Full version: TV-serier
Sidor: 1, 2, 3
mamamaggan
CITAT (Trampendal @ 16-07-2012, 00:14) *
Olof Thunberg?

YES! Där kom det . TACK !

Nu behöver jag inte ligga sömlös och fundera . flirting.gif
hattstugan

Onedinlinjen

Macken

Rötter
skånepåg
Macken började sändas för nån månad sen igen på Fredagar på Svt1 20:00 http://www.tv.nu/p/12072020002035svt1 tummenupp.gif

CITAT (hattstugan @ 16-07-2012, 07:14) *
Onedinlinjen

Macken

Rötter

grycken
Shogun
Tai Pan
Noble House
En karl i huset
Vår nye magister
The Human Condition (japansk serie om andra världskriget)
RibesRubusVitis
Bara jag som minns ”Sjörövarna” från slutet av 50-talet?

http://www.youtube.com/watch?v=JPCAf6rURbo
Jordgubbe
CITAT (RibesRubusVitis @ 16-07-2012, 13:29) *
Bara jag som minns ”Sjörövarna” från slutet av 50-talet?

http://www.youtube.com/watch?v=JPCAf6rURbo

Jag minns den inte, men ingick i en box som jag köpte med sjörövarfilmer för några år sedan (alla 39 avsnitt). Så den har jag kvar att se.

malcolm
Kom att tänka på den vita stenen nu.
eugenia
Som igår minns jag

Buffy och vampyrerna
Tredje skiftet
Vita lögner

Vilka mer var det man såg vid den tiden?

Honungsros
CITAT (grycken @ 16-07-2012, 13:12) *
Shogun
Tai Pan
Noble House
En karl i huset
Vår nye magister
The Human Condition (japansk serie om andra världskriget)

Vår nye magister! Den kommer jag ihåg! Min bästa kompis och jag tittade alltid på den!

CITAT (malcolm @ 16-07-2012, 14:18) *
Kom att tänka på den vita stenen nu.

Helt underbar serie!
malcolm
Kastrullresan var också bra, den såg jag tillsammans med mina barn och varje avsnitt var en högtidsstund.
malcolm
Just nu följer jag en serie som heter "Ice road truckers"", det är mer en dokumentär om lastbilschaufförer som kör på isiga vägar i Alaska men just nu håller de till i Peru, sydamerika. Knappast isigt men farliga serpentinvägar utmed bergssluttningar och branta stup.
omk
Jösses, vad mycket minnen som dyker upp !

Kommer ni ihåg "V" ?? DEN var bra (iaf DÅ).
Monarda
Var det den där skinnet sprack på folk och så var det ödlor under? Den var ju ruskigt spännande! fear.gif
mamamaggan
Klart jag kommer ihåg " V " . Den var som sagt ruskigt spännande då , i mitten på 80-talet.
Aqvakul
CITAT (malarmaster @ 15-07-2012, 07:36) *
finns också numera på dvd,såg den ursprungligen på tv och tyckte den var bra,den håller fortfarande tack vare skådisarna men man märker att det är en studieproduktion,lite för mycket teaterscen.
där rekommenderas istället Rome,betydligt mer action ,har kritiserats för lite historielöshet vilket säkert är sant,amerikanarna bryr sig inte så mycket om sanningshalten. ulf

tummenupp.gif
Blev också tyvärr lite besviken på Jag - Claudius, när reprisen kom. Älskade ju serien då den gick första gången. Nu kändes det mest som stel teater.

Tycker däremot att Rome är riktigt fascinerande. Den är spännande, saknar förskönande omskrivningar och ger en mycket realistisk bild av livet i Rom för två tusen år sedan.
skånepåg
Ice road truckers zappar man mycket till jag med, mest för många jag känner är truckers men de andra avsnitten med dödens väg eller vad de nu heter är så bra!
V är klassiker men den nya är rätt duglig och man måste ju veta vad som händer i nästa säsong =/
Hotell seger är väl en drama från 90-talet? Vad jag vet var jag den enda som gilla den alla andra titta på skilda världar tongue.gif Men inte tillräckligt gammal den =(
A-Team och Airwolf är några andra bra =)
Aqvakul
Familjen Ashton var en riktigt bra engelsk serie...
malcolm
Familjen Adams var en höjdare på 60-talet, minns att många av mina klasskamrater inte fick se den.
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 18-07-2012, 15:31) *
Familjen Adams var en höjdare på 60-talet, minns att många av mina klasskamrater inte fick se den.

Vi hade en lärare när jag gick i skolan som kallades Lurch efter en karaktär i serien. Den som råkade nämna det högt, blev handgripligt förmanad...

Anki på Öland
Helt Hysteriskt!
Huggorm
Jag har i princip inte sett något enda avsnitt av någon enda serie som nämnts i tråden. Kulturellt efterbliven?
malcolm
Du är mentalt död Huggorm.
Jordgubbe
CITAT (omk @ 18-07-2012, 02:26) *

V kändes nytt och spännande när det sändes för första gången i TV. Jag kommer ihåg att det visades en sommar på 80-talet och då efter klockan 22 på kvällen.

När Kanal 5 visade om serien (tidigt 2000-tal) passade jag på att se hela serien igen. Men kändes som den inte åldrats väl.

Airwolf som 5:an kört repriser på var dock en trevlig serie som jag aldrig hade sett tidigare. Hade bara sett VHS:erna som fanns att hyra.
Jordgubbe
Jag körde Spegel, Spegel marathon för en vecka sedan och såg alla 20 avsnitten på rad.

Det är en lite nyare nyzeeländsk barn och ungdomsserie om att resa i tiden från 1995 som SVT har repriserat ett antal gånger (ofta som serie i sommarlovsmorgon). En anledning som ger lite nostalgiska minnen.

Har ofta sett enstaka delar och tyckt att den både verkat spännande och varit fint gjord men eftersom det varit så många delar har det varit lite svårt att hänga med. Nu passade jag på att ta chansen att se hela.

Intro Spegel, Spegel

mamamaggan
CITAT (Aqvakul @ 18-07-2012, 16:08) *
Vi hade en lärare när jag gick i skolan som kallades Lurch efter en karaktär i serien. Den som råkade nämna det högt, blev handgripligt förmanad...

Kommer ni ihåg Thing i lådan ? giggle.gif
Aqvakul
CITAT (mamamaggan @ 18-07-2012, 22:54) *
Kommer ni ihåg Thing i lådan ? giggle.gif

Absolut!
malcolm
CITAT (Aqvakul @ 18-07-2012, 16:08) *

Mannen som spelade Lurch hade haft en enda roll innan och då spelade han Jesus. biggrin.gif
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 18-07-2012, 23:56) *
Mannen som spelade Lurch hade haft en enda roll innan och då spelade han Jesus. biggrin.gif

Faktiskt aldrig hört.. Vad heter filmen?
malcolm
Minns inte
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 19-07-2012, 06:31) *
Minns inte

Har letat lite på nätet, hittar annat men inte just det.. Kanske är det en skröna...
skånepåg
CITAT (skånepåg @ 18-07-2012, 15:19) *
Hotell seger är väl en drama från 90-talet? Vad jag vet var jag den enda som gilla den alla andra titta på skilda världar tongue.gif Men inte tillräckligt gammal den =(

Kan ju tillägga att Per Morberg är med i den wink.gif
RibesRubusVitis
Ted Cassidy (Lurch) spelade en annan bibelhjälte, Goliat från Gamla testamentet.
Jordgubbe
Gästspel av Lurch i en annan klassisk TV-serie wink.gif

Gästspel Lurch
Aqvakul
CITAT (RibesRubusVitis @ 19-07-2012, 13:16) *
Ted Cassidy (Lurch) spelade en annan bibelhjälte, Goliat från Gamla testamentet.

fast Goliat var väl fiendens förkämpe som David, sedemera judisk kung, besegrade...
RibesRubusVitis
Förvisso var det så; den spenslige David med slungan var väl "antihjälten" som gav sig på den enorme kämpen.
Rosrup
Playboy Channel biggrin.gif

http://www.ziggytv.com/4_17782_The-Playboy-Channel.htm
malcolm
CITAT (omk @ 18-07-2012, 02:26) *

Jag gjorde repmånad första gången den gick så jag missade det mesta, fast jag vet att vi såg något avsnitt på ett café någonstans.
malcolm
CITAT (Aqvakul @ 19-07-2012, 10:24) *
Har letat lite på nätet, hittar annat men inte just det.. Kanske är det en skröna...

Kan det vara, har inte sett filmen ifråga och kanske jag fick uppgiften från någon tidning men som sagt, jag minns inte.
skånepåg
CITAT (malcolm @ 19-07-2012, 15:39) *
Jag gjorde repmånad första gången den gick så jag missade det mesta, fast jag vet att vi såg något avsnitt på ett café någonstans.

Har gått i repris nog 2-3 ggr på tv men borde göras igen nu pga. nya V =/
Men värd att se, annars har jag några hundra andra, Sanctuary och Red Dwarf är några man måste se om man gillar den genren wink.gif
hattstugan

Fame

Follyfoot

Vi möts igen

Förintelsen
gunsta
Fantomen på Louvren

Poly - handlade om en förrymd ponny (fransk serie).

Juvelen i kronan
malcolm
Poly kommer jag ihåg älskade den serien och ville naturligtvis ha en egen häst vilket jag inte fick av självklara skäl för var skulle vi ha haft den.
Monaxe
Upstairs-Downstairs

Månbas Alpha (70 tal?)

Fem svarta höns (80 tal?)

Mot alla vindar (80 tal?)

V

Förhäxad (90 tal)

bergvallmo
Ja, Månbas Alpha. Den minns jag från när jag var liten. Något jag också gillade var Den osynlige mannen, som jag tyckte var superspännande.
Trampendal
CITAT (gunsta @ 20-07-2012, 16:58) *
Fantomen på Louvren
Poly - handlade om en förrymd ponny (fransk serie).
Juvelen i kronan

Ja, Poly! Hade jag glömt.
"Poly, Poly tänk ändå, vad vår himmel lyser blå".
Hette pojken Pascal?
malcolm
Min vän från Mars var rolig.
gunsta
Poly - minns inte vad pojken hette - kanske Pascal.

http://www.youtube.com/watch?v=wy1g7o9m_fI

Jordgubbe
De gjorde lite reklam för nya Dallas såg jag idag på TV. Jag tänkte iaf se några avsnitt och ge det en chans men jag tror inte det kommer vara lika bra som det var på storhetstiden när man tittade varje vecka.
omk
CITAT (malcolm @ 21-07-2012, 00:17) *
Min vän från Mars var rolig.

Känner inte igen "Min vän från Mars", men några andra roliga "out-of-space-serier":
Mork and Mindy (med Robin Williams)
Alf (den där hårige varelsen, från nån annan planet)
Anki på Öland
CITAT (Monaxe @ 20-07-2012, 20:02) *
...........Mot alla vindar (80 tal?)...........

Hade dottern köpt som semesternöje, vi började titta på ett par delar igår kväll smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon