|
Eva i Skåne
05-01-2003, 00:59
Ja, det undrar kanske ni också! Varför går hon inte och lägger sig, tänker ni kanske. Jag som egentligen är en kvällstrött människa sedan många år har börjat sitta uppe längre och längre på kvällarna. Under julledigheten har det dessutom blivit så att jag sover till tio om dagarna. Det ena följer det andra... Jag har varit lite sällskaplig under helgerna och sett vissa tv-program tillsammans med maken, men framför tv:n somnar jag alldeles för lätt. Tidigare gick jag och lade mig och läste, men nu har jag fastnat vid forumet kväll efter kväll. Det är roligt att ser vilka som är ute och jag har märkt att det är ganska många nattugglor här, MEN ärligt talat - borde man inte ha roligare saker för sig än att sitta här och läsa och skriva??? Sov gott! Nu tänker jag i alla fall gå och lägga mig. /Eva
Känner igen mig i undringen, även om jag vanligtvis stänger senast 23.00. Men nu är det så att som trädgårdsintresserad är det svårt att hitta så kunniga och tålmodiga samtalspartners någon annan stans. Dessutom kan man själv kan välja tid för "samtalet".
abborrmaster
05-01-2003, 12:33
ja jag blir till skillnad från andra ställen på internet, klokare här!
/Simon
Monique
05-01-2003, 16:38
 Hej Eva i Skåne En bra anledning att sitta här är dagens väder. Inga långpromenader med hundarna idag, snön vräker ner och det blåser som det bara kan i Skåne. Sikten är noll och fortsätter det en stund till så kommer vi inte ut. Längtar till våren, förstår inte att jag kunde svära över ogräs och blommor som inte ville växa. Jag menar: vad är det jämfört med snöyra. Hundarna, de små förrädarna, ÄLSKAR snön. Urkul att fara omkring med nosen i backen och simma ryggsim i snödreven. Hinner inte inom dörren och lagom tina upp förrän de står där och undrar VARFÖR går vi ALDRIG ut, det snöar JUUUUU....... Dessutom är det här ett kul forum, med plats för de flesta funderingarna. Lite beroendeframkallande bara. Monique o hundarna
Eva i Skåne
05-01-2003, 17:52
Ja, just det, lite beroendeframkallande! Ibland har jag läst alla nya inlägg och sitter bara och väntar på att det ska ploppa fram ett nytt som är något intressant. Här nere i sydvästskåne har det precis tagit i att snöa ordentligt och fortsätter det blir det snart problem på vägarna. Innan under dagen har vi haft ett fint, fint snöfall hela dagen, men det blev inte merän några centimetrar av det. DUGGSNÖ fick jag precis höra någon kalla det. Kanske myntades det ett nytt skånskt vinterord
abborrmaster
05-01-2003, 18:05
jo, enda nackdelen med det här forumet är att jag ska göra läxor nu.... och det blir så där lagom mycket arbete när man gör det parallelt med forumet.
Eva i Skåne
05-01-2003, 18:12
Ja du Simon, det är faran med internet, det finns så mycket roligare saker än att göra läxor. Du är inte ensam om problemet. Tack och lov är jag sedan länge förbi läxåldern. Nu gäller det bara att hålla sönerna i örat
abborrmaster
05-01-2003, 18:23
jag borde inte plugga, jag borde... jobba heltid... på nåt skitjobb... fast det orkar jag inte heller. Mitt mål i livet är att jobba så lite som möjligt.  Med undantag från fiske o trädgård kanske.... /Simon
Fialotta
05-01-2003, 18:23
Ja, du abborre gör du dina läxor, en MYCKET bra ide!
Eva i Skåne
05-01-2003, 18:28
abborrmaster
05-01-2003, 18:48
CITAT (Eva i Skåne @ 05-01-2003, 18:28) ugh.... vad ska jag svara på det... Sålänge jag svarar e jag ju körd för då vet ni att mina fingrar är på tangentbordet  /Simon
Monique
05-01-2003, 18:56
 Ja, för sjutton Simon, plugga på nu Vill gärna tillbringa ålderns höst på något mysigt hem med internetcafe och trevlig bar som är rullatoranpassad. För att inte tala om alla pallkragsodlingar i midjehöjd som man lätt kan sköta utan att behöva släppa taget om rullatorn. Om du inte pluggar på ordentligt så återstår bara Ättestupan för oss idag medelålders damer. Och det Simon, det VILL VI INTE....
abborrmaster
05-01-2003, 19:07
 en bilder säjer mer än 1000 ord... Men okej jag håller på att kämpa mej igenom den där satans uppgiften... En himlans massa poäng det där faktist... /Simon
Monique
05-01-2003, 19:10
 Phuuuu...  Då kan vi sova lugnt
Gunvor Nilsson
05-01-2003, 19:18
abborrmaster
05-01-2003, 19:22
du ljuger hur skulle du annars kunna skriva?  /Simon
Hannele
05-01-2003, 19:21
abborrmaster, att jobba som jultomte kanske skulle passa dej?? Många lediga dagar per år...
Hur man sköter trädgård, så att man hinner även räkna fjärilar och lukta på blommor, kan jag ge många tips om!
hälsar den lata trädgårdsmästaren
abborrmaster
05-01-2003, 19:26
CITAT (Hannele @ 05-01-2003, 19:21) abborrmaster, att jobba som jultomte kanske skulle passa dej?? Många lediga dagar per år...
Hur man sköter trädgård, så att man hinner även räkna fjärilar och lukta på blommor, kan jag ge många tips om!
hälsar den lata trädgårdsmästaren jo fast man blir så himla utbränd på julafton... 41454365367532123 hushåll tror jag det e om jag inte fått det om bakfoten...  /Simon
abborrmaster
05-01-2003, 19:34
fan nu har jag kört fast. FL efter vissa smält/frys-punkter har jag glömt bort vad det betyder...  Fan det här e ju basic-grejer som jag glömt  /Simon
Monique
05-01-2003, 19:43
 Kan det betyda att ämnet kan " röra" sig mellan flytande och fast form tex vatten-is
abborrmaster
05-01-2003, 19:52
just det... och ett ensamt F betydde att det bara kan röra sej mellan solid och flytande men FL kan bli gas oxå.... lr hur? Men G? Jag har assuddigga anteckningar men jag tycker det står G på en grej oxå....
/Simon
Monique
05-01-2003, 20:07
 Där går jag bet, men det kanske finns någon annan på forumet som inte är lika senil som jag
abborrmaster
05-01-2003, 20:13
jaha... ja häftet tar paus iallafall  /simon
Kan det vara så att F, L och G står för "frozen", "liquid" och "gas"..... Vild chansning från min sida...
abborrmaster
05-01-2003, 20:25
jaaa äntligen.. så e det ju! Om de e frozen liquid eller gas i rumstemp! Grümt med tack! Det stämmer!!!
Men jag varvar med lite historia nu!
/Simon
abborrmaster
05-01-2003, 20:27
fast ändå inte, det var en annan grej...
För FL vad är det?
/Simon
Svårt att luska ut när man inte har hela bilden klar för sig....  Hur står det i dina anteckningar?
abborrmaster
05-01-2003, 20:38
HAhahaha... När jag skulle skriva och förklara så insåg jag att du hade rätt.... Fast det stod på svenska.. G = Gas FL = Flytande F = Fast
busenkelt! toppen!
/Simon
*Felix matte*
05-01-2003, 20:46
CITAT (abborrmaster @ 05-01-2003, 18:23) Mitt mål i livet är att jobba så lite som möjligt
/Simon Jaadu Simon! Inte vet jag i vilket fack jag skall stoppa dej. Kikade på din hemsida och var glad för ett ögonblick tills jag förstod att det INTE var Eddie Meduza du hade där.
Jättebra!! Kul att du fick ordning på det, Simon!
abborrmaster
05-01-2003, 21:03
öööh... Ja jag har starkt övervägt media. Jag läser nått flum som jag tror e estet o lite till. Men så ORKAR jag inte krångla med att byta ställe o läsa på heller...
*Felix matte*
05-01-2003, 21:03
[ändrat
abborrmaster
05-01-2003, 21:04
men låt oss nu prata om något helt annat  /Simon
*Felix matte*
05-01-2003, 21:05
CITAT (abborrmaster @ 05-01-2003, 21:04) men låt oss nu prata om något helt annat  /Simon Och vem var det riktat till????
