Full version: Spöken/andar
Sidor: 1, 2
Elisabeth-Västkustkolonisten
Läste precis det här

http://www.sydsvenskan.se/lund/det-ar-mang...ruta-pa-byggen/
gnon49
Människan har ju ganska begränsade sinnen. Kanske därför det naturliga upplevs som onaturlig. Många djurarter har ju sinnen vi bara kan drömma om. Att känna av energi är ju viktigt för många arter.
Gossen Ruda
Ämnet är diskuterat här tidigare och inget avslut kan göras. Fanatikerna ger sig inte om metodernas förträfflighet och tvivlarna går aldrig att omvända. För min del vill jag se bevis innan jag tror på något humbug men ingen pseudovetenskap har nånsin gått att bevisa.
*Stintan*
CITAT (gnon49 @ 04-06-2012, 11:50) *
Människan har ju ganska begränsade sinnen. Kanske därför det naturliga upplevs som onaturlig. Många djurarter har ju sinnen vi bara kan drömma om. Att känna av energi är ju viktigt för många arter.

En del är nog avtrubbade hos många angel_not.gif
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 04-06-2012, 12:26) *
Ämnet är diskuterat här tidigare och inget avslut kan göras. Fanatikerna ger sig inte om metodernas förträfflighet och tvivlarna går aldrig att omvända. För min del vill jag se bevis innan jag tror på något humbug men ingen pseudovetenskap har nånsin gått att bevisa.

Ja finns inte nyfikenheten och viljan så blir det möjliga omöjligt. shy.gif
Ugglemormor
Som slut på detta så har jag sett "djurandar" kring personerna vilka enbart har kommit för att få healing. Mina egna bortgångna djur har stannat ett tag hos mig innan de drar vidare.
Hur det hela hänger ihop, vet jag inte. Jag tror endast det jag sett och upplevt och ventilerat med dom personer som är mer kunniga i detta.
Trots det sväljer jag inte allt, men jag låter det vara som olöst tills jag själv kanske upplever det.

I England bjuds dessa duktiga medier till kyrkor när det uppstår efterfrågan om det. Det sker helt naturligt, men vad de tror om människans skapelse/skrivelse om bibeln kan jag inte svälja. Så mycket förfalskad som det hela har blivit under århundranden. Dock kopplar vi oss till det högsta ljuset så att säga, när vi vill närma oss deras/andarnas energier......

Den vetenskapsmannen som vill se det vi medier ser på papper, säger jag bara att kanske det kommer att bevisa någon gång. Numera kan de ju bevisa kraftfälten runt om oss. Det är det första jag brukar titta på vid ett möte av en främmande människa för där ser man vad som finns i personen......
Inga andar är med då man går med slagruta eller letar Currykryss, det sker gm. personens egen känslighet. Har även gjort det själv, och min mormor lärde mig en hel del. Hon var ett medium av sin tid likväl som hennes far.

Tro mig, vi kommer inte veta allt om det som finns bortom, så låt var och en ha sin känsla och tro.

silos,
Anhörigas andar är inte demoner. Men hos var och en finns en mörk sida, det är o välja vilket man vill använda sig av. Annars skulle det inte finnas så mycket onska i världen.
malarmaster
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 04-06-2012, 11:45) *

och det funkar??!!!
observera att killen inte håller i en slagruta utan i s.k pekare,något jag själv praktiserar. man håller dem alltså inte i ett grepp utan formar händerna som rör där pinnen vilar löst,du kan alltså inte påverka dem genom tryck eller liknande,pinnarna ger sen utslag genom att vrida sig i sidled,ibland åt varsitt håll,ibland genom att göra ett kryss,beroende på vad man letar efter. det går lika bra med järn som koppar.
de flesta som provar lyckas och sedan är det bara övning.
har man egen tomt kan man lätt leta upp s.k currylinjer och currykryss. Ulf
Rebecca
Jag tror på currykryss.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (malarmaster @ 04-06-2012, 13:52) *
och det funkar??!!!
observera att killen inte håller i en slagruta utan i s.k pekare,något jag själv praktiserar. man håller dem alltså inte i ett grepp utan formar händerna som rör där pinnen vilar löst,du kan alltså inte påverka dem genom tryck eller liknande,pinnarna ger sen utslag genom att vrida sig i sidled,ibland åt varsitt håll,ibland genom att göra ett kryss,beroende på vad man letar efter. det går lika bra med järn som koppar.
de flesta som provar lyckas och sedan är det bara övning.
har man egen tomt kan man lätt leta upp s.k currylinjer och currykryss. Ulf

Jag har också gått med pekare. Min sambo därmeot lyckas inte, dom rör sig inte det minsta. Och inte heller min grannfru när vi hade stugan.
Ugglemormor
Elisabeth,

Det är helt beroende på ens egen mottaglighet och känslighet för de energier......... tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon