|
självklart utnyttjar man rut mer ju mer man tjänar. Konstigt vore annars. Men antalet användare ökar ju hela tiden, särskilt pensionärer som upptäckt att rut oftare blir billigare än att anlita kommunen. En valfrihet helt enkelt. Har man inte råd med rut så lär inte kommunen ställa upp gratis heller. Men visst kan man se över rut och kanske få det än bättre för dom med låg inkomst. Inget är ju statiskt här i världen.
*Stintan*
09-03-2012, 12:34
CITAT (Anma @ 09-03-2012, 12:19)  Jamen det bor faktiskt sossar och vänster där också!  Ja det är säkert högavlönade moderaten Rut som jobbar hos vänsterfolket.
Ett litet sidhopp... Jag gjorde ett rut-avdrag häromdan när vi fick minusgrader igen och jag skulle ut med bilen tidigt på morron. Usch vad jag är trött på att skrapa rutorna.
Aqvakul
09-03-2012, 18:12
CITAT (Berith @ 09-03-2012, 14:34)  Ett litet sidhopp... Jag gjorde ett rut-avdrag häromdan när vi fick minusgrader igen och jag skulle ut med bilen tidigt på morron. Usch vad jag är trött på att skrapa rutorna. 
Gossen Ruda
09-03-2012, 18:51
CITAT (Berith @ 09-03-2012, 14:34)  Ett litet sidhopp... Jag gjorde ett rut-avdrag häromdan när vi fick minusgrader igen och jag skulle ut med bilen tidigt på morron. Usch vad jag är trött på att skrapa rutorna.  Du hyr någon som skrapar rutorna åt dig, vi lever i entreprenörernas tidevarv.
ingrid fuxwall
09-03-2012, 19:02
Har använt mig av rotavdrag trots att jag är låglönare men ibland lönar det sig inte - de dubblar timmarna på småjobb.
Hade ha behövt använda mig av rut nu efter operationen men det var för dyrt och nu är jag frisk igen och till nästa gång slipper jag fundera över saken.
Tråkigt för paret men berör det oss vanliga människor? Att de bestämt sig för att separera?
kerstinbern
09-03-2012, 19:34
CITAT (ingrid fuxwall @ 09-03-2012, 20:02)  Har använt mig av rotavdrag trots att jag är låglönare men ibland lönar det sig inte - de dubblar timmarna på småjobb.
Hade ha behövt använda mig av rut nu efter operationen men det var för dyrt och nu är jag frisk igen och till nästa gång slipper jag fundera över saken.
Tråkigt för paret men berör det oss vanliga människor? Att de bestämt sig för att separera? Ja nu får ju skattebetalarna betala RUT-bidrag för att någon skall komma och tvätta åt Filippa plus RUT-avdrag för att någon skall komma och baka bullar och Fredrik. Om nu inte Expressen ordnar en insamling från Svenska folket, men det gör de säkert.
Nu tycker jag att den här diskutionen har landat på sandlådenivå !vad fan har Fredricks skillsmässa med rutavdraget att göra ? Alla har väl rätt till Rutavdraget oavset politisk tillhörighet  en del av er blandar ihop era egna taskiga förhållanden med allt ju !Håll er till sakfrågan !
*Stintan*
10-03-2012, 04:53
CITAT (Motti @ 10-03-2012, 00:17)  Nu tycker jag att den här diskutionen har landat på sandlådenivå !vad fan har Fredricks skillsmässa med rutavdraget att göra ? Alla har väl rätt till Rutavdraget oavset politisk tillhörighet  en del av er blandar ihop era egna taskiga förhållanden med allt ju !Håll er till sakfrågan ! Rut är iallafall intressantare än Fredriks skilsmässa som vi faktiskt inte har med att göra.
heinrich_stubel
21-03-2012, 23:35
CITAT (mamamaggan @ 07-03-2012, 22:46)  Klart det är av allmänt intresse att vår statsminister skiljer sig. Varför skulle det inte vara det ? Av samma anledning som att jag skiter i vad du gör på din fritid. Det intressanta med statsministern är väl vad för sorts politik han för, inte vad han gör vid sidan av. Tror inte att hela hans politiska idiotidé kommer ändras radikalt pga detta.
mamamaggan
21-03-2012, 23:43
Klart det blir förändringar i hur Fredrik beter sig såväl inom politiken som inom andra områden . Hur mycket och på vilket sätt är svårt att säga , men det finns ingen som inte påverkas av sin skilsmässa.
Eftersom han är statsminister så spelar det stor roll hur han påverkas .
Även Filippas beteende förändras så klart på samma sätt .