abborrmaster
05-01-2003, 21:06
CITAT (Felix matte @ 05-01-2003, 21:03) Vart tog Simon vägen??? Där ser man. Du var där samma tid som jag. Väntar på svar. /SIMON eller vad menade du?  /Simon
*Felix matte*
05-01-2003, 21:10
slut
abborrmaster
05-01-2003, 21:15
CITAT (Felix matte @ 05-01-2003, 21:05) CITAT (abborrmaster @ 05-01-2003, 21:04) men låt oss nu prata om något helt annat  /Simon Och vem var det riktat till???? dom som snackar med mej om plugget.... öööh... men tack till ina som hjälpte mej med kemin iallafall... /Simon
abborrmaster
09-01-2003, 22:28
CITAT (Felix matte @ 05-01-2003, 20:46) CITAT (abborrmaster @ 05-01-2003, 18:23)
Mitt mål i livet är att jobba så lite som möjligt
/Simon
Jaadu Simon! Inte vet jag i vilket fack jag skall stoppa dej. Kikade på din hemsida och var glad för ett ögonblick tills jag förstod att det INTE var Eddie Meduza du hade där. eddie meduza? va? Har aldrig lyssnat på honom... Har han sagt det eller? /Simon
abborrmaster
09-01-2003, 22:38
jahaaaa... Hahahaha, zombien eddie... Men han har ju mycke bättre musik smak hehe... I övrigt Ina, upptäckte nu när jag sitter med kemigrejer igen att.... att.... Det stod lösningen på boxtäverna i anteckningarna /Simon
*Felix matte*
09-01-2003, 22:44
CITAT (abborrmaster @ 09-01-2003, 22:28) Har aldrig lyssnat på honom... Men nu får du väl ändå skärpa dej. Har du ALDRIG hört Eddie Meduzas skönsång?!? Då får du väl ladda ner något av hans mästerverk och jag lovar _ Du blir fast.
abborrmaster
09-01-2003, 23:28
CITAT (Felix matte @ 09-01-2003, 22:44) CITAT (abborrmaster @ 09-01-2003, 22:28) Har aldrig lyssnat på honom...
Men nu får du väl ändå skärpa dej. Har du ALDRIG hört Eddie Meduzas skönsång?!? Då får du väl ladda ner något av hans mästerverk och jag lovar _ Du blir fast.  okej jag HAR lyssnat på honom, men det var grymt längesen... Den jävla snuskhummern hehe.... brittas ***** och alla de låtarna... /Simon
simonmabborraster, har du hört Anton Maiden nån' gång? Det är nog hädelse för dig med tanke på hur hängiven Maidenfan du är. Det där med att kolla redan befintlig info innan man skriker högt för att man inte fattar nåt' brukar jag använda en förkortning för... RTFM ( Read The F.....g Manual) Funkar i alla lägen - nästan! Fast ibland är det nästan bättre att det krånglar så man är tvungen att jobba som en liten blå för att få reda på hur det ligger till. Då sitter det som berget sen - nu kommer du aldrig att glömma vad de olika förkortningarna stod för. Det kommer att förfölja dig resten av ditt liiiiiiiv!  Jag hade en galen fysiklärare när jag gick på högstadiet och mycket av det han pratade om minns jag kristallklart där för att han var så vansinnigt rolig. Det blev liksom speciella tillfällen för varje grej han skulle lära ut, så det är inte bara kunskapen som sitter stenhårt utan hela episoden runt.
Mariann
10-01-2003, 08:00
Fler sådana lärare, tack! Det är just galna, tokiga och inspirerande lärare som behövs till våra barn, ungdomar och övriga studande. Läraren betyder väldigt mycket, om inte nästan allt. Fast det vet dom tyvärr inte om själva! Jag tror att vilken som helst skoltrött unge blir uppåt med en kul lärare. Behörig eller obehörig spelar inte alltid roll, det är NATURBEGÅVNINGEN som är det viktigaste.
Iris i V-botten
10-01-2003, 08:49
Instämmer med dig, Marianne. Vilket yrke man än väljer, där man har med människor att göra, gäller det ha rätt inställning till det man gör . Man ska inte bli lärare bara för sommarloven. Man ska inte bli snabbköpskassörska , bara för det inte fanns nåt annat att göra. En läkare med fel inställning,kan förstöra mycket för en patient . Likaså ett vårdbiträde. Politiker som blir politiker bara för kändisskapet har ingen känsla för vad fotfolket behöver.
Jag tittade in på min gamla arbetsplats idag och då berättade min kollega om en historielärare som hade ordnat Jeopardy med riktiga priser! Han hade gått runt och tiggt CD-skivor i musikaffärer för att ha som priser. Klart kul grej!
abborrmaster
10-01-2003, 15:24
åh, om man ändå hade så ambitiösa lärare!
/Simon
Alexandra
10-01-2003, 16:27
Jag är lärare....Om jag vill bjuda mina elever på något (vilket jag gör minst 1 gång/vecka) så för jag betala ur egen ficka! Förra veckan köpte jag tilltugg för 280kr... Jag jobbar på en privatskola och där är det ägarna som styr och betalar lönerna. Det finns inga pengar kvar när de har tagit ut sina löner
Sånt' är så trist, Alexandra! Det borde ju gå att fördela pengarna lite snyggare...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|