|
Full version: Fotbolls-EM
Ugglemormor
16-06-2012, 09:43
Äntligen blir det mindre av det!  ....visserligen kommer jag inte vara hemma här på ett tag, så han får titta på vad han vill, men fasar för OS........men det är ju stort och jag förstår att det drar många tittare. Det blir nog att dela på sig och skaffa mer filmer att roa sig med, om man nu är hemma så mycket under den tiden. Även att jag låter negativ, vill jag inte missunna andra nöjet att se på det de vill......
Anki på Öland
16-06-2012, 10:19
CITAT (Ugglemormor @ 16-06-2012, 10:43)  Äntligen blir det mindre av det!  ....visserligen kommer jag inte vara hemma här på ett tag, så han får titta på vad han vill, men fasar för OS........men det är ju stort och jag förstår att det drar många tittare. Det blir nog att dela på sig och skaffa mer filmer att roa sig med, om man nu är hemma så mycket under den tiden. Även att jag låter negativ, vill jag inte missunna andra nöjet att se på det de vill......  Kan väl ändå inte vara något problem för dig, du hade ju TV-apparater i massor av rummen sa du ju!
Ugglemormor
16-06-2012, 10:33
Beskymret är ju att vi båda vill se på TV. I sängkammaren...... Därav gnället. Nu har han installerat också TV i båten, hade hoppats att få lugn och ro i den, men det finns ju 2 separata sovhytter med dubbelsäng där och TV är i salongen, så det ordnar nog sig..... Endast till mina privata pysselrum har jag satt TV stopp i vårt hus, men nog är det att ta i, men det är ju han som köpt dem alla, jag hade inte gjort det........
*Stintan*
16-06-2012, 12:30
Jösses vilka I-landsproblem en del har! Stackars krakar!
Myosotis
17-06-2012, 12:10
Det blev lite oväntat igår  och jag som hade börjat tro att Ryssland skulle vinna EM. Nu får vi inte höra den fina nationalsången fler gånger  ( ni kan väl texten?  )
merlin68
17-06-2012, 21:46
CITAT (Myosotis @ 17-06-2012, 13:10)  Det blev lite oväntat igår  och jag som hade börjat tro att Ryssland skulle vinna EM. Nu får vi inte höra den fina nationalsången fler gånger  ( ni kan väl texten?  ) Hahaha kul text till "nationalsången"  Oj såg precis att Danmark inte gick vidare. Synd  Fast bra ändå att Tyskland vann. Har inte sett Bender förut som gjorde andra målet, måste vara en ganska ny förmåga?
Myosotis
18-06-2012, 11:58
Han är inte speciellt gammal nej. Och hans tvillingbror fick stanna hemma  taskigt, honom tycker jag synd om. Dessutom är jag sur för att Draxler inte fick följa med till EM. Tyckte också det var synd att inte Danmark gick vidare. Men det var rätt åt Nederländerna, kan de inte spela bättre kan de lika gärna åka ut. Vad är det med dem?!
ryss_борис
22-06-2012, 22:43
Tror Tyskland tar hem allt. Gör den vågade gissningen att Spanien misslyckas med att nå final, och det istället blir Portugal som gör upp mot tyskarna i finalen.
Har dock inte sett italienarnas matcher, och om de verkar starka mot England, så kan de ge tyskarna en match, eventuellt slå ut dem.
Tippar ändå på att Portugal slår ut Spanien, Tyskland slår Italien, Tyskland vinner finalen.
Någon som vågar sätta emot?
Bengalow
22-06-2012, 23:05
Ditt tips om att Portugal slår Spanien kanske inte är oävet. Jag tror dock tvärtom. Spaniem med Torres, är ett strå vassare än portugiserna...Tyskland-Spanien i final. Italien göre sig ej besvär! Jag trodde att ryssarna skulle gå längre, men det kommer alltid ett "om" imellan.Frankrike åker ut direkt, dom ÄR dåliga helt enkelt. England har aldrig lyckats särskilt bra i turneringar, och kommer inte heller i år att gå vidare. Dom spelar en alltför enkel, rustik fotboll, som inte räcker mot vare sig Spanien eller Portugal eller Tyskland. Det är mitt tips...
Myosotis
23-06-2012, 12:35
nej jag tror inte portugal tar sig till final
Elisabeth-Västkustkolonisten
23-06-2012, 16:04
Får man vara så ärlgt och säga a<tt man inte har sett en enda matchy.... Men ja ghar hgört några i radion, eftersom jag alltid lyssnar i sängen. Igår t.ex. Tyskland-Grekland.
Jag tvekar fortfarande att Tyskland vinner EM
Elisabeth
merlin68
23-06-2012, 19:05
Nu är det Frankrike - Spanien
ninnisky
23-06-2012, 19:13
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-06-2012, 15:04)  Får man vara så ärlgt och säga a<tt man inte har sett en enda matchy.... Men ja ghar hgört några i radion, eftersom jag alltid lyssnar i sängen. Igår t.ex. Tyskland-Grekland.
Jag tvekar fortfarande att Tyskland vinner EM
Elisabeth Jag har inte heller sett en enda match och inte heller lyssnat till. Dessvärre är jag ganska stolt över det  Har inte många "sportfånar" i familjen heller... däremot ett kusinbarn som är måldomare i tyska 1. Bundesliga det får räcka!
23-06-2012, 19:19
CITAT (ninnisky @ 23-06-2012, 20:13)  Jag har inte heller sett en enda match och inte heller lyssnat till. Dessvärre är jag ganska stolt över det  Har inte många "sportfånar" i familjen heller... däremot ett kusinbarn som är måldomare i tyska 1. Bundesliga det får räcka! Jag har en här som har jobbat med idrott med över 35 år ( jag bar ca 10 år )men ändå har int ens han tittat på en hel match, Men han har klart för sig vem som vinnerm vi får se om han har rätt?????
merlin68
28-06-2012, 19:52
Kollar ni på matchen?