Inte konstigt att det blir så mycket "trams" i den politiska debatten när man drar in privatlivet i politiken också !tror inte många här förstår hur litet fritid ett politikerpar har !vanliga människor har ju knappt tid att umgås med sin familj hur ska vi då kunna fodra att vår statsminister skulle ha mer tid med familjen än vi andra ?Gäller även oss företagar fruar !vi har inte så värst mycket fritid ihop med våra män eftersom de jobbar ständigt och näst intill dygnet runt 60-90 timmars arbetsvecka är inget ovanligt !det är en konst att hålla ihop en familj under dom omständigheterna ,en del fixar det en del inte .
mamamaggan
21-03-2012, 23:59
Förstår inte riktigt vad du menar nu Motti . Menar du att paret Reinfeldt inte påverkas av sin skilsmässa ?
I så fall är de helt känslokalla .
herkules
22-03-2012, 00:03
CITAT (mamamaggan @ 21-03-2012, 23:59) 1530540[/url]'] Förstår inte riktigt vad du menar nu Motti . Menar du att paret Reinfeldt inte påverkas av sin skilsmässa ?
I så fall är de helt känslokalla . kanske inte känslokalla men lite nonchalanta sådär, märks på deras politik
heinrich_stubel
22-03-2012, 00:05
CITAT (mamamaggan @ 21-03-2012, 23:43)  Klart det blir förändringar i hur Fredrik beter sig såväl inom politiken som inom andra områden . Hur mycket och på vilket sätt är svårt att säga , men det finns ingen som inte påverkas av sin skilsmässa.
Eftersom han är statsminister så spelar det stor roll hur han påverkas .
Även Filippas beteende förändras så klart på samma sätt . Hans politiska åskådning bör ej påverkas mätbart av det nej. Att hålla på och försöka räkna på saker som involverar alldels för många parametrar och dessutom gör minimal skillnad är inte meningsfullt i någon mening.
Men det är klart de gör Mammamaggan de mår säker skitdåligt dåligt båda två men kanske sämmre genom att försöka leva ihop !men de jobbar ju nästa dygnet runt ! Att mötas i dörren då och då bygge ju ingen familj .
mamamaggan
22-03-2012, 00:08
CITAT (heinrich_stubel @ 22-03-2012, 00:05)  Hans politiska åskådning bör ej påverkas av det mätbart nej. Att hålla på och försöka räkna på saker som involverar alldels för många parametrar och dessutom gör minimal skillnad är inte meningsfullt i någon mening. Tar det om igen , de påverkas av sin skilsmässa . Hur mycket /litet det påverkar deras sätt att vara i sin yrkesroll vet vi inte och behöver vi heller inte spekulera i men helt klart påverkas de och kommer att uppträda lite annorlunda.
heinrich_stubel
22-03-2012, 00:11
CITAT (mamamaggan @ 22-03-2012, 00:08)  Tar det om igen , de påverkas av sin skilsmässa . Hur mycket /litet det påverkar deras sätt att vara i sin yrkesroll vet vi inte och behöver vi heller inte spekulera i men helt klart påverkas de och kommer att uppträda lite anorlunda. Du säger det så bra själv. Hur de påverkas går ej att förutsätta, och skillnaden i hur han kommer uppträda har en sån extremt liten i effekt att det knappast lär påverka politiken han för i någon mätbar skala. Därför är det meningslöst att uppmärksamma sådana här nyheter. Just vad jag skrev från början.
Han Heinrich Stubel ! vad skrev han igentligen ?
heinrich_stubel
22-03-2012, 00:15
CITAT (Motti @ 22-03-2012, 00:13)  Han Heinrich Stubel ! vad skrev han igentligen ?  Gå tillbaka till föregående sida och kolla.
*Stintan*
22-03-2012, 00:16
CITAT (Motti @ 22-03-2012, 00:06)  Men det är klart de gör Mammamaggan de mår säker skitdåligt dåligt båda två men kanske sämmre genom att försöka leva ihop !men de jobbar ju nästa dygnet runt ! Att mötas i dörren då och då bygge ju ingen familj . Det där är ju en prioriteringssak. Väljer man bort familjen så kanske förhållandet inte är sådär superbra precis och då är det lätt att skylla på att man måste jobba.
Jo då jag såg att du skrivit något men det var väldigt "ojordiskt" =akademiskt !jag gillar när folk skriver ren svenska så alla förstår
mamamaggan
22-03-2012, 00:19
CITAT (heinrich_stubel @ 22-03-2012, 00:11)  Du säger det så bra själv. Hur de påverkas går ej att förutsätta, och skillnaden i hur han kommer uppträda har en sån extremt liten i effekt att det knappast lär påverka politiken han för i någon mätbar skala. Därför är det meningslöst att uppmärksamma sådana här nyheter. Just vad jag skrev från början. NU talar du mot dig själv. Du skriver här att " Hur de påverkas går ej att förutsätta " men ändå så drar du slutsatsen att " skillnaden i hur han kommer uppträda har en sån extremt liten i effekt att det knappast lär påverka politiken han för i någon mätbar skala " och då har förutsatt hur de kommer att påverkas , eller hur ? Jag däremot skrev att vi vet att de kommer att påverkas men vi vet inte hur mycket / litet ,en stor skillnad mot vad du skriver. Tror du verkligen att människor går igenom en skilsmässa utan att förändras ? Hur de sedan förändras vet vi inte som jag sagt flera gånger men de förändras med all säkerhet .
heinrich_stubel
22-03-2012, 00:30
CITAT (mamamaggan @ 22-03-2012, 00:19)  NU talar du mot dig själv. Du skriver här att " Hur de påverkas går ej att förutsätta " men ändå så drar du slutsatsen att " skillnaden i hur han kommer uppträda har en sån extremt liten i effekt att det knappast lär påverka politiken han för i någon mätbar skala " och då har förutsatt hur de kommer att påverkas , eller hur ?
Jag däremot skrev att vi vet att de kommer att påverkas men vi vet inte hur mycket / litet ,en stor skillnad mot vad du skriver.
Tror du verkligen att människor går igenom en skilsmässa utan att förändras ? Hur de sedan förändras vet vi inte som jag sagt flera gånger men de förändras med all säkerhet . Din logik misslyckas. Jag skrev att det de ej går att veta exakt hur de som individer påverkas i minsta detalj, men att det går att dra slutsatsen att det inte kommer att påverka politiken nämnvärt. I så fall bör precis allt de gör uppmärksams, eftersom allting påverkar dem, om en i liten utstäckning. Det är helt enkelt inte värt att föröska spekulera saker som inte förändrar något på det hela stora. Sen har jag aldrig påstått att de ej påverkas som personer av en skillsmässa, klart som fan de gör det, men det påverkar inte politiken i någon större utsträckning. Ungefär som att tjafsa om att det inte går att faställa ungefär var en boll som kastas skall landa, eftersom man har bevisat det de enskilda partiklarnas (som bygger upp bollen) positioner aldrig går att bestämma. Nu är det skitsamma i sammanhanget eftersom den klassiska fysiken fungerar bra när vi talar om storlekar i vardagssammanhang, men ej när man går ner på kvantnivå. Samma princip.
Att skiljas är en stor livskris som inte går förbi någon i den familjen som drabbas !
heinrich_stubel
22-03-2012, 00:36
CITAT (Motti @ 22-03-2012, 00:35)  Att skiljas är en stor livskris som inte går förbi någon i den familjen som drabbas ! Livskris ja. Det är dock inte troligt någonstans att de gör en helomvändning och byter politisk ideologi av det.
Nä det tror inte jag heller ! det vore väl för tragiskt  Fredrick är ju en av mina politiska förebilder
Huggorm
22-03-2012, 00:43
CITAT (Motti @ 22-03-2012, 00:41)  Nä det tror inte jag heller ! det vore väl för tragiskt  Fredrick är ju en av mina politiska förebilder  Fredrick Federley?
*Stintan*
22-03-2012, 00:44
CITAT (Huggorm @ 22-03-2012, 00:43)  Fredrick Federley?
Din rackare där  nä Fredrik Reinfeldt !
heinrich_stubel
22-03-2012, 00:47
CITAT (Motti @ 22-03-2012, 00:45)  Din rackare där  nä Fredrik Reinfeldt ! Han är ju dum i huvudet. Finns inget bra med honom överhuvudtaget.
Tycker du ja men se det tycker inte jag !jag tycker Fredrick har fötterna på jorden och ser hur läget är i Sverige !men det är väl det som kallas politisk oenighet och den är bra för annars skulle vi ju alla bara jamsa med och tycka att allt i stort set är okej  Vore väldigt tråkigt om alla skulle tyckt lika
herkules
22-03-2012, 08:33
CITAT (Motti @ 22-03-2012, 00:54)  Tycker du ja men se det tycker inte jag !jag tycker Fredrick har fötterna på jorden och ser hur läget är i Sverige !men det är väl det som kallas politisk oenighet och den är bra för annars skulle vi ju alla bara jamsa med och tycka att allt i stort set är okej  Vore väldigt tråkigt om alla skulle tyckt lika  nä motti, han ser definitivt INTE hur läget är här i sverige, han är nonchalant, dumdryg och ganska ointelligent. och hans eventuella xfru är mest bara korkad med sin nästipp i vädret. inte kan hon svara på raka frågor heller. men hon har väl haft en bra läromästare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|