosmarin
09-03-2012, 14:39
Absolut  för det vill ju jag också.
hattstugan
09-03-2012, 18:37
Har skickat ett par gissningar på Bus nr 2 iaf! 1:an har jag ff inte an blekaste om vad det kan vara!!
Margith
10-03-2012, 09:08
Dragon har identifierat mitt bus nr 1. Grattis!
Rosmarin
10-03-2012, 13:50
Nu har jag fått dem!  Vilken tur att vi har lördagsutdelning annars hade detta ju blivit olidligt... Grattis ni som har gissat rätt!
Margith
10-03-2012, 16:49
CITAT (Rosmarin @ 10-03-2012, 13:50)  Nu har jag fått dem!  Vilken tur att vi har lördagsutdelning annars hade detta ju blivit olidligt... Grattis ni som har gissat rätt! Så skönt att höra att kuvertet kommit fram. Jag förstår inte varför det tog så lång tid. Jag hade tom kletat fast en sån där blå Air-mail lapp på kuvertet
Jag provade Peztis såmetod fast jag drog bara lite gladpack över glaset. Under helgen har det tittat fram små rötter på fröerna /Åsa
Margith
12-03-2012, 11:32
Åh förlåt Rosmarin, glömde alldeles bort.. Rosmarin har alltså gissat rätt på busfrö 1. Grattis! Det var snabba ryck Gåsis. Då böjer jag mig och säger att Peztis förslag till såmetod var bättre än min
Rosmarin
12-03-2012, 14:27
Tack!
Tjoho.....jag har också rötter på ettan.
Margith
13-03-2012, 10:41
Ett stort
GRATTIS
till Rosmarin som lyckats lista ut vad min påse nr 2 innehåller.
Maggan H
13-03-2012, 19:32
Herreminje,  jag har alldeles glömt bort dom små svartflytarna i glaset!  Måste omedelbart ner o kolla....swisch.....ner, ner, ner med två steg i taget.....  ingen hund längre som man kan stå på huvet över...... sista trappstegen.. .#¤%&#*^ AJ som fanken! Smålego på golvet, visstja, jag har ju barnbarn nu istället för vovven......  hoppar på ett ben in i rummet.....fasen också, var är glasögonen??  Och starka lampan når inte hit, kan inte hoppa på ett ben med ett glas i näven heller!  Men nu så, gympar för fullt för att återfå rörligheten i skånken....  nu kan jag nog våga mig på ett provsteg-jodå det går bra!  Snabba steg nu in under spotlighten och - VAFALLS??  Här finns inga rötter minsann!  Visst, lite svullna är dom men inget mera!
Lady Hamilton
13-03-2012, 19:56
RÖTTER!!??  .... nämen nu har nog Anki V blandat i hop sådderna? det var ju mina frön du skulle gräva runt i så-burken Inte har jag grävt upp Margith:s fröer efter sådd för att kolla om det kommit rötter? .......  eller är det mitt berömda hjärnsläpp som spökar igen ??? skulle jag ha kollat?
Maggan H
13-03-2012, 19:58
CITAT (Lady Hamilton @ 13-03-2012, 19:56)  RÖTTER!!??  .... nämen nu har nog Anki V blandat i hop sådderna? det var ju mina frön du skulle gräva runt i så-burken Inte har jag grävt upp Margith:s fröer efter sådd för att kolla om det kommit rötter? .......  eller är det mitt berömda hjärnsläpp som spökar igen ??? skulle jag ha kollat? Peztis hade ett annat såförslag som några av oss testar-det ska gro i ett glas vatten ståendes i fönstert.
Rosmarin
14-03-2012, 10:11
CITAT (Maggan H @ 13-03-2012, 19:32)  ... sista trappstegen.. .#¤%&#*^ AJ som fanken! Smålego på golvet, visstja, jag har ju barnbarn nu istället för vovven......  hoppar på ett ben in i rummet.....fasen också, var är glasögonen??  Och starka lampan når inte hit, kan inte hoppa på ett ben med ett glas i näven heller!  Men nu så, gympar för fullt för att återfå rörligheten i skånken.... .... Nej men alltså! Nu får ni väl försöka ta det lite lugnt, både du och Ladyn! CITAT (Peztis @ 13-03-2012, 18:18)  Grattis Rosmarin! Tack!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|