Sidor: 1, 2
tomas99
CITAT (Gossen Ruda @ 05-09-2012, 07:43) *
Trollen vill alltid ha uppmärksamhet, sluta med matningen nu och låt denna tråd självdö.

Vilka är troll enl dej?
silos
CITAT (tomas99 @ 05-09-2012, 12:26) *
Vilka är troll enl dej?

Det har även jag funderat över?!
Hjortronsylt
CITAT (Anki på Öland @ 04-09-2012, 23:50) *
Vad du tjatar! Är det inte ganska tydligt att dom absolut flesta av oss som är här inte vill dela upp i fler avdelningar!

För att majoriteten säger en sak betyder det inte att jag inte har rätt att uttala mig om mina åsikter.
Översittare går inte hem hos mig, så du kan fortsätta gnälla på mig, jag kommer ändå inte bry mig om ditt gnäll. laugh.gif Så, nu vet du det.
Hjortronsylt
CITAT (Gossen Ruda @ 05-09-2012, 07:43) *
Trollen vill alltid ha uppmärksamhet, sluta med matningen nu och låt denna tråd självdö.

Inte för att göra dig ledsen på något sätt, men uppmärksamhet är något som precis ALLA människor behöver - troll som hebefiler (för att ta exempel). smile.gif
Aqvakul
CITAT (Hjortronsylt @ 05-09-2012, 15:22) *
För att majoriteten säger en sak betyder det inte att jag inte har rätt att uttala mig om mina åsikter.
Översittare går inte hem hos mig, så du kan fortsätta gnälla på mig, jag kommer ändå inte bry mig om ditt gnäll. laugh.gif Så, nu vet du det.

Nej, men ibland måste man nog inse att man inte fått gehör för sina åsikter...
Hjortronsylt
CITAT (Aqvakul @ 05-09-2012, 15:34) *
Nej, men ibland måste man nog inse att man inte fått gehör för sina åsikter...

Jag förväntar mig inget sådant. Däremot förväntar jag mig av folk att de inte förbjuder andra att ha egna åsikter.
Jag hade blivit äcklad av mig själv om jag angrep andras åsikter som de tycker är bra. Låt folk tycka vad de vill!! Man behöver absolut inte hålla med, men att smutskasta och försöka tysta ner andra för man inte tycker lika är bara en vidrig handling imo.
silos
CITAT (Hjortronsylt @ 05-09-2012, 17:08) *
Jag förväntar mig inget sådant. Däremot förväntar jag mig av folk att de inte förbjuder andra att ha egna åsikter.
Jag hade blivit äcklad av mig själv om jag angrep andras åsikter som de tycker är bra. Låt folk tycka vad de vill!! Man behöver absolut inte hålla med, men att smutskasta och försöka tysta ner andra för man inte tycker lika är bara en vidrig handling imo.

WORD!!!
Krolliljan
Nu har omröstningen pågått 3 dagar tror jag och långt ifrån alla medlemmar har varit inne på Odla och ens sett den så majoriteten av de som sett den tycker som det står nu.
Själv bryr jag mig inte. Jag skrev i underavdelningar OM det ska vara underavdelningar så gav jag några förslag.
Jag har följt diskussionerna och har bestämt mig för att hålla med de som menar att detta är ett trädgårdsforum och att dela in småprat i underavdelningar ger signaler om annat när rubbrikerna växer ut.

Men vad majoriteten av medlemmarna tycker vet vi inte efter tre dagar.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Krolliljan @ 05-09-2012, 17:14) *
Nu har omröstningen pågått 3 dagar tror jag och långt ifrån alla medlemmar har varit inne på Odla och ens sett den så majoriteten av de som sett den tycker som det står nu.
Själv bryr jag mig inte. Jag skrev i underavdelningar OM det ska vara underavdelningar så gav jag några förslag.
Jag har följt diskussionerna och har bestämt mig för att hålla med de som menar att detta är ett trädgårdsforum och att dela in småprat i underavdelningar ger signaler om annat när rubbrikerna växer ut.

Men vad majoriteten av medlemmarna tycker vet vi inte efter tre dagar.

Krolliljan menar du alle medlemmar som aldrig har skrivit ett enda ord här?

I många andra fora får man efter ett år en förfrågan om man vill stå kvar. Skriver man då fortfarande ingenting så tas man bort. Här har folk stått kvar i 10 år utan att vara inne på forumet. Menar du dessa?

Hortronsylt du kom hit för inte 2 månader sedan och började med att hota folk till höger och vänster med varningar osv. Du skrek och gapade och nu skall du möblera om också, förstår du inte att alla andra tycker illa om det? Men troligen vill du inte förstå det

Elisabeth
silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-09-2012, 18:06) *
Hortronsylt du kom hit för inte 2 månader sedan och började med att hota folk till höger och vänster med varningar osv. Du skrek och gapade och nu skall du möblera om också, förstår du inte att alla andra tycker illa om det? Men troligen vill du inte förstå det

Elisabeth

Håller du koll på medlemmarna här,speciellt de nya....oj oj oj så jobbigt det måste bli för dig?!?
CITAT (silos @ 05-09-2012, 18:28) *
Håller du koll på medlemmarna här,speciellt de nya....oj oj oj så jobbigt det måste bli för dig?!?

Silos alla vet att hen är ny. Nej det är inte jobbigt för mig att se det men är det inte jobbigt för dig att vara tyken?
silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-09-2012, 18:38) *
Silos alla vet att hen är ny. Nej det är inte jobbigt för mig att se det men är det inte jobbigt för dig att vara tyken?

Vad betyder:att vara tyken?
Krolliljan
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-09-2012, 18:06) *
Krolliljan menar du alle medlemmar som aldrig har skrivit ett enda ord här?

I många andra fora får man efter ett år en förfrågan om man vill stå kvar. Skriver man då fortfarande ingenting så tas man bort. Här har folk stått kvar i 10 år utan att vara inne på forumet. Menar du dessa?

Elisabeth

Nej 76 000 medlemmar är inte aktiva här men betydligt fler än 50. Fast alla som är aktiva vill kanske inte göra sin röst hörd eller bryr sig om denna frågan och det är väl OK. Många går nog inte in dagligen och har sett denna tråden heller.
pejori
CITAT (silos @ 05-09-2012, 18:46) *
Vad betyder:att vara tyken?

tykenDet finns ingen egentlig översättning, eller synonym, av ordet tyken. Det är en liten blandning av elak, otrevlig, sarkastisk...
Hjortronsylt

Är det inte jobbgt för dig att vara så tyken själv? wink.gif
Jag tycker Silos förhåller sig väldigt trevligt och välkommande till skillnad från många andra här nämligen.
Hon lär nog ha sina invändingar mot mig och också, men väljer ändå att inte kalla mig/andra för elaka saker som för den delen inte ens stämmer.
silos
CITAT (pejori @ 05-09-2012, 18:52) *
tykenDet finns ingen egentlig översättning, eller synonym, av ordet tyken. Det är en liten blandning av elak, otrevlig, sarkastisk...

Tack Pejori!
CITAT (pejori @ 05-09-2012, 18:52) *

Det var nog göteborgska yes.gif kom på det efteråt
pejori
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-09-2012, 19:00) *
Det var nog göteborgska yes.gif kom på det efteråt

Visst var det det Elisabeth. Bara vi som använder "tyken" smiley_small_hug.gif
silos

Menar du att jag är:tyken

(prov.) elak, oförskämd, dum, otrevlig, fräck, påflugen?
hattstugan

Vadå bara Göteborgare som använder tyken?

Tyken är väl ett gammelsvenskt ord eller är jag helt ute och cyklar nu?
pejori
CITAT (hattstugan @ 05-09-2012, 23:27) *
Vadå bara Göteborgare som använder tyken?

Tyken är väl ett gammelsvenskt ord eller är jag helt ute och cyklar nu?
  1. (västgötska, göteborgska) uppkäftig, stöddig, dryg, katig
tykengöteborgskt ord för uppkäftig.
2 Ordet "tyken" används mycket i Göteborg och är ett uttryck för uppkäftig, otrevlig....

3Göteborgsdialekt är vad jag förknippar det med, men spridningsområdet är givetvis större; och man måste även räkna in alla oss andra, som i viss mån plockat upp ordet under vår livsresa i en allt rörligare och urbanarna värld, där det särpräglade sprids geografiskt, eller utplånas.
hattstugan

Tack Pejori för förklaringen!

Hjortronsylt
På tal om ordet tyken så har jag hört det från folk allt från nere i Eslöv i söder till Haparanda i norr.
Kanske bara att ordet har en annan innebörd beroende på vart man bor.
Hjortronsylt
Man kan ju undra vilka alla dessa personer är som röstar. Det är trots allt 53 personer som hitills har röstat. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon