|
Elisabeth-Västkustkolonisten
15-06-2012, 08:45
CITAT (Berith @ 15-06-2012, 09:28)  Kollade på Kunskapskanalens utbud för kvällen men där fanns ingenting som lockade mej för att varva ner och slappna av eller mysa. Tex... Nej det får nog bli Macken en halvtimma, kanske lite Midsommer på det eller nåt annat. Såg att det är fyran som sänder matchen idag, det gör det absolut lättare att undvika hysterin. Brukar nämligen inte kolla in program på fyran för dom har så jämrars många och långa reklamavbrott. Vet inte riktigt om jag förstår vad du menar här... Om du gillar ett visst TV program så kanske någon annan gillar nåt helt annat. Det du gillar till fredagsmys kanske någon annan ser det som görtråkig. Alla har ju sin smak.
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 15-06-2012, 09:45)  Om du gillar ett visst TV program så kanske någon annan gillar nåt helt annat. Det du gillar till fredagsmys kanske någon annan ser det som görtråkig. Alla har ju sin smak. Självklart är det så! Jag hellre läser än tittar på TV. Har börjat att läsa en bok av Paulo Coelho:Brida.
CITAT (*Stintan* @ 15-06-2012, 09:29)  Har du schemalagt mys eller vill du bara ha mys när det är fotboll på TV?  Vi kör med schemalagt mys och så här kan en ordinär medelsnittsmyskväll se ut: 1. Vi samlas ca 15 minuter innan avspark (oftast av foppatofflorna). 2. Under den samlingen fixas alla kuddar till, fjärrkontrollen placeras lättillgänglig för ev snabbt byte av kanal, framställning och servering av tex chips eller rabarberpaj slutförs. Vad vi äter beror för det mesta på vad som ska tittas på, och vilken årstid vi befinner oss i. 3. Naturligtvis kommer vi också överens om vilka program som ska ses. Underhållning och TV-serier och filmer är det som gäller. Fotboll går fetbort. Eventuellt spelas en del program in för njutning senare i veckan. 4. Vi ser också till att alla har så pass vätskemängd som behövs för att inte torka ut under några förmodligen svettiga timmar (om det tex är skrämmande program/filmer är det lätt hänt att man svettas lite extra, speciellt om man då är tvungen att sitta tätare tillsammans). 5. Vi lägger också in tidpunkter som passar in i programtablån för ev (mest troliga!) kisspauser. 6. Sen är det bara att slappa och njuta och mysa!
Ugglemormor
15-06-2012, 10:28
Såg att det går ett par filmer ikväll, så vill han leva rövare med fotboll, får han leta upp en annan TV ikväll.... Varför har man annars TV apparater över hela huset? Har nu varit "snäll"" o låtit honom se på det i sängkammaren när det har varit lite glest med andra program, men nu är det dags.......
Bengalow
15-06-2012, 12:42
Jag är inte så intresserad av fotboll - eller rättare sagt, det hysteriska snacket runt spelet gör mig galen. När en människa som Markus Birro skall kommentera i studion, ja då släcks/byts kanal på direkten. Vad tusan har han där att göra? TV-kändisarna poppar upp som ogräs överallt, och dessa infama journalister, som tippar utgången av en match. "-Så här skall vi slå England!", och så kommer det en framtidssaga, gärna spetsad med kvarts- semi eller final för Sverige. Löjligt, men spelet kan vara underhållande, om, som sagt slapp dessa kommentarer av efterklokhet.
Elisabeth-Västkustkolonisten
15-06-2012, 13:39
CITAT (Berith @ 15-06-2012, 10:02)  Vi kör med schemalagt mys och så här kan en ordinär medelsnittsmyskväll se ut: 1. Vi samlas ca 15 minuter innan avspark (oftast av foppatofflorna). 2. Under den samlingen fixas alla kuddar till, fjärrkontrollen placeras lättillgänglig för ev snabbt byte av kanal, framställning och servering av tex chips eller rabarberpaj slutförs. Vad vi äter beror för det mesta på vad som ska tittas på, och vilken årstid vi befinner oss i. 3. Naturligtvis kommer vi också överens om vilka program som ska ses. Underhållning och TV-serier och filmer är det som gäller. Fotboll går fetbort. Eventuellt spelas en del program in för njutning senare i veckan. 4. Vi ser också till att alla har så pass vätskemängd som behövs för att inte torka ut under några förmodligen svettiga timmar (om det tex är skrämmande program/filmer är det lätt hänt att man svettas lite extra, speciellt om man då är tvungen att sitta tätare tillsammans). 5. Vi lägger också in tidpunkter som passar in i programtablån för ev (mest troliga!) kisspauser. 6. Sen är det bara att slappa och njuta och mysa!  Berith och vem ger kommandot att NU skall vi slappna av och mysa Vi myser när vi känner för det, om det nu är måndag, tisdag osv eller fredag Elisabeth
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 15-06-2012, 14:39)  Berith och vem ger kommandot att NU skall vi slappna av och mysa Vi myser när vi känner för det, om det nu är måndag, tisdag osv eller fredag Elisabeth Som ordförande i FfHF har jag naturligtvis utslagsröst och bestämmanderätt. För dom som inte vet vad FfHF betyder så är det Föreningen för Husfridens Främjande.
Gossen Ruda
15-06-2012, 18:51
Skall man tro på alla kommentatorer så har Sverige redan vunnit matchen mot England. Onödigt att ens spela den. Fan tro´t.
*Stintan*
15-06-2012, 19:55
CITAT (Gossen Ruda @ 15-06-2012, 19:51)  Skall man tro på alla kommentatorer så har Sverige redan vunnit matchen mot England. Onödigt att ens spela den. Fan tro´t. Aha du smyglyssnar
Eva i Skåne
15-06-2012, 21:01
CITAT (Berith @ 15-06-2012, 09:28)  Kollade på Kunskapskanalens utbud för kvällen men där fanns ingenting som lockade mej för att varva ner och slappna av eller mysa. Tex... Nej det får nog bli Macken en halvtimma, kanske lite Midsommer på det eller nåt annat. Såg att det är fyran som sänder matchen idag, det gör det absolut lättare att undvika hysterin. Brukar nämligen inte kolla in program på fyran för dom har så jämrars många och långa reklamavbrott. Vet inte riktigt om jag förstår vad du menar här... Tro det eller ej, men dom bryter inte under matchtid! Det är väl enda programmet som sänds utan irriterande reklampauser. I halvtid - massor av reklam, men inte under speltid.
malcolm
16-06-2012, 06:32
Vem vet mest brukar gå kl. 19.00 på vardagarna men igår var det flyttat till 20.30 men inte då, fotbollen fick husera fritt och det blev aldrig något vem vet mest trots att det var fredagsfinal.
Gossen Ruda
16-06-2012, 07:35
Drömmen är över och vi kan återgå till det normala. Man kan gå in på GP:s hemsida och titta på normala nyheter, fotbollen hamnar långt ner nu.
Läste på en nättidning att det blev som man kunde gissat, det lag som gjorde flest mål vann. Tydligen det andra i det här fallet... Om jag fattade rätt så var det en skaraborgare som gjorde dom två målen i förlorarlaget? Bra jobbat kan man väl ändå säga om det.  Vad kommer härnäst i sportsammanhang? Är det OS? Har vi några medaljhopp där? Simning kanske? Då menar jag riktiga medaljhopp, inte såna som tidningar, radio och TV utser i förväg.
CITAT (Bee @ 14-06-2012, 19:13)  Det luktar lite Jante om din kommentar. I så måtto att jag inte tycker idrottstjärnor är värda de enorma pengarna, visst. CITAT Men jo, Zlatan - den fattige invandrarkillen från Rosengård i Malmö - har visat för alla småkillar från liknande omständigheter att det går att ta sig ur det. Vore det inte bättre med en rollmodell som var polis, lärare, läkare eller något annat yrke som faktiskt gör något för samhället? CITAT (Berith @ 16-06-2012, 11:11)  Vad kommer härnäst i sportsammanhang? Är det OS? Har vi några medaljhopp där? Simning kanske? Då menar jag riktiga medaljhopp, inte såna som tidningar, radio och TV utser i förväg.
Media Sverige har alltid medaljhopp! Vi ska gräva brons i vattenpolo och damboxning i London!
CITAT (Aqvakul @ 13-06-2012, 11:29)  Även om man som jag gillar fotboll, så blir det gärna lite för mycket av det goda när det är VM eller EM. För mig är OS ett betydligt mer spännande, varierat och "kompakt" evenemang.
Men att starta en "mot-tråd" är väl att ta i. Istället för att reta sig på vad som finns på TV, kan man väl gå ut i trädgården eller allmänt njuta av en fantastisk årstid i vår svenska natur.
Men...! Vad trött man blir...  Trots att dom blev utslagna så ska dom spela match ikväll. Kunde dom inte sparat lite pengar och sänt nåt annat i stället? Vad finns det för annat att se tro...? Agatha Christie kanske, men den har jag nog sett ett par gånger förut. Äh, jag hittar nog nåt sevärt hoppas jag.
Gossen Ruda
19-06-2012, 17:31
CITAT (Berith @ 19-06-2012, 18:05)  Men...! Vad trött man blir...  Trots att dom blev utslagna så ska dom spela match ikväll. Kunde dom inte sparat lite pengar och sänt nåt annat i stället? Vad finns det för annat att se tro...? Agatha Christie kanske, men den har jag nog sett ett par gånger förut. Äh, jag hittar nog nåt sevärt hoppas jag.  Det gäller att bli ordentligt utslagen.
Ugglemormor
19-06-2012, 18:50
Idag är jag extra snäll, maken får se på fotboll i sin säng....... Jag tar till hörlurar och tänker skriva hela den tiden..........det är väl slut med det sedan? Men snart får han klara sig ensam, så det blir bra med det....... Kanske finns det annat att göra under OS, även om jag tittar något på det också själv........
Ugglemormor
20-06-2012, 12:41
Det blev helt galet när svenskarna fick sitt mål........ Maken levde rövare i sängen så att han välte min laptop o jag tappade bort 2.5 sidor som jag inte hade hunnit spara."..... Grrrrrrrr..... Jag vaknade vid 05-tiden o kunde inte somna så jag började skriva trotts muttrande bredvid mig....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|