28-06-2012, 20:13
Inte jag, men gubben tittar.....
Tyvärr får jag ju höra resten av matchen i radion när jag går och lägger mig och har radion i örat
merlin68
28-06-2012, 20:19
Riktig rysare....1-0 till Italien...känns som 2006 ....
Bengalow
28-06-2012, 21:18
och den fotbollsspelare, som jag över allt annat i den världen avskyr, står som matchvinnare med 2 gjorda mål för Italien. Ballotelli, bara namnet får mig att rysa av obehag.
merlin68
29-06-2012, 08:59
CITAT (Bengalow @ 28-06-2012, 22:18)  och den fotbollsspelare, som jag över allt annat i den världen avskyr, står som matchvinnare med 2 gjorda mål för Italien. Ballotelli, bara namnet får mig att rysa av obehag. Måste faktiskt hålla med dig, ingen mysig kille precis  Det var synd om Özil igår, resten av tyska landslaget var otroligt kassa
Myosotis
29-06-2012, 12:44
CITAT (Bengalow @ 28-06-2012, 22:18)  och den fotbollsspelare, som jag över allt annat i den världen avskyr, står som matchvinnare med 2 gjorda mål för Italien. Ballotelli, bara namnet får mig att rysa av obehag. Samma här. [attachment=71031:kotz.gif] Och snygga mål var det. Varför måste han vara en så bra fotbollsspelare  Som tröst kan man titta på den här så kan man åtminstone skratta åt honom. Ronaldo är lika otäck tycker jag, jag blir aggressiv av att se sådan arrogans. Synd att tyskarna åkte ut, fast just igår kändes det inte som om de försökte tillräckligt. Jag hoppades att Neuer skulle göra mål på slutet. Känns konstigt, jag har aldrig gillat Tyskland, men det här laget tycker jag faktiskt om.
Bengalow
29-06-2012, 13:16
Det är väl så med tyskarna, liksom för svenskarna, att vissa lag kan man inte möta och göra ett bra jobb mot. Vi har ju danskarna som vår akilleshäl, t.ex. Och Tyskland s spel passar Italien väldigt bra. Lite bolltrillande utan strategi. Tyskland kan inte spela ut mot dom...synd, för Tyskland har imponerat i inledningen. Nu blir det väl Spanien som vinner, kantänka. Dom är otroliga i sitt spel, och släpper mycket ogärna bollen ifrån sig, innan det blir dags för en målchans. Min favorit är Spanien...
Ugglemormor
29-06-2012, 18:54
Jag har inte ens haft TV på en enda gång under denna vecka trots att jag har den i min lilla lägenhet här..... härligt! ..... vilken ro och frihet ..... Och det kommer inte heller att ske under denna härliga tid ......
Aqvakul
01-07-2012, 06:48
Balotelli!  Zlatan i kubik, på både gott och ont....
Hinner inte titta på TV.....
Gossen Ruda
01-07-2012, 10:34
Denne Balotelli är tydligen både helgon och djävul, kan någon förklara? Jag har inte en susning.
Myosotis
01-07-2012, 16:05
Han är en väldigt bra fotbollsspelare som inte är riktigt klok. Sparkar gärna motståndare i bröstet etc. Lär ha kastat dartpilar på tränande ungdomar. Jag har svårt att ha respekt för någon som beter sig så lågt, oavsett hur duktig han är. Om han får rött kort jämt skadar han ju sitt eget lag också. http://www.youtube.com/watch?v=GUc48x8Skx8
merlin68
01-07-2012, 16:16
CITAT (Myosotis @ 01-07-2012, 17:05)  Han är en väldigt bra fotbollsspelare som inte är riktigt klok. Sparkar gärna motståndare i bröstet etc. Lär ha kastat dartpilar på tränande ungdomar. Jag har svårt att ha respekt för någon som beter sig så lågt, oavsett hur duktig han är. Om han får rött kort jämt skadar han ju sitt eget lag också. http://www.youtube.com/watch?v=GUc48x8Skx8Ja han gör väldigt fula grejer
Bengalow
01-07-2012, 21:45
JIIIPIII! Min favorit, Fernando Torres kommer in och punterarItalien med 3:e målet. Slutresultatet 4-0 är det största resultatet i en EM-final!
Såg ni Ballotelli efter matchen? Man brukar vanligtvis stanna kvar och gratulera motståndarna - men icke han! När hans egen lagledare försökte stoppa honom på väg ut, så bara knuffade han undan ledaren, och fortsatte in till omklädningsrummet. MYCKET dålig stil!!!
Aqvakul
01-07-2012, 21:58
Francesc "Cesc" Fàbregas, vilken lirare! ♥
Spanien ikväll - när de är som bäst! ♥
Myosotis
02-07-2012, 06:45
Iniesta var bra. Visst, Spanien är bäst, men det börjar bli lite tråkigt om de vinner hela tiden. CITAT (Bengalow @ 01-07-2012, 22:45)  ...Fernando Torres kommer in och punterarItalien med 3:e målet... Måste erkänna att jag blev mycket förvånad. Var kom han ifrån? Hade visst somnat till och visste inte att han hade kommit in
Aqvakul
02-07-2012, 07:23
Alla i Spanien var bra.. Iniestas passning till Fàbregas vid första målet och mycket annat.. Xavi stod för de tre andra framspelningarna...
Myosotis
02-07-2012, 08:40
CITAT (Aqvakul @ 02-07-2012, 08:23)  Iniestas passning till Fàbregas vid första målet...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|