Full version: handla från odla
katah
Jag tänkte handla från odla-shoppen några växter från avdelningen " buskar och klätterväcter" och
några från avdelning " utplats och balkong" .
När jag sedan började verkar det bli en beställning / avdelning inte någon sammanställt beställning
från båda avdelningar.

Hur ska jag göra för att beställa allt ihop så att det blir bara en fraktavgift?

villa-sandberg
När jag beställde skrev jag i informationsrutan att jag önskade om möjligt att dom skulle skicka mina ordrar tillsammans. När jag la en fråga häromdagen hur det gick med utskicken så fick jag till svar:

'Hej Eva
Tack för ditt mail.
Din beställning kommer att skickas i nästa vecka den är ihoplagd med perennerna.'

Så det verkar som om dom skickat det tillsammans smile.gif
dock vet jag ännu inte om det blir på en frakt eller om det läggs på på båda, det visar sig nästa vecka...

men man kan ju alltid fråga!
Red Top
Jag brukar bara behöva betala för en frakt när jag ber dem samfrakta mina beställningar.

För att vara på den säkra sidan kan du ju mejla dem eller ringa. De är alltid väldigt trevliga och tillmötesgående. Fördelen med ett hyfsat litet företag, som dessutom ligger i Skåne. [attachment=69851:ja2.gif]
katah
Så systemet är så på riktigt???
Märkligt, hoppas att de kan ändra systemet någon gång, det är nästan ett det avskräcker mig att beställa.
Eva i Skåne
CITAT (katah @ 11-05-2012, 23:18) *
Så systemet är så på riktigt???
Märkligt, hoppas att de kan ändra systemet någon gång, det är nästan ett det avskräcker mig att beställa.

Vad menar du??????

Det är väl bra med ett litet företag där dom är hjälpsamma och sampackar?
*Stintan*
CITAT (Eva i Skåne @ 12-05-2012, 15:24) *
Vad menar du??????

tummenupp.gif Det är ju bara att skriva att man önskar sampackning. Man kan alltid ringa om det är något man undrar och dom är alltid vänliga och hjälpsamma.
Red Top
Jag kanske ska förtydliga.

Om jag beställer från flera olika erbjudanden, vid ett tillfälle, så sampackas det alltid.

Om jag däremot beställer med några dagars mellanrum, för att jag kommer på något jag "bara måste ha" giggle.gif , brukar jag mejla och fråga om det är OK att sampacka.
katah
CITAT (Eva i Skåne @ 12-05-2012, 15:24) *
Vad menar du??????

Det är väldigans bra att de sampackar, men det är inte bra att beställningen inte
sammanfogas direkt när man beställer på hemsidan.
Man blir så förvirrad när man fattar att man inte kan beställa från olika kategorier,
irrar runt i onödan för att leta svar och funderar om det blir nu två frakt eller en.
När det dessutom är en fredagkväll kan man inte heller ringa/majla och fråga på en gång.

Nu är det söndag kväll och jag har fortfarande inte genomfört beställningen,
jag måste ju börja om från början nu när jag vet att det går att sampacka.
Katarina Odla.nu
Hej allihop!

Ni för en mycket förståelig diskussion i denna tråd och vi diskuterar samma ämne ofta på Odla.nu.

Från början (för sålde Odla bara ett erbjudande i taget och då kom aldrig problemet med att beställa ur flera olika på samma gång upp. Sen har företaget utvecklats, försäljningen har roligt nog gått bra och fler och fler erbjudanden har kommit och med tiden börjat överlappa varandra. Vi har hela tiden haft som mål att hålla isär dem för att inte riskera att skicka växter tillsammans som det inte är bra för kunden att få på samma gång. Exempelvis vill vi skicka sommarblommande lökar tidigare än perenner för att lökarna ska planteras tidigare. Vi har velat undvika att kunderna har plantor hemma som det inte är dags att sätta i jorden.

Men vi inser att det blir viktigare och viktigare, ju mer växter vi erbjuder att ni kunder ska kunna beställa ur fler erbjudanden tillsammans och slippa betala extra frakt. Så vi jobbar på en bra lösning på detta!

Precis som någon av er påpekar så kan man alltid skriva i beställningen att man önskar samleverans så gör kundtjänst sitt yttersta för att fixa det.

Fortsätt gärna tycka till om detta! Era åsikter är jätteviktiga!

Hälsningar
Katarina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon