Full version: Vad blommar nu?
Sidor: 1, 2
EKLO
Mina många höga liljor, med knytnävsstora vita blommor m svart öga, i "ax", (jag vann knölarna till på Surtemarknaden i våras), blommar och blommar, Jag tror de är inne på sin åttonde vecka, och fortfarande kommer nya i toppen på axen. En fantastisk blomma som dessutom doftar milt och underbart, men som jag dessvärre tappat namnet på...

Hela sommaren och fortfarande blommar mina purpurklätt för fullt. Höstanemonen och höstögat har nyligen slagit ut.

Och även om slutet syns närma sig för luktärterna blommar de ännu bäst de kan, liksom krasse och blåsalvia.
stephan sndlng
Kan man också säga att vildvinet "blommar nu"?
I alla fall är det som finast just nu?
Krolliljan
Så grönt allt är. wub.gif
Det är inte mycket som vissnat ner.
Helt fantastiskt. Vi har haft tre nätter med nattfrost men det som blommar 17 oktober här är:
Två rosor Goldstern och Kronprinsessan Mary, strålrudbeckian, glansrudbeckian, Lemmon Quuen, citrontimjan, luktärter, stockros, stäppsalvia, kantnepeta, anisört, lavendel,drakmynta, kärleksört och trift.
HelénE
Har ingen bild tyvärr, hade börjat skymma när jag såg det, men här blommar krokusarna (de blålila) ! Man blir ju något konfunderad...är det inte höst nu confused.gif

Helén
Krolliljan
ohmy.gif
Nej stackarna.
fvd
Mina nya vipphortensior limelight,röda rosorna symphatie och santana och jätteverbena.
Motti
Nu i oktober blommar min Gentsiana med underbart blå klockor smile.gif
gunsta
Det som förundrar mig mest nu är att Polish Spirit (klematis) blommar för fullt - 20 oktober i Uppland.
smuleborg
Stålrudbeckia. Höstanemone 'Honorine Jobert'. Ja, det är väl det.

Tillägg: Jag glömde, hortensia 'Annabelle'. Blommar vackert. Bladen är gula.
Ciczi
En av mina absoluta favoriter som blommar nu är strandkrassing. Söt och så luktar den gudomligt.

//Ciczi
Krolliljan
Nu är det bara två rosor , strålrudbeckian, Lemmon Quen, stockros, stäppsalvia, kantnepeta, lavendel,drakmynta, doftastrarna och kärleksört som blommar.
g.gif Kanske inte så bara den 24 oktober.
gunsta
Polish Spirit blommar fortfarande och så strålrudbeckia plus några höstastrar som jag inte kan namnet på - två sorter, Uppland.
Krolliljan
Ja nu är det inte mycket som blommar.
Drakmynta , malva och doftaster.
Så idag är de favoriter yes.gif
oliv
Stenkyndel (storfavorit) och några rosor...
ninnisky
Här blommar några malvor som står i skyddat läge och en mörkröd kärleksört. De sista stjärnflockorna frös senaste natten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon